| Forfatter |
|
DonWerner Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg har netop fået Windows Vista Home Premium lagt ind på min computer. Alt virker som det skal, men jeg er ved at blive sindssyg af alle de advarsler der konstant popper up. Det er uanset om jeg vil starte et program som Vista ikke lige kender eller om jeg vil slette en fil, som jeg åbenbart skal ha' Administrator rettigheder til (hvilket jeg har), så kommer der advarsler!
Nogen der ved hvordan man slår det fra?
Mvh. John __________________ John Jørgensen
Min DVD samling
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ka du lære det  Aldrig benytte sig af et styresystem fra Mickroblød, når systemet ikke har mindst 5 år på bagen __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DonWerner Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup - Det vil jeg prøve, tak for hjælpen! :) __________________ John Jørgensen
Min DVD samling
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
DonWerner:
Du går ind i din brugerkonto og slår UAC (User Access Control) fra.
rockforlife:
Tåbelig kommentar, og slet ikke brugbar.
|
|
|
Sorry master, sorry  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
| rockforlife:
Tåbelig kommentar, og slet ikke brugbar. |
|
|
Kommentaren indeholder desværre et gran af sandhed. Hvis styresystemer fra Microsoft var en anden vare, som indeholdt den mængde fejl, ville varen ikke have en chance på markedet. Micro$oft har imidlertid vænnet folk til, at ting ikke nødvendigvis fungerer. Virksomhedens eget økonomisystem har kørt på en mainframe i årevis, hvor de ikke selv har udviklet noget som helst. De stoler altså end ikke selv, på det de laver.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Binnerup skrev:
rockforlife:
Tåbelig kommentar, og slet ikke brugbar. |
|
|
Kommentaren indeholder desværre et gran af sandhed.Hvis styresystemer fra Microsoft
var en anden vare, som indeholdt den mængde fejl, ville varen ikke have en chance på markedet.Micro$oft har imidlertid vænnet folk til, at ting
ikke nødvendigvis fungerer.Virksomhedens eget økonomisystem har kørt på en mainframe i årevis, hvor de ikke selv har udviklet noget som helst.
De stoler altså end ikke selv, på det de laver.  |
|
|
 det glæder mig at jeg har skiftet til mac __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var selv i tvivl..
Så jeg takker!
|
| Til top |
|
| |
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
det glæder mig at jeg har skiftet til mac  |
|
|
Jeg skifter også helt sikkert over til Mac når Apple kommer med deres nye OS X Leopard. I modsætning til Windows, "så virker det bare!"
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne historie er godt 10 år gammel - men stadig sørgeligt aktuel:
Hvis din bil var en Pc! Under en promotiontour for Windows 95 tillod Microsofts grundlægger sig at sammenligne computerindustriens udvikling med bilindustriens ditto og kom herunder med følgende påstand:
"Hvis Ford havde udviklet sine produkter lige så godt, som vi hos Microsoft, så ville vi i dag for under 200 kr. kunne købe en splinterny bil, der nemt kunne køre 300 km. på en liter benzin."
Fords svar faldt prompte med følgende pressemeddelelse: "Hvis Ford virkelig havde udviklet bilteknologien efter samme retningslinier som Microsoft udvikler computerindustrien, ville vi alle sammen køre i en bil med følgende karakteristika:
1. Bilen ville uden nogen som helst påviselig grund gå i stå et par gange om dagen, gerne midt på en motorvej. Dette ville du af en eller anden uforklarlig grund blot acceptere, starte bilen igen og køre videre.
2. Hver gang vejvæsenet malede nye striber på vejen, ville du være nødt til at købe ny bil.
3. Engang imellem, når du foretog en manøvre, såsom at dreje til venstre om et hjørne, ville dette forårsage at bilen gik i stå og nægtede at starte igen. Det ville så være nødvendigt for dig at geninstallere motoren.
4. Bilen havde kun et sæde, og kunne således kun bruges af én person ad gangen. Ville du have flere personer med i bilen, var det dog muligt at købe ekstra sæder.
5. Advarselslamperne for olie, kølevand osv. ville være erstattet af en enkelt advarselslampe med påskriften 'generel fejl'.
6. Ved en ulykke ville airbag-systemet først spørge 'Er du sikker?' før det trådte i funktion.
7. Somme tider, men uden nogen som helst påviselig årsag, ville din bil nægte at åbne dørene, indtil du tilfældigvis fandt på samtidig at løfte et dørhåndtag, dreje nøglen og holde fast i radioantennen.
8. Ford ville kræve, at alle bilkøbere også anskaffede sig luksusudgaven af Rand McNallys vejkort (et datterselskab af Ford), også selv om de ikke ønskede det eller overhovedet ikke havde brug for kortet. Forsøg på at slippe for kortet ville øjeblikkelig nedsætte motorens ydeevne med 50%. Det var derfor ikke så underligt, at Ford gang på gang blev genstand for Monopoltilsynets undersøgelser.
9. Hver gang Ford introducerede en ny model, ville alle bilister være nødt til at lære at køre bil igen helt fra bunden, for hverken rat, gear eller bremser ville fungere på samme måde som i den gamle model.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået bærbar med preinstalleret Vista... nu har det kørt upåklageligt i de par dage jeg har haft den, så hvad er det i syntes der ikke virker???
__________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
| Jeg har lige fået bærbar med preinstalleret Vista... nu har det kørt upåklageligt i de par dage jeg har haft den, så hvad er det i syntes der ikke virker??? |
|
|
Nu siger du jo ikke så meget om hvad du bruger den til, eller hvilke programmer du har installeret på den, så det er lidt svært at kommentere på. 
I mit tilfælde findes der f.eks. ikke en fungerende vista driver til det lydkort jeg har i min stationære pc, så indtil en sådan findes er vista ikke specielt relevant for mig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
| Jeg har lige fået bærbar med preinstalleret Vista... nu har det kørt upåklageligt i de par dage jeg har haft den, så hvad er det i syntes der ikke virker???
|
|
|
Hvis du er imponeret over at det har virket i flere dage, så viser det lidt om, hvilke forventninger man har til Microsofts styresystemer, og hvor lidt der skal til, for at gøre folk glade efterhånden. Vent og se, hvad der dukker op af overraskelser, og hvor længe de er om at komme med rettelser til problemet. På min XP maskine, har jeg lavet et manualt fix, der gør at jeg kan slette korrupte .avi filer. Uden dette fix, kan man bare se på, imens ens harddisk fyldes med skrammel.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
Jeg har lige fået bærbar med preinstalleret Vista... nu har det kørt upåklageligt i de par dage jeg har haft den, så hvad er det i
syntes der ikke virker???
|
|
|
Det er jo bare fis (næsten  ) Det skal næsten prøves før man forstår forskellen, jeg blev overbevist da jeg oplevede den MacBook min kærste
købte, sådan en skulle jeg også ha´, satte med det samme min PC til salg og har ikke set mig tilbage siden  PRØV DET __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gutter,
Da Neil Armstrong satte sig ind i raketten som skulle flyve ham til månen, der var der mindst 1500 KENDTE fejl som de kunne komme ud for. Derudover var der de fejl som de ikke kunne forudse. Hvis han kunne leve med det kan I vel også leve med Vista 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
gutter,
Da Neil Armstrong satte sig ind i raketten som skulle flyve ham til månen, der var der mindst 1500 KENDTE fejl som de kunne komme ud for. Derudover var der de fejl som de ikke kunne forudse. Hvis han kunne leve med det kan I vel også leve med Vista  |
|
|
Har du spurgt Neil Armstrong, om han tager flere chancer, og bruger Windows ?  Han er nok svoren Mac-bruger.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har sgu nok ret
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| "Hvis Ford havde udviklet sine produkter lige så godt, som vi hos Microsoft, så ville vi i dag for under 200 kr. kunne købe en splinterny bil, der nemt kunne køre 300 km. på en liter benzin." |
|
|
... ja, og man skulle kunne lægge den i baglommen  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
A software engineer, hardware engineer, and departmental manager were on their way to a meeting in Switzerland. They were driving down a steep mountain road when suddenly the brakes failed. The car careened out of control, bouncing off guardrails until it miraculously ground to a scraping halt along the mountainside. The occupants of the car were unhurt, but they had a problem. They were stuck halfway down the mountain in a car with no brakes.
"I know," said the manager. "Let's have a meeting, propose a Vision, formulate a Mission Statement, define some Goals, and through a process of continuous improvement, find a solution to the Critical Problems and we'll be on our way."
"No," said the hardware engineer. "I've got my Swiss army knife with me. I can strip down the car's braking system, isolate the fault, fix it, and we'll be on our way."
"Wait," said the software engineer. "Before we do anything, shouldn't we push the car back to the top of the mountain and see if it happens again?" __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |