Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Det bedste lydkort!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at lave en liste over de lydkort som jeg mener er de bedste her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63744&P N=1&TPN=1

Jeg håber på at det er noget som nogen kan bruge det til noget, eller komme med nogle indspark til hvad de mener.

Mvh

Thomas

Til top Vis Pølsemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pølsemanden

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Kunne være rart hvis den tråd kunne gøres til "sticky" i dette forum.

Til top Vis Tominta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tominta

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Det er godt med sådan en liste, men kan disse kort erstatte mid/high-end CD-afspillere, hvis man nu ville bruge sin HTPC som lydkilde og filer i lossless eller Audio-CDer? Jeg mener priserne ser pebrede ud og jeg ser ikke umiddelbart forgyldte udgange m.m. som man ser på standalone stereoudstyr, men mere mulighed for redigering osv som måske kun få vil drage nytte af.

Sagen er den at jeg overvejer at køre stereoet over min HTPC, men mangler et kort der kan klare denne opgave lige så godt som en dyrere CD-afspiller med Burr Brown DAC (mener jeg den hedder) eller tilsvarende.

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

ASUS Xonar D2 har Burr Brown DAC

Til stereo fra PC anbefales generelt LynxTwo - http://www.lynxstudio.com/lynxtwo.html

Der er lang tråd her på forumet om emnet: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16684&K W=Lynx

Til top Vis Tominta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tominta

Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 April 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:
Det er godt med sådan en liste, men kan disse kort erstatte mid/high-end CD-afspillere, hvis man nu ville bruge sin HTPC som lydkilde og filer i lossless eller Audio-CDer? Jeg mener priserne ser pebrede ud og jeg ser ikke umiddelbart forgyldte udgange m.m. som man ser på standalone stereoudstyr, men mere mulighed for redigering osv som måske kun få vil drage nytte af.

De fleste pro-kort har balanceret udgange enten i XLR eller 1/4" Jackstik (ikke de små jackstik). Jeg ved ikke om det er forgyldte stik der er monteret på de forskellige lydkort, men XLR er normalt med sølvkontakter, de fås dog også med guldkontakter.

Sagen er den at jeg overvejer at køre stereoet over min HTPC, men mangler et kort der kan klare denne opgave lige så godt som en dyrere CD-afspiller med Burr Brown DAC (mener jeg den hedder) eller tilsvarende.

Jeg kører også kun stereo ud af mit lydkort, så jeg bruger kun 2 af de 6 udgange jeg har på mit kort Lynxtwo B. Jeg synes at det spille fremragende og har prøvet at teste det op imod div. af mine venners CD afspillere og jeg er aldrig blevet skuffet. Min computer står mig i ca. 20 000,- alt inklusivt, og alle CD afspillere i den prisklasse har den spillet bedre end eller lige op med. Jeg må dog indrømme at jeg lige har hørt Rega Saturn og den tror jeg ikke min PC kan følge med, selv om jeg ikke har hørt dem sammelignet. Lynx kortet er dog også ved at have nogle dage på bagen, men jeg synes stadig at det spille rigtigt godt.

Håber du blev lidt klogere eller skriver du bare igen.

Mvh

Thomas

Til top Vis Pølsemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pølsemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes