| Sendt: 09 April 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gerne konvertere hele min dvd-samling og lægge den på en harddisk og så afspille filmene via computeren over fjernsynet.
Selve konverteringen er ikke noget problem, men det er værre med afspilningen. Jeg kan sagtens manuelt starte mine harddisk-baserede dvd'er op med PowerDVD, men det er ikke nogen særlig elegant måde, og jeg savner overblik over filmene.
Jeg leder derfor efter et stykke software der kan give mig en præsentation af mine dvd'er på skærmen, lade mig klikke på en af dem, hvorefter den selv starter automatisk op.
Det skal siges filmene er 1:1 konverteret inkl. menustruktur, så det skal være software der kan håndtere vob-filer.
Jeg har googlet en del HTPC software, men jeg synes ikke jeg har fundet det rigtige endnu. Det behøver selvølgelig heller ikke være en fuld htpc-pakke da jeg ikke har brug for at kunne optage fra tv fx.
Har I nogen bud på det?
P.s. Det må meget gerne være til Windows, men Linux er også en mulighed. Jeg er bare ingen ørn til Linux så det vil være lettere med Windows-software.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|