Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Video/audio stutter ved Blu-ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger PowerDVD Ultra til at afspille BD, indtil videre bare på min PC-skærm. Men når jeg afspiller film (har prøvet med Ratatouille og 2001 indtil videre, med nøjagtigt samme resultat) så oplever jeg en meget voldsom stutter både på lyd og billede, og jeg kan se at CPU forbruget på den ene af min CPU's to kerner ryger helt i top. Hvis jeg havde en langsom PC kunne jeg måske have forstået det, men jeg har:

Core 2 Duo E6600 (2 x 2.4 GHz)
3 gb ram
8800 GTS 512 mb (med PureVideo HD)

Jeg anvender nyeste version af PowerDVD Ultra samt AnyDVD HD. Og jeg har slået "Hardware acceleration (PureVideo)" til inde i PowerDVD's indstillinger.

Jeg kan derfor overhovedet ikke se hvorfor den skulle have de mindste problemer med at afspille BD. Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Det lyder lidt underligt.
Godt nok understøtter 8800 GTS-kortene ikke lige som mange af H.264-dekodningsfunktionerne i hardware som de mindre kort (http://www.nvidia.com/object/IO_43029.html), men din CPU burde kunne klare det stort set alene.
Har du prøvet med lidt forskellige drivere?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Mit kort er et 8800 GTS m/ 512 mb, dvs. det allernyeste kort fra nVidia. Det 8800 GTS som er vist på dit skema er et af de gamle 8800 GTS (ja, forvirrende navngivning).

Jeg har kun prøvet med den nyeste driver fra nVidia (169.21).
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Det lykkedes mig at finde ud af hvad der var galt... Jeg havde koblet BD-ROM drevet til en ekstra SATA controller der sad på bundkortet, hvis jeg kobler drevet til den SATA controller der er en del af Intel chipsettet har den ikke samme problem.

Grunden til at jeg ikke gjorde det i første omgang, er at den var helt fyldt op med de harddiske jeg har. Men nu virker BD i hvert fald, så må jeg se hvordan jeg får den sidste harddisk til at køre også

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes