Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lidt MCE spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
weblance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat MCE til at optage et par serier fast, problemet er bare at den optager både den første udsendelse af serien og genudsendelserne, træls. Jeg har så fundet ud af at man i avancerede indstillinger kan bede om kun at få optaget den første udsendelse. Problemet er nu bare at MCE på en eller anden måde stadig optager genudsendelserne, som om den ikke kan fatte at jeg har lavet om til kun at optage den første. Kan man på en eller anden måde "resette" alle optagelser, så jeg på en frisk kan indkode hvilke serier der skal optages fast (og samtidig vælge kun den første)? Der skal vel forhåbentlig ikke en geninstallering af MCE til

Spørgsmål 2: Billedkvaliteten er langt bedre når jeg ser en optaget udsendelse end når jeg ser live tv. Kan man ikke få den samme gode kvalitet på live tv som med en optaget udsendelse?

(Carl

Til top Vis weblance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weblance

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Når du ændre på default instillingerne for dine optagelser, så ændres det ikke for de optagelser du allerede har defineret.

Gå ind i planlagte optagelser og vælg serieoptagelse, vælg en og ændre hvordan den skal optage denne serie.

Dette skal du gøre manuelt for alle definerede serier optagelser.

Dit spørgsmål 2 har jeg ingen bud på. Det lyder meget mystisk

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Til spørgsmål 2 kan jeg svare... Jo, det kan du godt

I dine indstillinger for optaget programmer har du sikkert bedt den om at optage i den bedste kvalitet... ikk?

Den indstilling kan man ikke, via MCE, indstille på live TV, med mindre man går ind i registry og indstiller det manuelt der (det har noget med bitraten at gøre).
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion /Media Center/Service/Video/Tuners/DVR
Herinde er der en nøgle der hedder "DefAvgBitRate"
Den står sikkert til "20000000" hvis du klikker på decimal under talsystemer.
Prøv at indstille den til "60000000"... på EGET ansvar, men det hjalp på mit system og jeg ved det også har givet bedre live TV kvalitet hos andre

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 03 April 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Kan man også gøre det gældende for optage funktionen? Umiddelbart er live og optaget lige skidt hos mig. Jeg skulle have et godt signal hvilket også kan ses ved at kigge på det direkte signal ind til skærmen.

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hvilket tuner kort har du?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 April 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa

I modsætning til hvad folk fortæller dig er et medie center ikke Plug And Play...Men Plug and Tweak=] Husk at et antennesignal GÅR IGENNEM EN MPEG2 ENCODER, hvorfor der ALTID vil være forskel på et direkte signal og et der går igennem dit analoge tvkort med Mpeg2 Encoder.  Men du kan finindstille meget, og opnå ca det samme eller bedre, hvis du er dygtig, som et alm. direkte signal ved at kigge på følgende.

Registry kan finindstilles> fx Wizards Tweak, men der er mange andre.
Værktøj:
Regedit, læsning her og andre på HTPC sites. TGB fx.

TVTuner/encoder kan finindstilles> motion blur, spatial filter, bitrate, sharpness, saturation, 3dcomb filter
Værktøjer: Graphedit, Hauppauge Tweaktool, regedit...

Grafikkort Kan finindstilles>Output resolution, refreshrates, color correction, output interface, overscan, osv.
Værktøj:
Nvidia, Intel, Ati Kontrol paneler, og/eller Entech Powerstrip

Decoder kan finindstilles> Renderer, skallering, deinterlacing, aspect ratio, sharpness, saturation osv.
Værktøj:
Decoder software, Nvidia (Normalt kun under afspilning af liveTV/DVD) PowerDVD/ WINDVD, Graphedit, regedit

Fjernsyn Kan finindstilles>You pick, NR filtere, Mpeg NR, XD, DNI, skallering, overscan, refreshrate osv.
Værktøj:
Et fjernsyn og en fjernbetjening

Frontend kan finindstilles>Output kabeltype, tuning type, zoom, overscan osv
Værktøj:
Den frontend du bruger.

Antennesignal kan forstærkes>Coax med en enkelt tætflettet kobberskærm og skærmede bøsninger(MEGET VIGTIGT ikke de der standard l**te nogen man kan få med plastikhætte) er at foretrække. Evt kan en antenneforstærker til 2-300kr anbefaldes hvis man har problemer med signalet.(Placeres i starten af din antennekæde...) Husk Mpeg2 er Lossy, og er der meget støj på din linie tror encoderen i dit TVkort at der er meget motion, hvilket MPEG compression ikke håndterer specielt godt og dette medvirker at bitrate allokerres uhensigtsmæssigt. En mpeg2 encoder/og eller en computer baseret tuner er ofte MEGET følsom overfor støj. Jord er din ven;-)
Værktøj:
En tegnebog, en skruetrækker og en Hobbykniv

Derudover kan kabler osv selvfølgelig have indflydelse..

mvh Anders

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 03 April 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:
Hvilket tuner kort har du?

Hauppauge PVR-MCE500

Det tweak med registreringsfilen ændrer intet ved udseendet eller bitraten hos mig...

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Så kan du prøve, som Patriarken skriver, at kigge lidt efter Hauppauge Tweak Tool, der kan også hentes en del...

Nu vil jeg så også lige understrege at det absolut ikke er plug'n play, men i mit tilfælde var der heldigvis ikke så meget der skulle pilles ved før jeg fik et resultat jeg kunne leve med.

Jeg kører igennem min Xbox360, som extender, på et alm. 32" CRT fjernsyn, og der ser optagelser ganske udemærket ud uden de vildeste tweaks

Men prøv at læse Patriarken's indlæg igennem (og lad være med at blive forskrækket over de mange muligheder) der er meget man kan gøre for at indstille sit billede

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes