| Forfatter |
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Inden jeg opgiver og prøver med nyt HW kunne det jo være at nogen vidste noget om dette
Jeg har købt et nyt bundkort og CPU, Gigabyte S939, der er indbygget Firewire.
Problemet opstår når jeg sætter mit Terratec 24FW lydkort til får jeg en masse "knitren" ikke periodisk men med ca. et minuts mellemrum nogen gange mindre, kommer der et lille "knald/skrat", meget irriterende
Jeg HAR prøvet at:
Skifte nye og gamle drivere til lydkortet
Slå indbyggede FW fra i Bios og sætte et PCI FW kort i
Skifte i mellem de 2 mulige PCI slot
I Bios at sætte en anden IRQ for de to PCI slots
At gå fra Foobar til Winamp
At prøve med nye Asio drivere i Foobar (Asio4all)
At sætte Asio buffer size op (og ned)
At sætte en anden PC med indbygget FW op ved siden og bruge samme strømtilslutning/kabel/drivere program, her virkede det bare, ingen støj (kun fra denne traktor af en pc, så det var ikke lige den jeg vil have til at stå i stuen.
Lige nu overvejer jeg et lydkort med Coax udgang og så bruge 24 FW som ren DAC.
men andre forslag ud over at skifte bundkort, som jeg self også overvejer vil være særdeles velkomne.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din elinstallation blev lavet med ægte jordforbindelse, kunne det måske løse dit problem. Det er standard ved professionelle netværksinstallationer, at have jord på sin installation. Måske skulle du købe en luxus-PSU til computeren, men uden jordforbindelse, er det ikke sikkert at det er nok. Intervallet kunne måske også antyde, at en fryser eller et køleskab, slår ind over ? Her kan et netstøjfilter måske løse problemet, men ikke hvis støjen er luftbåren. Så skal det løses ved selve støjkilden.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv "Ctrl-Alt-Del" vælg Processer. Højreklik på Foobar/Winamp - sæt prioritet - vælg høj eller real time.
Hvis du bruger asio4all, kan du desuden sætte leagacy bufferstørrelsen op. Det lyder meget som et buffer underrun problem.
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer,
Tak for inputtet,
- måske har du ret, men strømforsyningen er den samme som var i brug med det gamle bundkort, og her var der ikke problemer, så skal det være fordi dette bundkort er mere følsomt. Jeg kan desværre ikke bytte rund på stømforsyningerne for at prøve, kabinettet i stuen er mindre (desktop).
b.t.w. alt er slået fra i bios der ikke er i brug, som f.eks. sata, com porte .....
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten,
Jeg har prøvet med indstillingerne i buffer, men IKKE prioriteringen af Foobar, det prøver jeg lige!
Tak for inputtet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken harddisk kører du med ?
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Tændte for pc'en (for første gang i dag) sendte ungerne ud af stuen, satte PF Shine on.... på, så ungerne ikke kom tilbage.. prioritet real time, ingen knitren ........ 
Tænkte det skal testes, satte prioriteten ned, stort set ingen knitren (1 gang på 10 minutter), mærkeligt bruger DS driveren, sætter prioritet til real time, hvis det virker så er det jo bare det!!
Tak for rådene Karsten og Spencer 
Hardisken er en WD 320 GB, har i erfaring for at der er nogen man bør undgå ud over den mekaniske støj?
Og så en ind og høre musik efter alt bøvlet, det går godt nok hurtigt ud over nattesøvnen med den slags småtterier, døgnet er nogen gange lidt for kort
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte det nok... Driver problemer! Det er hørt efterhånden mange gange før, at man risikere noget knitren, især hvis computeren arbejder, eller sågar bare man flytte rundt med musen... Men ellers inrapporter problemet til Terratec, hvis de endnu ikke har løst problemet i deres nyeste drivere!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Se om du ikke som minimum kan få kernel streaming op at køre. Det gælder om at komme uden om windows k-mixer for at få et godt resultat.
ASIO kan også blive rigtigt godt.
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jamen er DS ikke også uden om k-mixer?
Og KS vil ikke køre og Asio har jeg ikke haft den store succes med, vil de lyde bedre end DS?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
Hej,
Tændte for pc'en (for første gang i dag) sendte ungerne ud af stuen, satte PF Shine on.... på, så ungerne ikke kom tilbage.. prioritet real time, ingen knitren ........ 
Tænkte det skal testes, satte prioriteten ned, stort set ingen knitren (1 gang på 10 minutter), mærkeligt bruger DS driveren, sætter prioritet til real time, hvis det virker så er det jo bare det!!
Tak for rådene Karsten og Spencer 
Hardisken er en WD 320 GB, har i erfaring for at der er nogen man bør undgå ud over den mekaniske støj?
Og så en ind og høre musik efter alt bøvlet, det går godt nok hurtigt ud over nattesøvnen med den slags småtterier, døgnet er nogen gange lidt for kort |
|
|
Har før hørt om nogen der har problemer med Western Digital harddiske. De laver meget elektromagnetisk støj, når de arbejder. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Ja nu brugte vi så mediecenterdelen og så et par film, med Binnerups lækre My Movies program, som faktisk er den eneste grund til at jeg bruger MCE, og der er altså et eller andet galt, med mellemrum 20 - 30 sekunder kommer der et lille "opstød" i filmen, som om den springer over også i lyden, filmen afspilles fra harddisk.film
Det er måske det samme der giver problemer både i Foobar og i MCE, jeg tror så ikke det er WD'en der giver problemerne men...
Så nu har jeg afsinstalleret ALT hvad der ikke nødvendigtvis skal køre, så må jeg jo prøve i morgen med friske ører at starte igen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også prøve at køre et program der tester RAM'en, for fejl. Jeg har selv brugt et program der startede fra en floppy, og tog en halv dags tid at køre. Det var i de gode gamle dage, og hed memtest386, tror jeg. Hvad du skal bruge idag, er så en anden sag. Er der fejl i CPU eller grafikkort, eller andre steder, så kan det tage lang tid at finde den. EDIT: Du må hellere tjekke om Windows har sat din harddisk i PIO-mode. Den skal jo nok køre DMA-mode, for at være hurtig nok til film. Lyd alene, burde dog gå.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proev at skimme denne mega traad igennem:
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t= 1437808
Det er et review at et andet FW lydkort. Paa et tidspunkt bliver traaden til en support traad for produktet. Og ud over at vaere meget specifik for dette produkt, indeholder den ogsaa generelle windows og firewire info.
Kan ikke praecist huske detaljerne, men der findes et windows patch som loeser en masse fw problemer. Dette er naevnt et sted i ovenstaaede link.
Maaske er det smartest at laese nyeste indlaeg i traaden foerst?
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Tak for alle de gode råd og links , - projektet blev lige sat i kælderen, der var lige en konfirmation der skulle holdes. I stedet for at prøve en større fejlsøgning, blev en af de øvrige maskiner opgraderet med dette bundkort og ram.
Jeg har så købt et Asus M2A-VM/HDMI med en AMD Athlon64 X2 3600+ (0,065 micron med brisbane core). Dette sæt der forøvrigt har "integreret" HDMI kan fåes for lige omkring en tusse.
Med de indbyggede indstillingsmuligheder og det lave effektforbrug kan der laves en meget støjsvag HTPC, der samtidigt kan vise HD via HDMI - smart.
Terratec er også kommet med en ny driver til FW24 kortet, om det er driveren eller det nye hardware ved jeg ikke, - men det spiller lige nu som en drøm, så kan det jo egentlig være ligegyldigt hvorfor
Kombinationen af dette og mine nye højtalere giver dog et nyt "problem". Jeg har vist været for hurtig når jeg har rippet noget af musikken, - det er vist en ommer . Heldigtvis er det mere undtagelsen en reglen. Det kan dog godt være at det er optagelsen der ikke er bedre, men det finder jeg jo ud af senere.
Lige en lille "advarsel" til dette bundkort. Selvom der er "integreret" HDMI og video, så er disse porte på det medfølgende PCI-e kort. Hvis det skal bruges i et lavt HTPC kabinet skal der anvendes et Riser card, og sådan et er svært at skaffe. Lige nu bruger jeg det gamle "store" kabinet indtil Pixmania får riser kortet hjem.
- men tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |