Emne: Flere FloppyDTV spørgsmål? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fladt tilfældigt over denne thread omkring FloppyDVT og læste efterfølgende en rigtig god anmeldelse her og her.
Jeg har lige et par spørgsmål før jeg kaster mig ud i det.
Min setup:
- TDC Kabel TV (fuld pakke)
- Windows Vista ultimate
- 2GHz Core Duo, onboard Intel GMA 950 HDMI grafik, 1GB RAM, HFX Classic kabinet med plads til FloppyDVT bagved ;-)
Mine spørgsmål:
- Er det korrekt forstået, at det eneste jeg mangler er:
* FloppyDTV DVB-C Pakke med Viaccess Cam * Et TDC kort til 199 kr. pr år.
- Som sagt har jeg allerede TDC kabel tv. Det kommer ind via et kabel fra vejen til en "boks", og derfra videre til en analog splitter. Herfra har jeg trukket 2 antennekabler (1 til TV i soveværelse og 1 til både TV og HTPC i stuen, via en T splitter). Hvis jeg køber en FloppyDTV, kan jeg så bare flytte stikket fra mit gamle (defekte) Hauppauge 500MCE over i FloppyDTV?
- Gør det nogen forskel at disse antennekabler er trukket over 10 meter (de er af rigtig god kvalitet)?
- Hvis jeg køber 2 * FloppyDTV + Viaccess Cam + TDC kort, kan jeg så via et kort antennekabel forbinde den første FloppyDTV til den næste?
- Alternativt... kan jeg bruge mit reserve Hauppauge 350MCE, og derved have 2 tunere i Vista Meida Center?
- Som sagt har jeg et onboard Intel GMA 950 HDMI grafikkort og en Core Duo 2GHz (T2500 Mobile)... stiller DVT større krav til maskinen?
- Kan man får Radiodelen i MCE ind via FloppyDTV til at virke?
- Sidst men ikke mindst. I kommentarerne til denne ameldelse, står der:
Langt de fleste kanaler i de almindelige pakker, (lille, mellem og fuld pakker), de er hardcodet med tekster. Dog er Discovery, animal, BBC såvidt jeg husker ikke. (Der er muligvis flere). Men kanaler som DR, DR2, TV2 kanalerne, TV3 og 3+ kanal 4 og 5, de er med hardcodet tekst.
Er der nogen der kan bekræfte at det med manglende support for undertekster i MCE ikke er så stort et problem for danske kanaler?
OK... det var mere en "et par" spørgsmål. Men jeg (læs: min kone) er træt af at bruge penge på Hardware o.l. for så at finde ud af, at der det ene det andet og det trejde der ikke lige spiller.
Pt. er mit Hauppauge 500 netop gået i stykker, så valget står mellem et ny analogt Dual Tunerkort eller FloppyDTV (måske 2 stk).
/Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
1) Ja
2) Ja (hvis du får problemer med signalet via dit T-stykke, så må du have en anden splitter og trække et ekstra kabel....men umiddelbart burde det ikke være et problem)
3) Nej
4) I teorien Ja.... men husk at signalet bliver svagere for hver gang du T-splitter det.
5) Pas, - men mener nu ikke at MCE bryder sig om både analogt og digitalt på samme tid.
6) Niks.
7) Pas, har ikke prøvet, men det vil jeg da mene.
8) Ikke noget stort problem på danske kanaler - kun enkelte udenlandske - men hvem ved hvad fremtiden byder?
FloppyDTV er dyrt.....men i mine øjne pengene værd. Analogt Tv over computer er en død and, og mit skift til FloppyDTV er en super opgradering!
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for svarene. Det ser jo i den grad ud til at det er den rigtig vej at gå. Jeg er så træt af at have et fedt Plasma TV, og så bare se analogt tv (som i MCE bare endnu ringere).
Jeg gik bare og troede at når man valgte "Selector", så kunne man ikke se tv på mere et et fjernsyn. Først nu går det op for mig at det bare betød at man kun kunne have Selector på ét TV, og så analog på resten.
Mht. fremtiden, så ved jeg at Microsoft for har lavet en afdeling i Irland, hvor der sidder folk fra flere steder i Europe. Målet med denne afdeling er at optimere Media Center til at kunne håndtere de mange forskellige standarder der er i Europa.
Og hvis alt går efter planen kommer der en ny udgave af Vista Media Center i slutningen af året... så måske så vil der der være support for undtekster og TekstTV (og for den sags skyld "ægte" DVT-C.... FloppyDVT er jo egentlig et hack, som gør at Media Center tror at det er DVT-T).
Men igen tak for det hurtige og opmundrende svar.
/Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg prøver at bestille et TDC kort til 199 kr. pr år, bliver jeg bedt om at vælge en program pakke.
Men jeg har allerede TDC Fuldpakken (via normalt kabel TV), så nu bliver jeg i tvivl om jeg har misforstået noget.
- Hvorfor kan man ikke bare købet et kort uden at vælge en pakke?
- Bare for "prins knud"... er vi ikke eninge om at min nuværende "fuldpakke" kanaler bliver sendt digital via DTV-C?
OK... jeg bør spørge TDC om dette. men de har ikke åben, og jeg skal have dette op at køre inden næste weekend (er i USA og skal se Danmark-Sverige over nettet via WebGuide4). Kan man købe dette kort i en TDC butik?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg købte et kort over hjemsiden for et stykke tid siden, uden at vælge en pakke. Hvorfor du ikke kan nu skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
2. Ja det er vi enige om, på nær et par lokale stationen.
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke det er noget problem at købe det i en butik, de sælger selector så har de vel også kortene.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestilte også mit over nettet....kein problem!
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lige talt med TDC, og de bekræfter at man ikke kan købe et Selector kort over nettet. Men jeg kan købe det i en butik og få det med hjem i dag, så det må jeg så gøre.  /Thomas
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|