Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Oplæg til diskussion S3/5 ViiV & WOL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bygone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har længe haft en mce2005 kørende uden omtanke for at køre den i standby. Men nu har jeg bygget mig en vista mce maskine, med mulighed for slumre mode i S5 og Viiv som er det nye Intel tiltag, men kender for lidt til det. Så havde håbet jeg lige kunne vække de kloge hoveder herinde som ved noget herom.

Jeg har Vista kørende og det kør monster godt. Jeg har også S5 slumre (standby) til at virke med remote opvågning/nedluk, men jeg har et problem med hvordan jeg får sat Wake On Lan op.

På Vista MCE har jeg installeret Webguide4 for at kunne remote få adgang til at sæt en recording igang. Problemet opstår når jeg i enhedhåndteringen sætter mit netværkskort til at måtte vække maskinen, for så vågner pc'en konstant. Er der en måde man kan sæt WOL op og samtidig ikke risikere at alm støj på lan vil vække maskinen med mindre det er målrettet signal til denne maskine???

Til top Vis Bygone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bygone

McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder ikke lige ved min egen maskine, der korrekt er sat op til WOL igennem enhedshåndtering. Der er såvidt jeg husker en setting der hedder noget i stil med "..only allow management stations" .... Deromkring.

Det løste mit tilsvarende problem. Det andet kan jeg ikke hjælpe dig med...

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted

Bygone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet det og fået det sat op. Egenskaber for netkort i enhedshåndtering hvor der så er et faneblad der hedder strømstyring.

Dernæst skal man download en applikation som kan vække maskinen vi lan, som f.eks. kan findes på www.simply-ware.com og hedder WOL.

Pc'en kør i S5 slumre mode, og det virker perfekt.

Til top Vis Bygone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bygone

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes