Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Highend 7.1 analog lydkort til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Leder med lys og lygte efter det ultimative 7.1 lydkort til min Vista HTPC...har snart ikke tal på, hvor mange timer jeg har brugt på at læse diverse fora & review sites...

Jeg benytter pt. Audiotrak Prodigy 7.1LT, men er MEGET utilfreds med driversupporten på dette produkt...der er fortsat ikke velfungerende Vista drivere, og det kommer der næppe i den nærmeste fremtid.

Da jeg har taget skridtet fuldt ud & har solgt både cd/dvd-afspiller & forforstærker, er kvaliteten af den analoge lyd fra kortet særlig væsentlig... den "fodre" mine 3 Zappulse V300 effekter (10 kanaler total) direkte. (Har sat volumebegrænsning på indgangene..bare rolig ;).

Jeg er villig til at betale en anseelig sum penge, hvis blot nogen kan anbefale et highend 7.1 analog lydkort at bruge dem på.....eller blot pege mig i den rigtige retning.

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Læser lige at du har sat volumenbegrænsning på zappulse. Hvordan gør man det? Jeg har 11 2,1 moduler trukket direkte af htpc.

mvh. Per

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Volumebegrænseren er faktisk ret enkel....

En god 10k ohm logaritmisk potentiometer pr enhed koblet direkte på indgangen. (gav ca 80,- stykket).

Det er passiv volume kontrol, som LC Audio faktisk beskriver installationen af på side 7 her:

http://www.lcaudio.dk/zp22mat.pdf

Udover den åbenlyse fordel, ved at jeg aldrig vil få mere end ca 80% af max volume (Har jeg valgt som min øvre grænse), så har det også den fordel, at jeg kan justere mine kanal niveauer direkte på enhederne, så uanset hvad jeg laver med min Vista / drivere, så skal jeg ikke igennem niveau justering af samtlige kanaler igen... det skal kun gøre een gang :)

Mvh /Miagi

Der btw undrer sig over, at ingen tilsyneladende har et bud på et Suplimt Highend lydkort... 

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Highend lydkort er ofte oppe og vende. Trådene ender tit med noget om at kort der er gode hardware mæssigt ikke er gode softwaremæssigt. Jeg ved ikke om du kan få 7.1 på rme/lynx på ét kort, eller om du vil bruge så meget.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 April 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

dette kunne evt være en mulighed:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153541

eller: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=182627

eller: http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=1356 8

det var sådan lige hvad jeg kunne finde der kan egne sig til dit behov..

håber det kan bruges til noget

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:

dette kunne evt være en mulighed:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153541

eller: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=182627

eller: http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=1356 8

det var sådan lige hvad jeg kunne finde der kan egne sig til dit behov..

håber det kan bruges til noget

Det er jo bare liste over kort med 7.1 udgang, ved du om der er velfungerende drivere til Vista til dem? Det er jo det spørgsmålet går ud på...

Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 April 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

ikke lige

men de kort jeg har fundet er i den bedre ende - tænkte at du derud fra kan finde drivere der passer til inden du køber..

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Lynx Two har fremragende spec´s, og nej prisen er ikke afskrækkende.  Desværre understøtter det kun 5.1 i analog....hvilket desværre er lidt en showstopper i et 7.1 setup.

RME har jeg ikke rigtig haft kigget på, da jeg umiddelbart fandt deres produkt range en smule forvirrende, men jeg vil tjekke op på dem iaften.

X-Fi Elite Pro, har jeg hørt mange forskellige meninger om... (Min egen er, at deres software stinker, og at de udelukkende er brugbare til spil (man er vel forudindtaget :o), derudover skulle den have samme DAC´s som Audigy2 & og det gør mig en smule skeptisk..

M-Audio Revolution 7.1 er uden tvivl et godt køb til prisen, men det er efterhånden et aldrende board fra 2002/2003, og nok ikke helt på niveau med det jeg søger.

HDA Digital X-Plosion 7.1 er ligeledes anerkendt som et framragende lydkort, men her hælder jeg nok mere til "storebroderen" X-Meridian, der skulle have en betydelig bedre analog del. Jeg har læst, at folk har haft Vista driver issues med X-Meridian, men kan på deres hjemmeside se, at de nu ligefrem har Vista manualer & drivere liggende..... nogen der har erfarringer med det kort i en HTPC ?? - Kunne måske være et interessant kort, da man selv kan udskifte/opgraderer dac´s + opamp´s etc... og prisen på de 1600,- er jo heller ikke ligefrem afskrækkende... (temmelig billig forforstærker IMHO ;)

Lad endelig høre, hvis i har forslag, pro/con  eller link´s til test osv. - Og tak for ovenstående svar btw, herligt med lidt indspark fra sidelinien engang imellem...

Mvh /Miagi

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 April 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

hej Miagi
jeg har HDA Digital X-Plosion 7.1 på en vista htpc og det virker ret godt, men jeg ser skriver at du mere er til X-Meridian, som osse sku være ret fedt lydkort, jeg var ved at købe HT OMEGA CLARO 7.1 som sku minde om x-meridian bare en smule billiger og osse understøtter vista.+ der sku være en rigtig god analog del
http://www.xs-sound.dk/ <-- der kan du læse lidt mere om det, eller du kan tag en snak med

Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

yep... www.xs-sound.dk var også der jeg købte mit nuværedne Auditotrak Prodigy 7.1lt... godt kort, men desværre forfærdelig driversupport.

Jeg har haft kigget lidt på deres HT Omega for et stykke tid siden (på edbpriser.dk linkes der faktisk til Omegakortet på xs-sound´s side, når man går under X-Meridian...ikke just god markedsføringsskik, men hvad. Skal lige have tjekket deres drivere og ikke mindst driver support ud!

Kører du btw analog eller digital fra din X-Plosion ?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 April 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa

X-meridian og Omega Claro understøttes fuldt ud af Windows Vista, men om man kan lide driverne er en smags sag.

Det jeg kan sige udfra mine personlige erfaringer, er ikke direkte relateret til Omega Claro eller X-meridian, men til selve driver interfacet og driver updates på det chipset som X-meridian og Omega Claro og andre c-media baserede lydkort bruger.

Der bruges samme driverinterface på ALLE Auzentechs kort og Omega Claro (Xear3d Cpl). Der er tale om en c-media lydchips, hvilket du nok har gættet allerede og det er derfor stort set udelukkende c-media der udvikler drivere til de kort. Ofte kommer der nye driver til c-medias kort, men der er tale og reference drivere som såvidt jeg kan se kun brandes af fx auzentech via en inf fil og lidt billeder.(Altid i beta med begrænset funktionalitet ift mine erfaringer)

sys filen er altid identisk med c-medies reference (Som jo udtrykkeligt er i beta, og som ikke udbydes direkte fra c-media til end-user af samme grund)

Auzentech udvikler ikke en skid og er kun interesserede i at få de nye c-media chips på deres kort, og få dem i handelen. Derpå forwarder de c-medias drivere. Jeg har beskrevet dette scenarie mange gange her....

Det er ærgerligt for hardwaren er fin, med kvalitetskomponenter såvidt jeg kan se, høre og læse (I hvert fald på HDA/Auzentech Mystique og Theatron kortene (Digitalt)).

Jeg har nu i to år haft Mystique kortet, men har ALDRIG brugt c-medias egne drivere fordi jeg hader det Xear3D kontrol panel. cmi8768 baserede kort kan dog køre(Som jeg har været inde på mange gange) med Turtle Beach Montego DDL drivere, hvilket forbedrer lydkvaliteten og og funtionaliteten betragteligt(Kan ikke forestille mig bedre på mine anlæg i hvert fald). Driverne virker endnu ikke til Vista men er i støbeskeen, hvorfor mit skifte til Vista er trukket ud.

Jeg anbefaler indtil videre et cmi8768 baseret kort til Vista, I håb om at Turtle Beach kan rette de  irriterrende aspekter der hersker  i c-media Auzentech driveren(Dvs ikke fuldstændig integration med windows vistas lyddel). Noget kunne tyde på at det er værd at vente på eftersom Reference driveren(Fra c-media) har været på gaden og det har stået Voyetra TB frit, at udgive Referencen i de sidste tre måneder, og de har undladt det(Unlike Auzentech).

"
The current drivers do not support Windows Vista. At this time, our developers
are still hard at work on Windows Vista driver support for our Turtle Beach
PCI audio cards. The new drivers will be posted here as soon as they are
available. We do appreciate your patience while we work on this.

Please note that any driver we release *must* be thoroughly tested to work
trouble-free in the vast majority of PC configurations. We feel that it does
no good to release a driver that causes you frustration and troubles, so we
try our best to only release drivers that will work reliably and well for you.
This requires extensive testing, and that takes time. Once the drivers are
available, we are sure you'll agree that the results will be well worth the
wait.

Once again, we thank you for your patience, and for your support of Turtle
Beach!

NOTE: The new drivers will not support x64 Bit platforms:
Windows XP and Windows Vista x64 will NOT be supported.
"

Men som jeg ser det så er Vistas lyddel noget forbandet l**t. Fx har jeg ikke set andre lydkort end Realteks HD drivere der rent faktisk er i stand til igennem det selvstændige kontrol panel at ændre i Vistas propreitære lyschema. Dette resulterer så ulækre upmix og resamplinger osv hvis man ikke har tungen lige i munden.

Med det sagt... Så kan driverne fra c-media levere fremragende lyd hvis de og Vistas lyddel indstilles rigtigt.....Men hvorfor skal man indstille så mange steder? (Skulle man ikke i XP)

Det er nøjagtig det samme med Nvidia GFX Drivere til Vista: Stinkende åndsvagt og et klart skridt i den forkerte retning...

In case you should Wonder mine specs er følgende:

MCE Maskine/Server:
Antec Super Lan Boy
Chill Innovations 400watts PSU
Gigabyte GA-965G-DS3
Intel Pentium 4 631 3 GHz @ 2ghz
1024mb Ram DDR2-800 Ram
2 x Seagate Barracuda V 300gb SATA
Geforce 7600GS
MCE Transciever
ATI Theater 550
Hauppauge PVR-150
HDA Mystique med TB Montego Drivere
MS Microsoft Wireless Entertainment 7000 (Bluetooth)
MS Bluetooth Tranciever
USB-UIRT Transciever
MCE Transciever
Software:
Windows XP MCE 2005
Girder 3.3
Nvidia Pure Video
FFDshow

MCE Maskine/Slave/Auxillary :Uden Tuner Men kan tilgå Recorded TV På MCE Serveren.
Gammelt Chieftech med 400watt PSU
Abit AB9
Core 2 Duo E6300
2x512gb DDR2-800 RAM
Seagate Barracuda V 300gb SATA
Geforce 7600GT
Microsoft IntelliMouse 3.0
Microsoft Natural Ergonomic 4000 Keyboard
Silicon Wave Bluetooth Transciever
MCE Transciever
Software:
Windows XP MCE 2005
Girder 3.3
Nvidia Pure Video
FFDshow

Styring:
Nokia 6230i via Bluetooth, Java og Girder.
HP 6340 Via Netremote
MCE Webguide3
MCE remote
Niveus X-10 Universal

Fremvisning:
Iiyama Prolite E430T (med TV Tuner) Kontor
Sony VPL-CS5 Projektor Videorum/Kontor1-2 (Portable)
LG 42PM1A 42" 720p Plasma Stue
Samsung LE-32R32B LCD Videorum/Kontor2
Phillips 32"SD soveværelse

Lydsetup:
DENON AVR-1906 via SPDIF og DDL (Stue)
Kenwood KRF-v5060D AV-Reciever (Kontor1)
Dali Trio i Stue
Altec Lansing ADA 885 I Videorum/Kontor2
KEF Reference Series 90 Center Kontor1
2 x Dali 202 (Front)Kontor1
Jamo sat 160 kontor 1
SW 120 Kontor1

Fysiske forhold:
HTPC'ere er gemt væk i Garderobeskab, alle fjernsyn er tilkoblet HTPC via Hjemmelavede Cat5e/Cat7 Distributions kabler.
Et Cat5e kabel overfører IR Blaster Signaler, Stereo/SPDIF, S-video til Lexcom Fuga 125 dåser. VGA kabler er lavet med CAT7.
Har desuden en Aktiv VGA Splitter.
Stue LG Plasma Stue: Component/HDMI/VGA.
Kontor1 Projektor:VGA/Component/S-video
Kontor2 Samsung:VGA/Component
Alle fjernsyn + HTPC'ere kan styres via Girder og fra alle nævnte remote enheder.

Anyway det var mine ord.....Good Luck

mvh Anders

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu efter flere ugers initensiv læsning, fundet frem til, at X-Meridian formentlig er bedst bud på et high-end lydkort til HTPC, der opfylder de fleste af mine krav (På trods af c-media´s blakkede ry mht driversupport).

Jeg har sammen med kortet bestilt nye opamp´s (kaldet lm4562), der skulle løfte lyden betydelig. - Når jeg har fået det testet lidt, skal jeg forsøge at beskrive "oplevelsen".

/Miagi

Chromax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis du har købt dit nye lydkort online, så send skidtet tilbage. Der findes spandevis af drivere til Audiotrak kort, bare ikke på den amerikanske side. Vista drivere til 7.1LT kan du finde her:

http://www.audiotrak.co.kr/kr/customer/Dprodigy71lt.php

Til top Vis Chromax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chromax

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har skam været igennem de drivere på deres Koreanske hjemmeside, og de fungerer (ihvertfald i mit setup) mildest talt dårligt.... skal siges, at jeg ikke har tjekket, om der er kommet nye den sidste månede, der løser nogle af problemerne....  

Et eller andet sted er det også for sent nu, da jeg også er enormt harm over, at man skal bruge timer på at finde deres drivere på abskure Koreanske sites.... Hvor seriøs er en producent, hvis han end ikke holder sit officielle site opdateret med nyeste drivere..... deres kernemarked er vel formentlig (forhåbentlig) ikke Korea ??

Hvis nogen vil købe et Audiotrak Prodigy 7.1 lt, så siger i bare til...jer er ihvertfald færdige med dem....synd, da det ellers lydmæssigt er et fremragende lydkort.

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hvilken måde skiftede du driverne på, jeg hentede dem ned og fjernede de gamle drivere fra mit Mystique kort, men TB Montego kom ud og gav en fejlbeskrivelse, med at jeg skulle tilslutte et TB kort. Har du en triks til en driver udskiftning

Patriarken skrev:
Hejsa

X-meridian og Omega Claro understøttes fuldt ud af Windows Vista, men om man kan lide driverne er en smags sag.

Det jeg kan sige udfra mine personlige erfaringer, er ikke direkte relateret til Omega Claro eller X-meridian, men til selve driver interfacet og driver updates på det chipset som X-meridian og Omega Claro og andre c-media baserede lydkort bruger.

Der bruges samme driverinterface på ALLE Auzentechs kort og Omega Claro (Xear3d Cpl). Der er tale om en c-media lydchips, hvilket du nok har gættet allerede og det er derfor stort set udelukkende c-media der udvikler drivere til de kort. Ofte kommer der nye driver til c-medias kort, men der er tale og reference drivere som såvidt jeg kan se kun brandes af fx auzentech via en inf fil og lidt billeder.(Altid i beta med begrænset funktionalitet ift mine erfaringer)

sys filen er altid identisk med c-medies reference (Som jo udtrykkeligt er i beta, og som ikke udbydes direkte fra c-media til end-user af samme grund)

Auzentech udvikler ikke en skid og er kun interesserede i at få de nye c-media chips på deres kort, og få dem i handelen. Derpå forwarder de c-medias drivere. Jeg har beskrevet dette scenarie mange gange her....

Det er ærgerligt for hardwaren er fin, med kvalitetskomponenter såvidt jeg kan se, høre og læse (I hvert fald på HDA/Auzentech Mystique og Theatron kortene (Digitalt)).

Jeg har nu i to år haft Mystique kortet, men har ALDRIG brugt c-medias egne drivere fordi jeg hader det Xear3D kontrol panel. cmi8768 baserede kort kan dog køre(Som jeg har været inde på mange gange) med Turtle Beach Montego DDL drivere, hvilket forbedrer lydkvaliteten og og funtionaliteten betragteligt(Kan ikke forestille mig bedre på mine anlæg i hvert fald). Driverne virker endnu ikke til Vista men er i støbeskeen, hvorfor mit skifte til Vista er trukket ud.

Hvilken måde skiftede du driverne på, jeg hentede dem ned og fjernede de gamle drivere fra mit Mystique kort, men TB Montego kom ud og gav en fejlbeskrivelse, med at jeg skulle tilslutte et TB kort. Har du en triks til en driver udskiftning

Jeg anbefaler indtil videre et cmi8768 baseret kort til Vista, I håb om at Turtle Beach kan rette de  irriterrende aspekter der hersker  i c-media Auzentech driveren(Dvs ikke fuldstændig integration med windows vistas lyddel). Noget kunne tyde på at det er værd at vente på eftersom Reference driveren(Fra c-media) har været på gaden og det har stået Voyetra TB frit, at udgive Referencen i de sidste tre måneder, og de har undladt det(Unlike Auzentech).

"

The current drivers do not support Windows Vista. At this time, our developers
are still hard at work on Windows Vista driver support for our Turtle Beach
PCI audio cards. The new drivers will be posted here as soon as they are
available. We do appreciate your patience while we work on this.

Please note that any driver we release *must* be thoroughly tested to work
trouble-free in the vast majority of PC configurations. We feel that it does
no good to release a driver that causes you frustration and troubles, so we
try our best to only release drivers that will work reliably and well for you.
This requires extensive testing, and that takes time. Once the drivers are
available, we are sure you'll agree that the results will be well worth the
wait.

Once again, we thank you for your patience, and for your support of Turtle
Beach!

NOTE: The new drivers will not support x64 Bit platforms:
Windows XP and Windows Vista x64 will NOT be supported.
"

Men som jeg ser det så er Vistas lyddel noget forbandet l**t. Fx har jeg ikke set andre lydkort end Realteks HD drivere der rent faktisk er i stand til igennem det selvstændige kontrol panel at ændre i Vistas propreitære lyschema. Dette resulterer så ulækre upmix og resamplinger osv hvis man ikke har tungen lige i munden.

Med det sagt... Så kan driverne fra c-media levere fremragende lyd hvis de og Vistas lyddel indstilles rigtigt.....Men hvorfor skal man indstille så mange steder? (Skulle man ikke i XP)

Det er nøjagtig det samme med Nvidia GFX Drivere til Vista: Stinkende åndsvagt og et klart skridt i den forkerte retning...

In case you should Wonder mine specs er følgende:

MCE Maskine/Server:
Antec Super Lan Boy
Chill Innovations 400watts PSU
Gigabyte GA-965G-DS3
Intel Pentium 4 631 3 GHz @ 2ghz
1024mb Ram DDR2-800 Ram
2 x Seagate Barracuda V 300gb SATA
Geforce 7600GS
MCE Transciever
ATI Theater 550
Hauppauge PVR-150
HDA Mystique med TB Montego Drivere
MS Microsoft Wireless Entertainment 7000 (Bluetooth)
MS Bluetooth Tranciever
USB-UIRT Transciever
MCE Transciever
Software:
Windows XP MCE 2005
Girder 3.3
Nvidia Pure Video
FFDshow

MCE Maskine/Slave/Auxillary :Uden Tuner Men kan tilgå Recorded TV På MCE Serveren.
Gammelt Chieftech med 400watt PSU
Abit AB9
Core 2 Duo E6300
2x512gb DDR2-800 RAM
Seagate Barracuda V 300gb SATA
Geforce 7600GT
Microsoft IntelliMouse 3.0
Microsoft Natural Ergonomic 4000 Keyboard
Silicon Wave Bluetooth Transciever
MCE Transciever
Software:
Windows XP MCE 2005
Girder 3.3
Nvidia Pure Video
FFDshow

Styring:
Nokia 6230i via Bluetooth, Java og Girder.
HP 6340 Via Netremote
MCE Webguide3
MCE remote
Niveus X-10 Universal

Fremvisning:
Iiyama Prolite E430T (med TV Tuner) Kontor
Sony VPL-CS5 Projektor Videorum/Kontor1-2 (Portable)
LG 42PM1A 42" 720p Plasma Stue
Samsung LE-32R32B LCD Videorum/Kontor2
Phillips 32"SD soveværelse

Lydsetup:
DENON AVR-1906 via SPDIF og DDL (Stue)
Kenwood KRF-v5060D AV-Reciever (Kontor1)
Dali Trio i Stue
Altec Lansing ADA 885 I Videorum/Kontor2
KEF Reference Series 90 Center Kontor1
2 x Dali 202 (Front)Kontor1
Jamo sat 160 kontor 1
SW 120 Kontor1

Fysiske forhold:
HTPC'ere er gemt væk i Garderobeskab, alle fjernsyn er tilkoblet HTPC via Hjemmelavede Cat5e/Cat7 Distributions kabler.
Et Cat5e kabel overfører IR Blaster Signaler, Stereo/SPDIF, S-video til Lexcom Fuga 125 dåser. VGA kabler er lavet med CAT7.
Har desuden en Aktiv VGA Splitter.
Stue LG Plasma Stue: Component/HDMI/VGA.
Kontor1 Projektor:VGA/Component/S-video
Kontor2 Samsung:VGA/Component
Alle fjernsyn + HTPC'ere kan styres via Girder og fra alle nævnte remote enheder.

Anyway det var mine ord.....Good Luck

mvh Anders

Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler meget på at X-meridian er oppe i den tunge klasse. Som det er lige nu er der kun et high-end valg og det er Lynx kortene, de kan kobles sammen så et LynxTwo B + et LynxTwo C til sammen giver 8 kanaler ind og ud.

Uden selv at have hørt det, har jeg fået at vide fra særdeles pålidelige kilder at ved direkte sammenligning med en Accuphase DP78, var konklusionen at det var umuligt at kåre en 'vinder'. Begge sat op helt bart uden nogen modifikationer.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Fjern driver Til mystique...Genstart..

Kør montego installationen....(Den siger efter installation "please plugin your TB montego")

genstart

Så tager du device manager og opdaterer manuelt....DVS dont search> have disk og peg på c:\program files\tb montego\driver du får advarsler....men who cares!

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

tak for rådet

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået installeret X-Meridian kortet, og efterfølgede fået lyttet intensivt.... og sikke en forbedring!

Allerede "ud af kassen", lyder dette kort betydelig bedre end Prodigy7.1lt...de kan faktisk dårligt sammenlignes... efter at have lyttet til dem et par dage, skiftede jeg alle 4 opamp´s til LM4562 (Købt hos digikey i US, da jeg ikke kunne finde en dansk forhandler)....og det flyttede faktisk lyden op i en helt anden klasse... jeg var nærmest målløs... lyden er mere detaljeret, lydbilledet forekommer bredere og det er somom, at der er langt mere dynamik og harmoni over hele linien (Ved det lyder kliché agtigt, men jeg har aldrig oplevet en så markant forbedring af lyden).

Det kort i kombination med LM4562 opamp´sene er simpelthen ufattelig, og jeg vil mene, at det er klasser bedre, end mine tidligere HiFi setup´s, hvilket inkluderer bla. Rotel rsp1068, Denon AVC-A1d, Denon s10 mm.

Jeg kører nu mit "modifiserede" X-Meridian kort analogt ind i 3stk Zappulse V300 effekttrin (total 10stk 2.3SE kanaler, hvoraf de 4 bruges til bi-amp af fronthøjtalerne)  -Alle kanaler er monteret med passiv volume kontrol til beskyttelse...just in case ;).

Til kablingen fra pc til effektrin+sub benytter jeg 4stk Chord iChord kabler.

Højtalere:

Front: Audiovector M3-Signature

Center: Audiovector AV3-Signature

Sub: KEF AV1 Reference

Surround (back + side): B&W M1

(Kørte tidligere med 4 stk Audiovector Mi1-super, men konen mente at de var "for dominerende" i stuen ;O) og B&W M1´erne klarer sig faktisk forbavsende godt, af en lille højtaler, selv sammenlignet med Mi1´erne).

Jeg er enig med Patriarken i, at det kræver lidt "fiflen", at få det til at køre (sammenspillet imelle Vista + Cmedia´s drivere forståes), men ikke desto mindre, så lykkedes det faktisk relativt hurtigt, da der findes en udemærket Vista installations guide på Auzentechs hjemmeside) & det var ligefrem en befrielse/fornøjelse, sammenlignet med Audiotrak´s skod drivere...

Så i modsætning til Patriarken, så vil jeg varmt anbefale X-Meridian til 7.1 eller stereo (analog), og til dem der allerede har X-Meridian.... køb nogle LM4562 opamp´s og bliv MEGET (positivt) overrasket.

Hvis nogen er utryg ved at bestille dem online hos digikey.com, så har jeg faktisk købt et ekstra sæt (4 stk. LM4562) just in case ;O)

/Miagi

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de gode erfaringer, det er altid rart når sådan noget bare virker...

Jeg selv har et Audiotrak Prodigy 7.1 Hifi og syntes det spiller fremragende, men har da tænkt mig at lege lidt med at skifte opamps på et tidspunkt og nu hvor du syntes det rykker så kan det være at jeg ikke skal vente alt for længe

Hvad ville du evt. foreslå mig at prøve, når jeg nu skal til selv at lege lidt med det?

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes