Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 06:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Flere individuelle grafikkort på HTPC..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg er ved at købe ind til mit nye HTPC (home theatre PC) system, og står med et spørgsmål jeg ikke lige har svaret på, så håber i kan hjælpe i denne sammenhæng...

Min nye pc består af et kabinet med indbygget 7" touch skærm med VGA tilslutning, samt en 22" lcd skærm og en projektor..

Her er det omtalte kabinet:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409955

Jeg har et ATI Radeon X800 grafikkort med 2x dvi udgang, hertil bliver min 22" skærm og min projektor tilsluttet, dvs at dette grafikkort er fuldudnyttet mht. tilslutninger, MEN, jeg skal stadig have min 7" touch skærm tilsluttet..

Min idé til dette, er at købe et nyt bundkort med onboard grafikkort, har fundet følgende, som dækker mine behov, som også har onboard grafikkort..

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382143

Det onboard grafikkort er ligeledes en ATI chip, nemlig et ATI X1250

Dette bundkort har som sagt både vga og hdmi udgang.
Her ville jeg så bruge det onboard grafikkort's VGA udgang for tilslutning af mit 7" touch panel, samtidig med at jeg kører med mit radeon x800 grafikkort på PCI-E..

Mit spørgsmål er så følgende:

Kan det lade sig gøre at køre med begge grafikkort samtidigt, altså både det onboard X1250, og mit X800, så jeg kan have alle 3 skærme kørende..

Det alt afgørende spørgsmål er så om jeg kan køre alle 3 skærme, på hver deres skærmbillede som følgende:

1)  22" lcd
    - Primær skærm

2)  Min projektor,
    - som udvidet skrivebord

3)  7" touch skærm
    - som udvidet skrivebord, til Frontview media styrring

Dvs. én primær, og to udvidede skriveborde, hvoraf de to kører på hver deres grafikkort...

Er dette muligt..?? Håber i forstår mit spørgsmål, ellers må i hellere end gerne spørge..

Kører med Catalyst Control Center, men ved ikke om det understøtter to individuelle grafikkort til styrring i ét og samme control center...

På forhånd Tak fra alle som kommer med et svar der kan hjælpe mig videre mod en evt. løsning af problemet..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes