| Forfatter |
|
turbo2000 Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs,
Hvad kræver det for at kunne afspille hd/bluray film som man har liggende som "image/iso" eller hvad det nu er, på pc sin fladskærm?
Jeg har en nyere bærbar med en VGA udgang koblet til et samsung 40m87. Kan man så bare bruge PowerDVD ultra og så skulle det brase ud i super kvali med 1080P på sin fladskærm? eller er det ikke helt så nemt som det lyder? 
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja i teorien, men det kommer helt anpå hvor kraftig din bærbar er og om grafikkortet eventuelt understøtter hardware decoding af formaterne.
|
| Til top |
|
| |
turbo2000 Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det er godt nok kun en core duo 2 ghz og grafikkortet er radeon x1400. Men kan man godt 1080P via VGA? Og det vil sige at det altså ikke kræver et hd/bluray drev
|
| Til top |
|
| |
LarsenLP Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
PowerDVD stoppede på et tidspunkt med muligheden for at afspille BluRay fra de rå kopierede filer. Det var vist version 1389 eller noget i den retning. Så det kan være en god idé at få fat i denne version, og så afvise opdatering til nyere version, som PowerDVD ellers foreslår.
Om man kan kopiere en BluRay DVD til iso-format og senere mounte den, så PowerDVD kan afspille den, ved jeg ikke...
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde lånt et bluray drev af en kollega for at tjecke kvalitet ud, men det lykkes ikke, da Vista MCE åbenbart ikke understøtter bluray, hvilket jeg synes virker meget besynderligt!
Kan det passe man skal have et andet program til at afspille bluray?
|
| Til top |
|
| |
LarsenLP Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt; Vista Media Center kan ikke selv afspille BluRay. Irritationsfakter ca. 11 (ret høj)!
Hvis du installerer PowerDVD, kan du lave en kobling mellem Media Center og PowerDVD, så Media Center automatisk laver "shell out" til PowerDVD, når du indsætter en BluRay DVD.
Hvis du har MyMovies installeret, tilbyder den automatisk at lave denne kobling for dig, hvis den detekterer et BluRay drev...
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger My Movies, har bare ikke PowerDVD.
Hvor flot er det lige at Vista ikke kan afspille Bluray
|
| Til top |
|
| |
xebitx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afspiller 720p HD film i x264 formatet på Windows Vista Enterprise 64 Bit på en HP 6910p Core 2 Duo 2.0 Ghz.
Du kan også bruge VLC som er gratis til at afspille HD film med.
|
| Til top |
|
| |