| Sendt: 04 September 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Beklager hvis der allerede findes svar på mine spørgsmål, men jeg har ikke været i stand til at finde dem...
Sagen er den at i forbindelse med opførelsen af et nyt hus, vil jeg gerne være så forberedt som muligt med henblik på dimensionering af diverse kabelrør, krydsfelter og deslige, og har derfor en række spørgsmål jeg vil bede om Jeres input til.
Jeg vil lige nævne hvilken hardware jeg har tænkt mig skulle indgå i projektet: 4-5 tv, en HTPC samt et stereoanlæg (surround er udelukket desværre). Der er bestilt udtag til tv+netværk i alle rum samt ekstra om nødvendigt. Det hele udgår fra et teknikskab så der er rig mulighed for at krydse signaler.
HTPC - Påtænker at købe en forholdsvis kraftig maskine med HDMI udgang - Kan man køre HDMI over netværket eller skal der forbindes med et HDMI kabel?
Kan man anvende HTPC til f.eks gaming eller skal det være en dedikeret maskine/server?
Overvejer om det vil være smart med en touch screen til at styre Media Centret?
Hvordan sender man billedsignal (Hvis man eksempelvis vil anvende HTPC som dvd afspiller, eller streamet tv fra nettet) fra HTPC til diverse tv rundt i huset? Findes der en box/switch eller lignende man kører HTPC signalet ind i og splitter det ud?
Hvor mange TV tuner kort er nødvendige i HTPC? Antager man skal have 2 hvis man både vil se tv og optage på HD samtidig?
Hvordan tilsluttes stereoanlægget i alt dette?
Det var en lang smøre - ser frem til Jeres svar.
På forhånd tak!
__________________ "If we don't succeed, we run the risk of failure" (Dan Quayle)
|