Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Lad mig lige forstå det rigtigt.. I bruger jeres HTPC til at vise film, ikk??

Men er det ikke nemmere at leje en dvd film, og smide den i dvd afspilleren..

Det jeg er ude efter er, fordele og ulemper..

Hvor får I filmene fra.. downloader I dem, eller køber I dem, og smider dem ind på HTPC`en..

Jeg har nemlig en rimlig kraftig com til at stå, og vil bare vide 100% hvad I bruger jeres til, og hvor I får filmene fra..  Det kunne jo være man skule bruge den til det..

sigaard

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Altså download af film er jo ulovligt.

Når vi snakker HTPC tror jeg de fleste bruger dem til at afspille musik osv, og ja en film er måske nemmere at sætte i DVD afspilleren så ligefrem, men de fleste bygger jo netop en HTPC fordi de ikke gider have det hele ståenede og så bygger de en samlet til musik, film, sputnik, "video optager" om du vil.

Ulemper er vel at der altid er noget der skal rodes lidt med før det virker, emn når det spiller er det fedt.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

vi bruger vores primært som optager, musik og billeder. Også er der de andre ting som små druk spil når drengene er på besøg, lidt surf på nettet hvis man skal vise folk noget, der er tv serier inde på http://www.tv-links.co.uk/ (jeg skal ikke kunne sige om det er lovligt)

Jeg bruger den hver dag, ville nødig undvære den..

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Primeradk skrev:

Altså download af film er jo ulovligt.

Det er også ulovligt at køre 140 på motorvejen.. Der må da være nogen der bruger dem til download osv..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

Holst01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hva er du ude efter sigaard ?

Jeg er igang med at bygge en, men det er for at have alt samlet i et. Så vil jeg heller ikke invistere i en HD optager og sådan..

Til top Vis Holst01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holst01

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

>Sigaard, selvfølgelig kan du bruge den til at se downloadet film på hvis du vil det, klart. Personligt gider jeg bare ikke se en film i skod kvalitet (Divx, XXvid) med stereo lyd på et tv til 20k, højtalere til 10 k og en pc til 10 k. Så vil jeg hellere se DVD med det hele. Det andet har jeg svaret på, optager, ser billeder, høre musik osv.

Nu kan jeg se det ikke er noget l**t du har stående selv, så vil da klart anbefale dig en HTPC til de lovlige film.

jo man kan da godt hente ordenlige film, men de fylder altså 8-16 GB hvis det er HD vi snakker og dem man henter fra kan typisk ikke levere og gider ikke vente på det så. Dog er svaret at jo det kan man godt, men har bare ikke selv tålmodighed til det.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Primeradk skrev:

>Sigaard, selvfølgelig kan du bruge den til at se downloadet film på hvis du vil det, klart. Personligt gider jeg bare ikke se en film i skod kvalitet (Divx, XXvid) med stereo lyd på et tv til 20k, højtalere til 10 k og en pc til 10 k. Så vil jeg hellere se DVD med det hele. Det andet har jeg svaret på, optager, ser billeder, høre musik osv.

Nu kan jeg se det ikke er noget l**t du har stående selv, så vil da klart anbefale dig en HTPC til de lovlige film.

jo man kan da godt hente ordenlige film, men de fylder altså 8-16 GB hvis det er HD vi snakker og dem man henter fra kan typisk ikke levere og gider ikke vente på det så. Dog er svaret at jo det kan man godt, men har bare ikke selv tålmodighed til det.

\René

man KAN jo downloade HD film. det er bestemt ikke umuligt. men det er jo også ulovligt

edit: ups. skrev du også.

min HTPC. den spiller musik, viser DVD og optager fra kabelnettet
fantastisk stykke legetøj. hvis man gider rode med det, så er det lækkert. og så slipper man for at have både video dvd-afspiller + optager stående. og det kan gøres flot for ikke så mange penge

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Nu vælger du at skrive om det ikke er nemmere at smide en dvd i en dvd afspiller. Hvis man alligevel har sin HTPC i standby så tænder den ganske hurtigt, og der findes jo meget MCE software som gør det muligt at starte afspilning af dvd når der sættes en i drevet. Så ved ikke om jeg vil synes at det er nemmere med en normal dvd end med en HTPC.

Men som andersena skriver en HTPC er et fantastisk stykke legetøj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes