Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Bedste player til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Mitsubishi HC 5000 som er en 1080p projektor, som er tilsluttet via min HTPC. Som kører med Medieportal. jeg har en AMD 3700 processor, GF 6600 med 256Mb ram, og kører via DVD til HDMI til PJ.

Nu kommer spørgsmålet efter rigtig mange timers læsning af div. forumer hvilken medieafspiller til bluray/HDDVD og alle andre film formater giver det aller flotteste og mest detalieret billede. Og hvad skal der til af ekstra codec mm.

Jeg har lige købt Nvidia Pure Video, jeg har prøvet Theatertek,Zoomplayer pro, Fddshow mm. Og jeg er blevet temmelig rundt på gulvet over alle de forskellige indstillinger, nogle hjælper lidt andre gør billedet lidt dårligere og gør at ikke alle formater kan afspilles. Det gør ikke noget at det koster en del penge bare at det er det ultimative billede der kommer ud af det.

Jeg har desperat brug for jeres expert hjælp

Håber der er nogen der har rodet med at få det bedste frem i sådan en player

beast.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2007
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har hørt er Nvidia Pure Video den bedste codec af de nævnte.

Men min erfaring er at ingen lever op til mine minimumskrav. Der er underlige forsinkelser etc. i billed en gang imellem.
Til top Vis beast.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beast.dk

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et HDDVD drev til Xbox 360 er der nogen der har erfaringer med den bedste player til den

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Snakker vi Live tv eller DVD? HDDVD på XBOX kan du IKKE manipulere med....

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Kun HDDVD fra HDDVD drevet sat direkte til HTPCen via et usb kabel, har læst temmeligt meget om det på div. udenlanske forums nogen har fået det til at virke med bl.a. Anyhdvd og Windvd eller Powerdvd

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Er der ikke andre der har et bud på den perfekte medieplayer

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Reelt kan de fleste player spille det meste, det kræver dog at du har de rette codecs installeret. Men til Blu-ray og HDDVD så skal du nok have finger i WinDVD eller PowerDVD. Men en universal finder du nok næppe
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

ziggimon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej Christian,

Nu har jeg ikke selv læst så meget omkring at koble Xbox 360'erens drev til pc'en .. men det lagt til side så er der en software løsning som skulle kunne hjælpe dig til at afspille det. Du nævner selv i en tidligere tråd to produkter som jeg selv anvender med stor held. Og det bør lige nævnes at jeg spiller mine HDTV film fra Harddisk. Og det er Any DVD og Power DVD. Der forholder sig nemlig således at Any DVD kan strippe DRM og andet information fra HD-DVD og BlueRay og PowerDVD kan i version 7.2 afspille HD-DVD og BlueRay medier, så med en sådan kombination skulle du kunne få god tv ud. Med PowerDVD's standard indstillinger er du langt. Da afspilleren inkluderer  både Nvidia Pure Video Decoder og ATI's AVIVO decoder, så man behøver ikke at købe den anden dekoder seperat.
 En anden ting jeg lagde mærke til er at du benytter et Geforce 6600. Jeg har ikke haft held med performance på GF6 serien og er optet at købe GF7 GT kort til HD kontent.
 En anden ting som er værd at vide er skal man opte for enten HD-DVD eller BlueRay så har de begge deres fordele. Begge medier understøtter VC1 codec og H.264 codec. Men billed kvaliteten på VC1 er skarpere end H.264 standarden. Og siden det er Microsoft som ejer VC1 så er det den som lander på HD-DVD. H.264 ryger på BlueRay som det sker for tiden. Man får derfor bedre billed kvalitet med HD-DVD idag. Dog er der plads til mere data på BlueRay som giver plads til bedre lydspor. Så man må opveje hvad man ønsker :)
 Jeg håber jeg har kunnet bibringe med noget input fra min lejr. Og at du kan bruge mine erfaringer til noget.

Mvh Mark
Til top Vis ziggimon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziggimon

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej Ziggimon

Ja det gav en mening, jeg har lige købt et nyt grafikkort et Asus 7950Gt og opgraderet med 2 x 1gb ram. Så det ser udtil at powerdvd 7.2 laver et meget rødligt billede jeg har læst en masse om det på avs.forum og det ser ud til at man skal vendte på en opdatering af Powerdvd

ziggimon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej Christian,

Gælder denne røde farve også hvis du i indstillinger for powerdvd bruger "color profile" "Original" ? Jeg har et GF7600GT kort og jeg ser ikke de rødlige farver. Så jeg ved ikke hvad der lige gør at du får dem. Men mon ikke der er en opdatering på trapperne.

Mvh Mark

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor i bruger powerdvd......Specielt med et GF kort...Som det har været beskrevet flere gange så kan Mastroska Splitter og FFDshow klare MP4 avc-1(og bruger såvidt jeg ved på denne måde HW DXVA) med gode resultater og lavt footprint....(oooh det er gratis?!?)

End ikke Anandtech har forstået at powerdvd er fyldt med fæle bugs...

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor i bruger powerdvd......Specielt med et GF kort...Som det har været beskrevet flere gange så kan Mastroska Splitter og FFDshow klare MP4 avc-1(og bruger såvidt jeg ved på denne måde HW DXVA) med gode resultater og lavt footprint....(oooh det er gratis?!?)

End ikke Anandtech har forstået at powerdvd er fyldt med fæle bugs...

Har du et andet forslag til at afspille HDDVD skiver med via xbox 360 drev, jeg vil også hellere end gerne kunne undvære powerdvd, men som jeg har læst kan Windvd kun smide 1080i videre til grafikkortet.

ziggimon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jeg må ærligt indrømme at det er lidt tid siden jeg har brugt FFDShow men valgte det fra i tidernes morgen på grund af cpu hogging og lack af performance. Mit valg af powerdvd er for at få purevideo og avivo codecs ind. Da jeg bruger MCE kører det igennem Windows Media Player. Så PowerDVD playeren bliver reelt ikke brugt. Bugs eller ej så bruger jeg dem ikke.

/Mark

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter Mplayer, om ikke længe så supporter den også HDDVD progress i udviklingen kan følges her:

http://wiki.multimedia.cx/index.php?title=Features

Mplayer kan hentes her:

www.mplayerhq.hu

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jeg ville gå efter Mplayer, om ikke længe så supporter den også HDDVD progress i udviklingen kan følges her:

http://wiki.multimedia.cx/index.php?title=Features

Mplayer kan hentes her:

www.mplayerhq.hu

Er mplayer også den der kan levere det bedste billede, kan den samarbejde med Nvidia pure video mm.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Mit nyerhvervet grafikkort havde åbenbart nogle ram fejl, så det blev byttet og opgraderet til et GF 8800 GTS med 640mb.ram så nu prøvede jeg at se en hddvd film via power dvd og den afviklede den uden problemer, dog er powerdvd noget være skrammel, man må da håbe at der evt. komer en open source player der kan tage bluray og hddvd inden længe, samt de begynder at udsende nogle flere film i hddvd

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om den kan samarbejde med pure video, ved ikke helt hvad der skal til for at den kan? Hvori består samarbejdet?

Men vil klart sige at den giver det flotteste billede. Og hvis man vil kan man lave alt uden GUI     interface.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes