Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Itunes har lavet om på mit musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Da min fjernbetjening skulle bruge endten MCE, Mediaplayer eller Itunes for at vise musik i LCD-displayet, installerede jeg Itunes. Det var dumt

Itunes har åbentbart ændret i min musikfiler således at det er delt op i albums artist etc. men det er langt fra 100% rigtigt det den har gjordt. Og der er mange der ligger under unknow.

Nu har jeg afinstalleret Itunes og installeret MCE, men musik er stadig kategoriseret som Itunes gjorde.

Hvordan kan man selv ligge numrene ind i de rigtigt katogier?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

BendtPJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har selv prøvet det med iTunes som flyttede om på mit musik, og jeg prøvede også med forskellig anden software at få det organiseret på den gamle måde igen, og resultatet var at harddisken blev så varm af alt "flytteriet" at den brændte af til sidst og al musikken forsvandt.

Den eneste sikre måde er desværre nok at "håndsortere" det tilbage igen.

Du kan prøve at bruge et andet program f.eks mediamonkey, men det vil sikkert heller ikke dele musikken op på samme måde som det lå før.

Læren er desværre at når man installerer iTunes, skal man ikke lade det organisere sin musik. 

Håber du finder en fornuftig løsning på dit problem.

Til top Vis BendtPJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BendtPJ

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Problemet er at de ikke fysisk ligger i de mapper som remoten har dem i på dispayet.

De ligger stadig korrekt på drevet og i My Music i MCE, det er som om de har fået tildelt nogle index som fortæller hvordan det bliver lagt i orden på remoten.

BendtPJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Kan du så ikke få din software til fjernbetjeningen til at søge dem igen, så den laver et nyt index af filerne?
Til top Vis BendtPJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BendtPJ

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

BendtPJ skrev:
Kan du så ikke få din software til fjernbetjeningen til at søge dem igen, så den laver et nyt index af filerne?

Der er ikke noget software med til remoten, som gør disse ting. Det var enten MCE, Mediaplayer eller Itunes. For at få Music knappen og displayet  til at virke på remoten, skulle ét af disse programmer være installeret. Jeg hentet så Itunes da det var gratis, da jeg på det tidpunkt brugte XP og Mediaportal. Efter at have installeret Itunes stod det og indexede mit musik i 15min. Eks. mine opsamlings-Cdér som jeg have rippet til harddisken, lavede den om på og skildte dem af til selvstændige Artister. p***eirriternde.

Har nu formateret og slettet Itunes og installeret MCE 2005 istedet for XP og MediaPortal, men Itunes har åbenbart smidt noget data ind i mine musik-filer, så det er den samme orden de ligger i nu på min remote.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes