Inspireret af mit eget svar i en anden tråd, kom jeg til at tænke på at det er alt for sjældent at nogen på dette forum nævner at de bruger MediaMonkey til at organisere og afspille deres musik. Og det er egentlig synd, da dette højest sandsynligt at det bedste software på markedet (jeg er selvfølgelig åben over for alternativer).
Hva' er MediaMonkey (copy-paste fra mit svar i anden tråd)?
Det bedste program jeg har brugt (og stadig bruger) til at holde styr
på min musik, er mediamonkey. Det er super til at tagge, organisere og
kan hente track/album-information samt covers fra de forskellige
amazon-sider.
Programmet afspiller alle musik-formater nativt: mp3, aac, flac, ape, mpc, mp4, ogg, wma osv...
Den nye version 3 er ude i RC-4 version på deres forum, og er væsentlig bedre end 2.5 versionen der umiddelbart kan downloades fra
www.mediamonkey.com . Den er også væsentlig pænere rent grafisk.
Med
lidt tålmodighed og et par timers tagging vil du have fuldstændig styr
på din musiksamling. Dette program giver det bedste(!) overblik man kan
ønske sig over ens musiksamling.
Nåja... Programmet kan selvfølgelig også rippe til både mp3, flac, wma, ogg og sikkert også flere formater med plugins.
Desuden
kan man synkronisere numre til sin iPod (og alle andre
medieafspillere). Og ja, det virker væsentligt bedre end i iTunes.
Formålet med denne tråd?
MediaMonkey kan være lidt svært at komme i gang med at bruge, da der er forholdsvis mange indstillingsmuligheder. Det er meningen at folk skal kunne søge svar på spørgsmål om MediaMonkey i denne tråd.
Lovprisning af MediaMonkey er selvfølgelig også tilladt i tråden

Det er derimod ikke tilladt at flame mp3, htpc, computerbaseret afspilning af musik osv. Der er masser af tråde hvor I kan gøre det. Denne tråd handler kun om MediaMonkey (og til dels tilsvarende software).