Forfatter |
|
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bahh, er så træt at at læse de samme tråde om byg af ny HTPC osv, når nu folk ikke vil søge kan man så ikke lave en sticker i top eller lign hvor folk kan poste eller søge.
Ja jeg selv været ny men kunne godt læse og søge inden, og vil også godt svare på spørgsmål til nye, men alle andre spørgsmål drukner ligesom i alle de tråde der alle handler om det samme. Er dette godt nok, hvad skal jeg købe osv.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
ThomasArdal Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fuldstændig enig med dig. Har selv tænkt på dette en del gange. Tror også det vil være nemmere for folk at finde informationer omkring selvbyg, hvis alle relaterede poster findes i eet forum.
Er der evt. nogle administratorer der lytter med her? I så fald er min ide at udvide hifi4all med et nyt forum ala: HTPC - Selvbyg. HTPC fora'et her på siden, er idag godt benyttet, hvorfor jeg det godt kan bære en opdeling. __________________ MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
Website: http://www.myrating.dk
Blog: blog.myrating.dk
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En opdeling af forum tror jeg ikke kommer på tale. Det er generelt ikke noget ledelsen har været begejstret for de gange det er blevet foreslået, og det medfører da også nogle ulemper udover fordelene.
Hvis vi skulle lave noget der virkelig rykkede, så burde vi gå sammen en 4-5 stykker og lave et "Sådan bygger du en HTPC"-dokument, med alle de ting som man skal være opmærksom på, såsom SleepMode, fjernbetjening, airflow, opsætning osv.
Det tror jeg godt vi kunne få gjort til en sticky. Hvis det kunne lade sig gøre, kunne man jo se om ikke man kunne gøre kunsten efter i nogle af de andre fora "Sådan finder du en egnet højttalerenhed" osv. Men det vil nok være en god ide at starte med en ting af gangen.
Jeg melder mig gerne til et HTPC-sticky-tråd-projekt, men jeg gør det ikke alene, og ikke uden ledelsens opbakning. Hvis ikke tråden kan blive gjort sticky ryger den hurtigt ud i glemslen, selvom der kan linkes til den.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
ThomasArdal Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at langt størstedelen af de indlæg der omhandler ny htpc går i retningen "jeg planlægger at købe bundkort x, grafikkort y, tv-kort z. Hvad synes i om det". Dette vil vel ikke afhjælpes med et "Sådan bygger du en HTPC"-dokument?
På trods af det, synes jeg at det er en rigtig god ide med et sådant dokument. Det kunne jeg helst sikkert have haft god gavn af for et par år siden. Eller endnu bedre en hjemmeside dedikeret til at bygge HTPC. Her kunne man lave en "Se min HTPC" funktionalitet, så man vil kunne se hvad andre nørder har success med :)
__________________ MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
|
Til top |
|
|
ThomasArdal Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og det findes så allerede, fandt jeg lige ud af. Dog i et endnu meget lille målestok: http://www.minhtpc.dk. Men et fint initiativ efter min mening. __________________ MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe med generelle problemer, eller lign. men kigger herinde hverdag faktisk og der er næsten en ny hverdag der spørger om han skal vælge intel eller amd og hvad skal der bruges for at køre 1080P.
Ved heller ikke hvordan man gør, fordi folk kunne bare søge lidt, men det gør folk ikke og nogen gange tror jeg at folk med et reelt problem ikke får svar fordi de drukner.
Jeg lavede på et tidspunkt en tråd, hvad kører du success fuldt med så andre kunne se hvad man havde brugt og overveje de samme dele, men er klart hvis man skal ud og køb nu er der kommet andre og nyere ting, så hvis folk når de havde fået lavet et godt system hver gang skrev det ind så kunne man måske få det til at aflaste HTPC forummet lidt.
Med hensyn til en guide kunne være en ide, måske også hvad de forskellige programmer osv gør, samt hvad der ksoter og ikke gør, for Nvidia decoder, theatertek afspiller, samt måske anydvd osv kan jo hurtigt løbe op, og måske nogen ting man skal have for at alt bare virker, men er programmer som koster.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er ret sikker på at patriarken spurgte mod. om det samme, han stillede sig vist også til rådighed som htpc-mod., men det var der vist ikke interesse for. Det er megairreterende at nye medlemmer ikke gider søge, de starter bare en ny tråd om noget der er spurgt om for 2 dage siden.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Jeg er ret sikker på at patriarken spurgte mod. om det samme, han stillede sig vist også til rådighed som htpc-mod., men det var der vist ikke interesse for. Det er megairreterende at nye medlemmer ikke gider søge, de starter bare en ny tråd om noget der er spurgt om for 2 dage siden.
mvh. Per. |
|
|
Hejsa Det er korrekt hvad Per siger. Henvendelser med tilbud om at rode op i HTPC sektionen mv, er gentagende gange blevet ignoreret. Jeg ved ikke om dette skyldes at man ikke ønsker at forny sig, eller om det skyldes at man finder sig godt tilpas med alle de tråde der så kommer på HIFI4ALL. En tredje teori kunne være at man er uvidende og ikke ønsker at se HTPC som seriøst ift HIFI og derfor ikke ønsker at give HTPC sektionen den nødvendige opmærksomhed. Jeg har i hvert fald svoret at jeg ikke længere gider at skrive noget som helst her på sitet, der er relateret til at hjælpe folk med HTPC. Det har jeg ellers gjort i et års tid eller to, men følte at det er som at slå i en dyne når man 3-4 gange ugentlig skal gentage sig selv, fordi admins ikke gider eller vil noget som helst. Jeg har som konsekvens heraf, hoppet over til konkurrenten, hvor min og andres indsats bliver tilskyndet og hvor jeg fra tid til anden kan lave stickies fra mine og andres tråde. På den måde bliver vidensdelingen sat i forgrunden, hvilket er til gavn for både n00bs og garvede HTPC-entusiaster. Uden at jeg mener at jeg forbryder mig imod regler mht at gøre reklame kan jeg kun henvise folk der er trætte af dette forums gentagelser at kigge forbi ovre på HIFI-Musik. mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Hvis vi skulle lave noget der virkelig rykkede, så burde vi gå sammen en 4-5 stykker og lave et "Sådan bygger du en HTPC"-dokument, med alle de ting som man skal være opmærksom på, såsom SleepMode, fjernbetjening, airflow, opsætning osv.
|
|
|
Hvis I var et par stykker der gad at lave en grundig gennemgang af hvad der er vigtigt ved en htpc, og hvordan man bygger en osv. fordele og ulemper osv, så skal jeg med glæde lave den til en sticky. og er det rigtigt godt og grundigt, vil jeg kæmpe for at det bliver til en indsigtsartikel og den bliver smidt på forsiden af HIFI4ALL.DK. jeg er klar over at der hele tiden sker nye ting i denne htpc verden, men grundlæggene må der da være en del ting der er vigtige at huske. har det interesse, så sig endelig til. gerne her i tråden (som jeg nu "abonnerer" på) eller i en privat besked / mail.
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
lpm76 skrev:
|
|
|
Hvis I var et par stykker der gad at lave en grundig gennemgang af hvad der er vigtigt ved en htpc, og hvordan man bygger en osv. fordele og ulemper osv, så skal jeg med glæde lave den til en sticky. og er det rigtigt godt og grundigt, vil jeg kæmpe for at det bliver til en indsigtsartikel og den bliver smidt på forsiden af HIFI4ALL.DK.
jeg er klar over at der hele tiden sker nye ting i denne htpc verden, men grundlæggene må der da være en del ting der er vigtige at huske.
har det interesse, så sig endelig til. gerne her i tråden (som jeg nu "abonnerer" på) eller i en privat besked / mail.
|
|
|
Det lyder super Witzel! Så skal vi bare se om der er nogen der gider være med til det. Lige nu er vi to, og jeg er bange for at det er for meget at gabe over, men vi mangler altså ikke ret mange flere, og jeg er sikker på der er en del HTPC-eksperter derude! Evt kunne man selvf sænke ambitionsniveauet lidt til at starte med, men det ville være dejligt hvis der kunne "fremskaffes" en 4-5 stykker så opgaven ikke var så stor, og vi kunne få det ordnet i en og samme omgang. (Selvom tingenge selvfølgelig stadig ville skulle vedligeholdes en gang i fremtiden.) __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil man poste på, et forum…?
. nogle ønsker svar ”og hvis man er ny, kan det vel godt være ”lidt” uoverskueligt at søge rundt.
. Nogle ønsker dialogen med folk.
. Nogle vil gerne fortælle om deres udstyr.
Hvis man har brugt et par år som bruger på H4A , så der snart ikke det spørgsmål, der ikke har været oppe ”man kan vel næsten søge_et hvilken som helst problem herinde”
Og for tiden er der mange der, vil ud i den nye HTPC verden…! For et par år siden, var det som om hver anden tråd omhandlede projektorer, fortiden er det flade-tv og HTPC.
Men det vel bare, sådan det er på et dynamisk forum..???
Jeg er godt klar over at der/i er nogle stykker, som er dem der trækker det tunge læs, med at svare ”det jo dejligt for alle os andre ”
Jeg syntes forslaget er godt, men hvis det her forum, skal opfattes, dynamisk og godt..!? så det vigtigt at vi ”brugere” ikke kommer til at virke besserwissen og arrogante ”ingen spørgsmål er for dumme” der er nok af forummer der ude, hvor man nærmest skal være halvt astronaut og halvt professor , for at ture komme med et spørgsmål.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
>CPH-R Jeg vil helst ikke opfattes arrogant, for der er da mange ting jeg ikke ved og de ting jeg ved vil jeg da gerne dele med folk, men synes personligt at rigtig mange tråde er præcis omkring det samme, nemlig jeg skal bygge ny HTPC hvad jeg jeg købe?
Ja det afhænger jo af hvad den skal kunne og måske endnu vigtigere, hvad vil du bruge af penge. Måske det ikke bliver bedre med en "fast" tråd omkring det, men synes der er meget af det samme. HTPC er jo også blevet et bredt emne, Digital tv, grafikkort, med HD Hardware afvikling, FFDshow, girder, multicore cpu, og lydlys, hvad har man brug for? ja jeg ved det sku dårlig nok selv, men kunne da måske være rart at man lavede en slags minimun grænse og folk så skrev tilbage når de havde bygget en som virkerde til deres behov så kunne andre måske sammeligne og sige det er hvad jeg har brug for, og det kan jeg læse bare spiller, for det skal da ikke være en hemmelighed at ikke alt fungere lige godt sammen.
Det er måske også bre mig der har lavet røre i andedammen.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Primeradk
Jeg mener IKKE på nogen måde at du er arrogant..! det var mere, at vi ”brugere” ikke opfattes sådan, lidt indspiste. Så det var vist mere, en omgang spredehagl, til vores forum… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Hvorfor vil man poste på, et forum…?
. nogle ønsker svar ”og hvis man er ny, kan det vel godt være ”lidt” uoverskueligt at søge rundt.
. Nogle ønsker dialogen med folk.
. Nogle vil gerne fortælle om deres udstyr.
Hvis man har brugt et par år som bruger på H4A , så der snart ikke det spørgsmål, der ikke har været oppe ”man kan vel næsten søge_et hvilken som helst problem herinde”
Og for tiden er der mange der, vil ud i den nye HTPC verden…! For et par år siden, var det som om hver anden tråd omhandlede projektorer, fortiden er det flade-tv og HTPC.
Men det vel bare, sådan det er på et dynamisk forum..???
Jeg er godt klar over at der/i er nogle stykker, som er dem der trækker det tunge læs, med at svare ”det jo dejligt for alle os andre ”
Jeg syntes forslaget er godt, men hvis det her forum, skal opfattes, dynamisk og godt..!? så det vigtigt at vi ”brugere” ikke kommer til at virke besserwissen og arrogante ”ingen spørgsmål er for dumme” der er nok af forummer der ude, hvor man nærmest skal være halvt astronaut og halvt professor , for at ture komme med et spørgsmål.
Peter |
|
|
Jeg har selv tænkt på lidt af det samme. Det er også meget tænkeligt at folk der ikke søger inden de spørger, heller ikke har læst en sticky eller en indsigtsartikel. Jeg tror dog stadig det er nemmere at henvise til sticky'en og så bede dem om at komme tilbage når de har læst den hvis de stadig har spørgsmål. Du har ret i at der skal være plads til at stille dumme spørgsmål, eller kloge spørgsmål der er stillet før. Fordelen med sticky'en er vel nærmest at man kan give dem et ret godt svar ved at henvise til den, og det på et minimum af tid. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja, det vil så formt. ikke gøre ret meget ved "problemet" i htpc-sektionen...Ikke at det ikke er en god ide du er kommet med.
Jeg mener heller ikke at man er indspist el. lign. bare fordi man er træt af folk der er allergiske overfor søgeknappen. Det er ikke et dumt spørgsmål at spørge om noget der er spurgt om for 2 dage siden; det er et dovent spørgsmål. Det er det en sticky ville hjælpe på i htpc (formentlig).
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Ja, det vil så formt. ikke gøre ret meget ved "problemet" i htpc-sektionen...Ikke at det ikke er en god ide du er kommet med.
Jeg mener heller ikke at man er indspist el. lign. bare fordi man er træt af folk der er allergiske overfor søgeknappen. Det er ikke et dumt spørgsmål at spørge om noget der er spurgt om for 2 dage siden; det er et dovent spørgsmål. Det er det en sticky ville hjælpe på i htpc (formentlig).
mvh. Per. |
|
|
En know-how artikel kan da også være om HTPC! - Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle hjælpe på problemet i HTPC-forummet. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er jeg med på, men da jeg lige skimmede din nye tråd, handlede den mest om alt andet end htpc. Så tror jeg ikke den vil blive sticky i htpc forum, right???
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Jep, det er jeg med på, men da jeg lige skimmede din nye tråd, handlede den mest om alt andet end htpc. Så tror jeg ikke den vil blive sticky i htpc forum, right???
mvh. Per. |
|
|
not right, tror jeg... Hvis der bliver lavet en know-how artikel om htpc tror jeg den bliver sticky i htpc-tråden. Jeg tror der kommer mere end 1 know-how-artikel. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 06 September 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lige oprettet et artikel forum, og det vil bare være p***e fedt hvis nogle af jer her fra HTPC forum har lyst til at starte med en artikel. ->Artikler
...
Zorglub skrev:
det vil bare være p***e fedt
|
|
|
 censur!
|
Til top |
|
|