Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vurdering af mediecenter (selvbygger) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alexjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har i noget tid undersøgt muligheden for at bygge et mediecenter til min far som erstatning for nogle af hans nuværende apparater. Han har p.t. følgende setup:

Samung 20" LCD-TV (LE40M61B)
Selector (med YouSee mellempakke)
Parabol med Canal Digital (stor pakke med C+)
DVD-optager/afspiller med harddisk
Surround-anlæg

Jeg har lavet følgende forslag til et mediecenter, som jeg gerne vil have nogle input til. Jeg er interesseret i, om i mener det kan opfylde ønskerne og om valg af hardware er OK eller giver problemer/bør undersøges nærmere. Generelt modtages alle input med glæde, da jeg ikke selv har haft et mediecenter før og bliver hans support på produktet.

Kabinet
Antec Fusion V2

Bundkort
Asus PK5

CPU
E4500

RAM
Kingston HyperX - 2x1024 MB DDR2

Harddisk
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB

Grafikkort
Asus EN8600GTS

DVD-drev
Plextor PX-800A/T3KB

Mus/tastatur
Logitech - Cordless Rechargeable Desktop - DK

TV-kort (parabol)
FloppyDTV S2 (inkl. CAM-modul fra Canal Digital)

TV-kort (Selector/kabel-TV)
FloppyDTV C/CI (inkl. CAM-modul fra Viaccess)

Mediecenter-applikation
DVBViewer

Fjernbetjening
MCE

På forhånd tak for inputs!

Alex Jensen

Til top Vis alexjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexjensen

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

ser helt "perfekt" ud - super kabinet der kan gøres tæt på lydløs via de 2x120mm blæser.

Fint med hestekræfter mht. cpu, ram og gfx.

TV kortet ligeledes.

Kan ikke se hvad der lige umiddelbart skulle laves om der - udover du kunne få det en sjat billigere via AMD.

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har et spørgsmål

Hvorfor skal du have både floppydtv til parabol og kabelTV (TDC). Problemet kunne være at de kræver firewire indgang (har du 2 af dem?) Og så er der pladsen i kabinettet, hat du overvejet hvordan du vil anbringe dem. De kræver enten et PSI slot eller en floppyskuffe. Er der ikke et problem med 2 kort. Og endelig, er det ikke tilstrækkeligt med et kort til DVB-C (TDC kabel eller YouSee?)

Der mangler lige et DVD drev, ikke? Eller et kombi med Blu-Ray eller HD-DVD og DVD.

Ellers ser det ok ud, det kører.

alexjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Sendt: 18 November 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ken_T skrev:
Jeg har et spørgsmål

Hvorfor skal du have både floppydtv til parabol og kabelTV (TDC). Problemet kunne være at de kræver firewire indgang (har du 2 af dem?) Og så er der pladsen i kabinettet, hat du overvejet hvordan du vil anbringe dem. De kræver enten et PSI slot eller en floppyskuffe. Er der ikke et problem med 2 kort. Og endelig, er det ikke tilstrækkeligt med et kort til DVB-C (TDC kabel eller YouSee?)

Der mangler lige et DVD drev, ikke? Eller et kombi med Blu-Ray eller HD-DVD og DVD.

Ellers ser det ok ud, det kører.

Har har p.t. abonnement på Canal Digital's store pakke, hvorfor det er nødvendigt med både TV-kort til kabel-TV og parabol. Så vidt jeg har kunnet finde frem til skulle der være plads til begge TV-kort, da de hver i sær optager 1 PCI-slot (citat fra digital-everywhere.com: "Need only a single PCI Slot"). Vedr. Firewire, så ser det ud som om, der er 1 firewire-port. Hjemmesiden med TV-kortene siger dog "Easy connect more than one FloppyDTV thanks to the integrated FireWire Repeater". Burde det så ikke kunne lade sig gøre.

Vedr. DVD-drev har jeg som start valgt en Plextor, men hvis der er andre jeg allerede nu bør kigge på er jeg lutter øre.

Alex

Til top Vis alexjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexjensen

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Kortet har ganske rigtigt firewire repeater, så du  behøver kun én firewire port. I øvrigt synes jeg det er lidt misvisende at sige at kortet kræver PCI slots. Der behøves ingen mekanisk kontakt til motherboardet, der hvor det sidder. Så det kunne for så vidt sidde på skrå inde i kabinettet hvor der nu er plads. Men bevares - det er da praktisk at montere det i en åbning bag i computeren (hvad den så end hedder)

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 18 November 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Dit valg af hardware ser rigtig fornuftigt ud, jeg tror dog jeg ville have valgt en lidt større cpu evt. e6750 eller dens store/lillebror den har også 1333mhz fsb istedet for de 800.

har selv harddisken, skide hurtgig og lydløs, faktisk hurtigere end raptor til at skrive/læse. og så siger den ikke i kvæk.

Hvis det er vigtigt at den er lydløs kan scythe ninja passiv (passiv) anbefales og måske en corsair strømforsyning.

så en enkelt 120mm evt scythes 8dba blæser.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes