Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 22:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Trådløs overførsel af lyd og billede? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Efter omflytning i stuen vil der være 20m fra min pc til mit tv/anlæg målt hvis jeg trak kabler.

Da prisen for coaxial kabel + ordenligt svhs kabel i denne længde er en temmeligt stor udgift for mig, og da jeg så, at hifiklubben førte nogle produkter til trådløs overførsel af lyd og billede, blev jeg interesseret.

Her:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|223|223||plistp

hmm, det link virker da vist ikke, det er på http://www.hifiklubben.dk/ -> produkter -> tilbehør -> trådløs sender

Vil meget gerne høre hvis nogen har erfaring med disse produkter, eller andre der kan udføre samme funktion.

På sigt ville det være rart, hvis jeg kunne smide en ekstra modtager op i soveværelset, men dette er langt fra et krav.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Interessant spørgsmål.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Kender ikke det pågældende produkt, men med min erfaringer med trådløse løsninger, så tror jeg du vil få et ligeså godt resultat med 20m kabler af den lidt billigere slags.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Zibas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa, hvis det er det Thomson sæt du tænker på, kan jeg kun sige at det virker 100%.  Bruger det selv, fra Parabol til TV i soveværelset på 1 sal. og kvaliteten er 100% iorden.....

Til top Vis Zibas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zibas

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv i forbindelse med mit arbejde i hifi klubben testet ca. 10 forskellige sendere.

Der findes ingen sendere jeg kender til, der kan sende RGB eller s-video, så du må forlade dig på composit.

Thomson-senderen var den der havde det bedste kompromis mellem billede og lyd. dvs. den var ikke bedt på nogle af områderne, til gengæld havde den heller ikke svagheder på hverken lyd eller billede.

Den anden og lidt dyrere model (som nu også er på programmet i hifi klubben), havde det klart bedste billede, men lidt problemer med knasende lyd, hvis lyden skulle gennem en væg (i fri luft er der igen problemer), og er iøvrigt den nemmeste at sætte op.

Thomson laver ikke separate modtagere, men du kan købe to sæt, og så benytte modtageren herfra (de fleste af modellerne kunne iøvrigt benytte hinandens sendere og modtagere på kryds og tværs).

Med venlig hilsen
Brian
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

-CK-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

- og så lige en lille sjov "ekstra" feature.

En del af disse video sendere er faktisk i stand til at overføre et spdif signal, hvis man kører det igennem video kanalen i stedet for audiokanalen.

Meget smart hvis man lige skal køre lyd/musik fra fx. sin pc ind i stuen til DAC/SurroundDekoder i en ordenlig kvalitet

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Det testede jeg også, og det fungerer faktisk forbavsende godt, og helt uden støj. Klart den bedste måde at overføre lyd på uden kabler.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

-CK- skrev:
En del af disse video sendere er faktisk i stand til at overføre et spdif signal, hvis man kører det igennem video kanalen i stedet for audiokanalen.

Kan du give konkrete mærker? for som jeg forstår det betyder det, at jeg kan købe 2 sæt og bruge det ene til lyd og det andet til billede og derved få rigtig god lyd og ok billede uden kabler?

Når jeg bruger min pc til ting i stuen er det mest divx film så billedkvaliteten er slet ikke høj nok til at kræve rgb, så svhs er fint nok. Lyden derimod er tit i ac3.

Ellers bruger jeg det hvis vi holder noget fest halløjsa.. har nemlig lagt alle mine CDr ind på pcen.. så kan folk via mit tv i stuen + keyboard selv søge hvad de vil høre = ingen fedtede cdr dagen efter, og ingen rod i mit anlæg

-CK-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Så vidt jeg husker, var det et sæt fra Thompson vi prøvede det på.

Uden at havde testet det, tvivler jeg dog på at der er båndbredde nok til at køre 2 systemer side om side (et til billede og et til lyd). Ellers ville det være en super måde at overføre signalerne på

- Kjeldsen, prøvede i det ?

Wireless lan (802.11b) der også kører i 2.4GHz området fungerede i hvert fald ikke særligt godt ved siden af denne sender.

*ps. det er desværre ikke s-vhs, men kun composite de kan overføre.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

hmm, hvis jeg skal have 2 sæt af de sendere kan jeg næsten også lige så godt købe nogle kabler egenligt... jo ikke fordi jeg skal ud og have monsterkabler fra min pc til anlægget.

Hvis det wireless lan du tjekkede kørte 11 MBit burde det have mere end rigeligt båndbredde til at håndtere lyden alene. Men du snakker måske om inteferens? Båndbredden har jo ikke noget at sige med 2 sideløbende systemer da de jo kører på to forskellige frekvenser.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg havde det Thomson hjemme og teste, og jeg var ikke tilfreds og leverede det tilbage. (Heldigvis har HiFi Klubben god service på dette område). Billedet var kun acceptabelt fra PC'en og over til fjernsynet, og så snart der var nogen som gik mellem senderne, så gav det støj på billedet. Dette var på mit gamle TV, et Nokia 28", så det var ikke ligefrem feinschmecker udstyret der blev brugt. Lyden var dog værre, da der var støj og knitren. Jeg fumlede med sender og modtager i ca. 2 timer før det gik op for mig at det simpelthen var for bøvlet. Kom man bare til at rykke lidt ved enten sender eller modtager så var den jo gal igen, så man skulle IKKE komme til at skubbe lidt til TV bordet.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

ohh, jammen, det lyder da ikke specielt heldig, men hvis man kan levere det tilbage, hvis man har samme oplevelse (eller mangel på samme), så er det måske et forsøg værd.

Kan dog ikke bruges hvis signalet bliver afbrudt når nogen går forbi, da PCen primært bliver taget i brug når der er fest i huset :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes