| Forfatter |
|
DunkZ Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DunkZ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo drenge???
Der må da være en eller anden som har styr på HTPC og HD?? __________________ Se min 7.1 HD Bio og efterlad evt. en kommentar
Klik her
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et mærkeligt spørgsmål du stiller.. Du spørger om en pc er HD Ready?? HD Ready er jo en "standard" som man kan mærke fladskærme med hvis de opfylder nogle specfikke krav, såsom f.eks. minimum 720 vertikale linjer på displayet.. Så dit spørgsmål giver ingen mening. Hvis det du spørger om derimod er om den kan afvikle HD-materiale uden det hakker, så vil jeg sige at det kan alle ny pc'er så godt som.. Om den kan trække opløsningen i full hd vil jeg da også tro med det grafikkort, du vil nok bare få 1920 x 1200 i stedet for 1920 x 1080, men ellers sku der ikke være nogen begrænsninger.. Dog er der ikke blue-ray drev eller hd-dvd drev, så disse vil ikke kunne afvikles fra computeren.. Håber det var svar på hvad du mente
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
DunkZ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er da ikke et mærkeligt spørgsmål 
For hvis du læser hvad der ellers blir skrevet, så er der nogle gfx, motherboard osv som ikk undstøtter HD... Noget med at der skal være nogle krav opfyldt før det ka bruges optimalt til HD...
Og håber da at den ka køre HD for fuld skrue uden problemer og hakken osv..
Så det eneste som jeg ville vide var om motherboard, processer, gfx osv ka og understøtter det som de nu ska understøtte for at køre HD uden problemer....
Ved godt der intet Blu-Ray og HD-Drev i, men det må man jo invistere i senrere 
Og hvis der evt var nogle som ved hvilket andet og bedre gfx som man ka smide i den, så det ku blive lidt stærkere i spil.. __________________ Se min 7.1 HD Bio og efterlad evt. en kommentar
Klik her
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DunkZ skrev:
Hehe det er da ikke et mærkeligt spørgsmål 
For hvis du læser hvad der ellers blir skrevet, så er der nogle gfx, motherboard osv som ikk undstøtter HD... Noget med at der skal være nogle krav opfyldt før det ka bruges optimalt til HD...
Og håber da at den ka køre HD for fuld skrue uden problemer og hakken osv..
Så det eneste som jeg ville vide var om motherboard, processer, gfx osv ka og understøtter det som de nu ska understøtte for at køre HD uden problemer....
Ved godt der intet Blu-Ray og HD-Drev i, men det må man jo invistere i senrere 
Og hvis der evt var nogle som ved hvilket andet og bedre gfx som man ka smide i den, så det ku blive lidt stærkere i spil.. |
|
|
Det er et mærkeligt spørgsmål når du bruger termerne HD-Ready og Full HD-Ready, da det er nogen standarder for skærme, så kan du synes hvad du vil  Men ja at spørge om den kan klare HD-materiale er et fuldt gyldigt spørgsmål. Men vil sige at min Lenovo Thinkpad z61t som har 1,66 ghz Core Duo, 2 gb ram og et intel onboard gfx kan sagtens spille hd-materiale, så det burde den stationære der også kunne.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Men vil sige at min Lenovo Thinkpad z61t som har 1,66 ghz Core Duo, 2 gb ram og et intel onboard gfx kan sagtens spille hd-materiale, så det burde den stationære der også kunne..
|
|
|
Kan du afspille H.264-video'er i 1080p på den bærbare? Det tvivler jeg stærkt på. Hvad har du prøvet at afspille på den?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Rune|WildChild skrev:
Men vil sige at min Lenovo Thinkpad z61t som har 1,66 ghz Core Duo, 2 gb ram og et intel onboard gfx kan sagtens spille hd-materiale, så det burde den stationære der også kunne..
|
|
|
Kan du afspille H.264-video'er i 1080p på den bærbare? Det tvivler jeg stærkt på.
Hvad har du prøvet at afspille på den?
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor jeg kan finde noget hd-materiale der er encoded på nøjagtigt den måde, men kan som eks. bruge denne trailer Youth Without Youth der har jeg lige afspillet 1080p udgaven, på batteri på min bærbare(halv styrke på performance), og der er ingen hak eller noget som helst, hverken i billede eller lyd.. I øvrigt er h.264 da en Apple opfindelse er det ikk? I givet fald så burde den trailer jo være i h.264. Men du er velkommen til at linke til noget materiale der er encoded i h.264 med 1080p, så ska jeg glædeligt prøve det af, kan også godt prøve at filme min skærm for at bevise det  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apples HD trailere er encodet med H.264, men i en moderat bitrate. HD-DVD og BR-film er encodet med en højere bitrate og evt. også en anden kodnigs- profil hvilket gør dem noget mere processor-krævende. Jeg kan desværre ikke finde et godt klip med høj bitrate, som du kan downloade og teste, så hvis nogen der læser dette har et godt link må de meget gerne poste det.
|
| Til top |
|
| |