Emne: Headamp i EMU 0404 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Morbid Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst en masse positive ting om dette lydkort, og en meget overbevisende demonstration, er jeg næsten 100% sikker på, at det er sådan et kort jeg skal have. Tusinde tak for en masse brugbare kommentarer herinde. Til sagen; Skal primært bruge hovedtelefoner til det, men jeg ved ikke rigtig noget om hovedtelefon forstærkeren i den, og kunne godt bruge lidt hjælp. Den kammerat hvor jeg har lyttet til kortet er desværre flyttet til djævleøen, så kan ikke komme nemt til en demonstration. Nogen derude der er heldigere end mig? Bruger en Heed Canamp i mit nuværende "gammeldags" lydsetup og er ret glad for den. Ville det være en god ide at beholde den til mit EMU, eller er pengene jeg kan få for den bedre brugt andetsteds? (Og kan den overhovedet tilsluttes?) Min hovedtelefoner er Grado SR325i, ved ikke om det har noget at sige. Mener at have læst de er rimeligt nemme at trække. Undskyld hvis denne tråd skulle have ligget i Head-Fi sektionen, men lyder til der er flest 0404 eksperter herinde
|
Til top |
|
|
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende omtalte lydkort, er der vel en line-out? Enten i form af phone eller mini jack stik. Så kan du vel bare sætte din head amp til der? Og ja, behold du din Heed, tror den kan trække Grado'erne bedre end det PC lydkort. Men bedøm dog selv, prøv uden og med din Heed... Og forresten, så er Grado altså ikke lette at trække, jo self hvis der bare skal komme lyd ud, men hvis du vil ha en ordentlig bas, med noget bunch, så skal forstærkeren kunne give noget strøm fra sig.
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at bringe dit indlæg ud af kurs ,
-men har du prøvet et Terratec 24 FW?
det har indbygget hovedtelefonforstærker med mulighed for at skrue op og ned direkte på det eksterne lydkort. Med en rimelig lang firewire ledning har du mulighed for at placere dette lydkort tæt på din lytteposition og skrue op og ned for lyden. Har selv dette kort sammen med et sæt Grado (60 et eller andet), dog har jeg ikke lyttet så meget på denne kombination, men når jeg har er jeg egentlig blevet ganske imponeret.
|
Til top |
|
|
Morbid Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danster skrev:
Uden at kende omtalte lydkort, er der vel en line-out? Enten i form af phone eller mini jack stik. Så kan du vel bare sætte din head amp til der? Og ja, behold du din Heed, tror den kan trække Grado'erne bedre end det PC lydkort. Men bedøm dog selv, prøv uden og med din Heed... Og forresten, så er Grado altså ikke lette at trække, jo self hvis der bare skal komme lyd ud, men hvis du vil ha en ordentlig bas, med noget bunch, så skal forstærkeren kunne give noget strøm fra sig. |
|
|
Ville meget gerne prøve at høre både uden og med, men har ikke rigtig nogen mulighed for det. Som sagt vidste jeg ikke om mine hovedtelefoner havde noget at sige. Kan bare huske jeg læste de var "nemmere" at få til at nå sit max potentiale end mange andre. Om det så er sandt skal jeg ikke kunne sige.
Fimpe skrev:
Ikke for at bringe dit indlæg ud af kurs ,
-men har du prøvet et Terratec 24 FW?
det har indbygget hovedtelefonforstærker med mulighed for at skrue
op og ned direkte på det eksterne lydkort. Med en rimelig lang firewire
ledning har du mulighed for at placere dette lydkort tæt på din
lytteposition og skrue op og ned for lyden. Har selv dette kort sammen
med et sæt Grado (60 et eller andet), dog har jeg ikke lyttet så meget
på denne kombination, men når jeg har er jeg egentlig blevet ganske
imponeret. |
|
|
Har faktisk lyttet til det kort, men kunne bedre lide EMU kortet. Skal lige siges det er USB udgaven af 0404, som jeg overvejer at købe, så de fordele du nævner, er der også ved EMU. Tak for jeres indlæg.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|