Forfatter |
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey der,
Som ny bruger må jeg da ind og fortælle lidt om min HTPC.
Konfig ser således ud:
1,3Ghz AMD
256Mb RAM
Radeon AIW grafikkort
80Gb harddisk
DVD + CD/CDRW
Showshifter software
Nu har jeg læst stort set alt omkring HTPC her på HIFI4ALL og der er næsten ingen der skriver om hvilken frontend I bruger??? Er det slet ikke vigtigt for jer??
Jeg er selv kommet frem til at Showshifter er den frontend der er længst fremme dog lige med undtagelse af Electronisk program guide og her kunne jeg godt tænke mig at høre mere fra jer..
J
|
Til top |
|
|
hanmark Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Paqi,
Hvad er det som du savner I ShowShifter EPG'en? Jeg har lige installeret det, for at checke det ud, og det fungerede umiddelbart fint. Hvad skal jeg være opmærksom på?
Mvh
Hanmark
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Hamnark,
Jeg har prøvet EPG fra MyHTPC og det fik jeg aldrig til at virke. Mit indtryk er at det er besværligt at sætte op?? Jeg er slet ikke en IT nørd så hvis der er for meget kode halløj så er jeg nok stået af. Men kan du give mig nogle fif og hints??
Jeppe
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger zoomplayer som front end.
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue,
Fortæl mig lidt mere om zoomplayer.... Lyder spændende!!
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 03 Februar 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
EPG i myHTPC er meget simpel at bruge hvis du bruger det auto-update program der kan findes på deres hjemmeside. Det er jo heller ikke skidt at det er gratis + der er ret stort forum tilknyttet, så du kan altid få hjælp hvis der er noget der ikke lige funger
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
myHTPC kender jeg godt men kan jeg mon bruge deres modul i Showshifter?? Nu har jeg betalt for showshifter og ville gerne blive ved med at bruge det...
|
Til top |
|
|
hanmark Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe,
Jeg fulgte vejledningen på denne side: http://www.showshifter.com/support/hmnxmltv.html
Det er faktisk lige ud af landevejen. For at få den danske EPG, skal du bruge: tv_grab_dk i stedet for tv_grab_uk som de skriver i vejledningen.
Sig til hvis det giver problemer - så må vi få hjulpet dig igennem.
Mvh
Hanmark
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Hanmark,
Er det version 3.0 du har prøvet?? eller har du fået modulet fra myHTPC til at virke med Showshifter?? Jeg har pt valgt ikke at købe version 3.0 men hvis det er den eneste mulighed så må jeg vel have hånden op af lommen :-)
Jeppe
|
Til top |
|
|
hanmark Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe,
Det var med 2.0 - jeg har intet myHTPC installeret. XMLTV er uafhængigt (så vidt jeg er orienteret). Der er det du skal bruge på det link (inkl. links til software du skal download).
Mvh
- Kim
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hanmark,
Kan du så bruge det via Showshifter?? Ja undskyld jeg stiller så maaaange spørgsmål :-) .. Får du en programflade op der gør at du bare trykker på et program og vupti så optager den det??
Jeppe
|
Til top |
|
|
hanmark Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe,
Ja - det gør du!
Mvh
- Kim
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg har nu downloaded xmltv og fundet de kanaler jeg skal have frem. Den har hentet lister og nu må jeg så se om jeg kan få dem frem... fortsættelse følger!! :-)
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim,
Jeg har nu hentet den stump software de foreslår man skal bruge men når jeg lægger exe filen ind i showshifters directory og eksekvere den så får jeg bare af vide at jeg ikke har deres nyeste software del til epg.
Hvad mangler jeg og hvad har jeg gjort forkert??
Jeppe
|
Til top |
|
|
hanmark Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe,
Jeg tog fejl af versionerne - det var faktisk version 3.0. Sorry 
Hvis du nu endelig skal gribe til lommerne, så vil jeg anbefale at du tager et nærmere kig på SageTV og SnapStream (www.sage.tv og www.snapstream.com) - SageTV har jeg selv testet, og det var jeg mere imponeret over end ShowShifter. ShowShifter er et godt program, men har 2 fejl:
1.) Det har en lidt omstændig navigering 2.) Du kan ikke navigere programmer mens de bliver optaget (Ud fra hvad jeg kunne se). Med navigere, mener jeg fx. gå til start, pause og gå frem. SageTV kan dette.
SnapStream har jeg lige læst om igår - og det ser umiddelbart også ret hæftigt ud. Både SageTV og SnapStream understøtter XMLTV.
Inden jeg endeligt beslutter mig, vil jeg også lige teste myHTPC - "prisen" er lidt fristende... Men det er også begrænset hvor meget bøvl man gider gå igennem, for at spare 3-400 kr.
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Kim,
Øv så er jeg måske nød til at købe version 3.0 .... Nå men jeg har lige checket de andre to produkter og umiddelbart ser det ud som om det er et spørgsmål om pest eller kolera... Jeg vil gerne have radiodelen med og det ser ikke ud som om de andre to har det.. endnu. Jeg har også prøvet myhtpc og har samme holding som dig. Gider sgu ikke kode mig igennem det for at sparet det jeg forøvrigt allerede har købt :-). Synes også at brugerfladen er lidt "gammeldags" i forhold til showshifter.
Jeppe
|
Til top |
|
|