Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HDCP og 2 udgange og lidt anydvd hd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 19 September 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at lave en PC der bl.a. skal fungere som afspiller af HD-DVD og Blu-Ray materiale.

Jeg har besluttet mig for at investere i et geforce 8800GTX grafikkort der er HDCP. Samtidig investerer jeg i en Samsung 30" monitor (305T) der ikke er HDCP. Dette indebærer som jeg forstår det, at jeg ikke kan se HD-DVD eller Blu-Ray på denne skærm direkte fra afspiller, men at jeg godt kan se almindelige DVD-film.

Jeg har desuden en projektor Sony HS-60 der er HDCP og som jeg forventer også at outputte til. Der skulle vel ikke være problemer med at sende til projektoren når jeg ikke kan sende til min monitor. Er det korrekt forstået?

Jeg har læst om programmet AnyDvD HD fra slysoft der skulle fjerne denne beskyttelse, så det er underordnet om grafikkort eller monitor er HDCP.. Er der nogle der kender til dette program og om det fungere som beskrevet.

Kommentarer er velkomne, da jeg ikke ønsker at købe katten i sækken, og lave et setup der ikke vil fungere. Det er meningen at jeg skal kunne se en HD-DVD skive på både min monitor og på min projektor (ikke nødvendigvis samtidig).

Kan jeg bruge dette kort til det? http://www.inno3d.com/products/graphic_card/gf8/8800gtx.htm

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så vidt jeg ved så er de nyere 8600/8500 kort bedre til ren video, men 8800 er så formt. bedre hvis den skal bruges til at spille på...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

@PHN2

Jvf Nvidia: http://www.nvidia.com/object/purevideo_hd_faq.html#1Q4

Q. Do the GeForce 8800 series GPUs include the same video processing capabilities as the new GeForce 8400, GeForce 8500 and GeForce 8600 GPUs?
The new GeForce 8500 and GeForce 8600 GPUs feature a new more powerful video processor designed to offload 100% of the H.264 decode from the CPU, enabling HD DVD and Blu-ray video playback, even on modest single-core PCs. The GeForce 8800 series GPUs feature PureVideo HD with the previous generation video engine which is capable of Blu-ray and HD DVD playback on PCs equipped with more powerful dual-core CPUs.

Se også denne http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

Som jeg læser det er din vurdering helt korrekt. Jeg skal bruge en Core 2 Quad Q6600 så det lyder til at processoren kan dække ind for den manglende videoprocessor

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så håber jeg ikke du skal sidde i samme stue som din htpc, for lydløs tror jeg ikke den bliver...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Den er vandkølet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes