Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Silverstone EB01 Vs. Firestone Fubar II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej !

Er der nogen her der har erfaringer med USB DAC's? Jeg har kig på både Silverstone EB01 og Firestone Fubar II, men jeg er meget i tvivl om hvilken jeg vil få mest glæde af. Jeg har læst glødende positive anmeldelser af begge, men det ville jo være rart at høre fra nogen med bruger erfaringer. Jeg modtager i øvrigt også gerne alternativer indenfor prisklassen 1000-2000 kr.

Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej Allan!

Jeg har ingen erfaringer med Fubar, men jeg har haft en Silverstone et halvt års tid. Jeg vil sige at til prisen, så er den svær at slå. Den ser godt ud, dog er den meget svær at finde i sølv. Den tænder når der kommer et signal til den, den slukker når du slukker computeren.

Lyden er ganske fornuftig. Selvfølgelig bliver den slået af 10000 kroners stand-alone DAC'er, men det kan man vel heller ikke forvente til omkring en tudse? I forhold til mit gamle lydkort, (som heller ikke var helt ringe) har den løftet lyden flere klasser. en anden vej du kunne gå, er at bruge den digitale udgang der er på mange lykort, og så smide signalet igennem en dedikeret HiFi DAC. Du kan få noget fornuftigt for omkring 1000 - 2000 brugt.

Det eneste jeg kan sætte fingeren på ved Silverstonen er, at der ikke er ekstern strømforsyning på den. I teorien tror jeg man kunne vride de sidste gram ud af den, hvis den fik sin egen, støjfri strømforsyning.

Opsummering: Jeg synes at EB01 er et godt køb, det bliver svært at finde noget i samme prisklasse, med samme lyd. Desuden er det jo også fint nok at man kan få en klasse T forstærker i samme design, EB02. Sæt det sammen med et sæt hæderlige højtalere, så har du et fint kontor setup til ikke ret mange basører.

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Enig med Anders, helt enig.

Jeg har dog spændt rør-hovedtelefon og effektforstærker til EB01´eren.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Ja, bare for at være på tværs, har jeg nu bestilt en Firestone Fubar II :-) For det første fordi jeg ikke lige kunne finde nogen der havde en Silverstone på lager, og så fordi jeg af en eller anden grund er mere tiltrukket af den über nuttede lille kasse en Firestone er pakket ind i.. Ja ja, jeg er sær, jeg ved det godt  Men det virker nu som et kvalitets produkt. Jeg vender tilbage med en længere anmeldelse, når jeg har fået den leveret, og gennem lyttet.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har FubarII daccen sammen med Firestones lille hovedtelefon forstærker og Beyerdynamic DT880 hovedtelefoner, og det lyder simpelthen aldeles fremragende, og var den direktre årsag til at jeg blev rigtigt interesseret i Headfi. Den eneste grund til at jeg ikke købte Firestone sættet var at jeg gerne ville have et transportabelt sæt.

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 April 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Mangler også en USB dac, men er udgangen kraftigere i den der fubar end silverstone? For Silverstonen er vist ikke ret kraftig? Så man skal skrue højt op før lyden er nogenlunde.

Og på Silverstonen er der auto on/off, men på fubaren er der manuel on/off, kan den så godt holde til at stå "on" hele tiden, for orker ikke at skal til at ned og tænde hver gang jeg vil høre musik.

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Mangler også en USB dac, men er udgangen kraftigere i den der fubar end silverstone? For Silverstonen er vist ikke ret kraftig? Så man skal skrue højt op før lyden er nogenlunde.

Og på Silverstonen er der auto on/off, men på fubaren er der manuel on/off, kan den så godt holde til at stå "on" hele tiden, for orker ikke at skal til at ned og tænde hver gang jeg vil høre musik.

Ja, det var faktisk også det med det lave output der overbeviste mig om at det skulle være en Firestone i stedet for en silverstone. Jeg havde nemlig også læst at Silverstone spillede lidt lavt, jeg håber ikke det er tilfældet med Fubar II. Jeg har netop fået besked om at jeg modtager min fra Headaudio i morgen, og så skal jeg nok vende tilbage med en beskrivelse!

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
Ja, det var faktisk også det med det lave output der overbeviste mig om at det skulle være en Firestone i stedet for en silverstone. Jeg havde nemlig også læst at Silverstone spillede lidt lavt, jeg håber ikke det er tilfældet med Fubar II. Jeg har netop fået besked om at jeg modtager min fra Headaudio i morgen, og så skal jeg nok vende tilbage med en beskrivelse!

Ja, for det er jo lidt træls at skulle skrue vildt op for at spille med et normalt lydniveau.

Har de den på lager i alle farver?

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Har de den på lager i alle farver?

[/QUOTE]

Ja, det mener jeg de har, jeg fik at vide fra Jacob ved Headaudio at han netop har modtaget en helt ny sending, så de har sandsynligvis alle farver. Jeg har bestilt min i grå..

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
Ja, det mener jeg de har, jeg fik at vide fra Jacob ved Headaudio at han netop har modtaget en helt ny sending, så de har sandsynligvis alle farver. Jeg har bestilt min i grå..

Ja okay, du må lige sige hvordan den er når du får den :)
Kan man egentlig godt bruge et 9m langt usb-kabel, og kan det overhovedet fåes? Eller skal man selv fikse det?

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Sendt: 08 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
Ja, bare for at være på tværs, har jeg nu bestilt en Firestone Fubar II :-) For det første fordi jeg ikke lige kunne finde nogen der havde en Silverstone på lager, og så fordi jeg af en eller anden grund er mere tiltrukket af den über nuttede lille kasse en Firestone er pakket ind i.. Ja ja, jeg er sær, jeg ved det godt  Men det virker nu som et kvalitets produkt. Jeg vender tilbage med en længere anmeldelse, når jeg har fået den leveret, og gennem lyttet.

Har også haft kigget lidt på usb-lydkort i den pris-klasse, og den Firestone der er altså lækkert pakket ind :-p Ser frem til at høre om din oplevelse med den!

Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Leather6 skrev:

Ja okay, du må lige sige hvordan den er når du får den :)
Kan man egentlig godt bruge et 9m langt usb-kabel, og kan det overhovedet fåes? Eller skal man selv fikse det?

Iflg. den officielle USB standard er max længden på et kabel 5 meter hvis man vil køre high speed. 3 meter hvis det er et low out speed device. Men du kan jo bare forlænge RCA kablerne fra boxen til dit anlæg, så burde du nok, med en god kabel kvalitet, kunne nå op på 9 meter, stadig med et godt resultat. Det skal nu siges at jeg selv har kørt med et USB kabel på 10 meter til min printer uden problemer. Og når DAC'en har egen forsyning, tror jeg ikke det vil være et problem at køre med et langt kabel..

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
Iflg. den officielle USB standard er max længden på et kabel 5 meter hvis man vil køre high speed. 3 meter hvis det er et low out speed device. Men du kan jo bare forlænge RCA kablerne fra boxen til dit anlæg, så burde du nok, med en god kabel kvalitet, kunne nå op på 9 meter, stadig med et godt resultat. Det skal nu siges at jeg selv har kørt med et USB kabel på 10 meter til min printer uden problemer. Og når DAC'en har egen forsyning, tror jeg ikke det vil være et problem at køre med et langt kabel..
Jeg tænkte bare det ville være billigere og lettere at trække 9meter usb istedet for phono.

Det ser forresten ud til du har bestilt den sidste de havde i grå....
Dælme træls, hehe. Så der går nok noget tid endnu før jeg har min :(

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
 Jeg tænkte bare det ville være billigere og lettere at trække 9meter usb istedet for phono.

Det ser forresten ud til du har bestilt den sidste de havde i grå....
Dælme træls, hehe. Så der går nok noget tid endnu før jeg har min :(

Jammen det er jeg da frygteligt ked af... Eller nej, det er jeg egentlig ikke Jeg har netop modtaget mit eksemplar med posten, og ind til videre holder kvalitets indtrykket. Nydeligt indpakket, og et enda særdeles fornuftigt kvalitets RCA kabel i kassen (Og jeg har ellers i dyre domme indkøbt et fornemt Audioquest kabel til den ) Nu glæder jeg mig bare endnu mere til at få fri fra arbejde, så jeg kan komme hjem og lytte!

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
Jammen det er jeg da frygteligt ked af... Eller nej, det er jeg egentlig ikke Jeg har netop modtaget mit eksemplar med posten, og ind til videre holder kvalitets indtrykket. Nydeligt indpakket, og et enda særdeles fornuftigt kvalitets RCA kabel i kassen (Og jeg har ellers i dyre domme indkøbt et fornemt Audioquest kabel til den ) Nu glæder jeg mig bare endnu mere til at få fri fra arbejde, så jeg kan komme hjem og lytte!
Kommer efter dig :D
Ej, du må lige sige hvordan den er hvad lydniveau angår :D
Hvorfor Audioquest? Dem jeg har haft, har haft problemer med at "strømpen" går op.

Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Kommer efter dig :D
Ej, du må lige sige hvordan den er hvad lydniveau angår :D
Hvorfor Audioquest? Dem jeg har haft, har haft problemer med at "strømpen" går op.

De var på tilbud til halv pris hos AV-connection  Jeg tror nu ikke jeg får "strømpe" problemer hvis jeg ikke flytter rundt med dem, men ellers kan man vel bare stoppe dem som med et par almindelige, sure strømper

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Leather6 skrev:
De var på tilbud til halv pris hos AV-connection  Jeg tror nu ikke jeg får "strømpe" problemer hvis jeg ikke flytter rundt med dem, men ellers kan man vel bare stoppe dem som med et par almindelige, sure strømper
Ja har jeg godt nok set tilbudet, men hvorfor tror du de er så billige
Så hellere en omgang supra kabler, det dur bar

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hvis Silverstone EB01 kan drives tilfredsstillende med et 10 meter USB type A/type B, og det kan det, så kan Fubar´en også.

Belkin laver USB-kabler (også type A/type B) med tykkere ledere til de 5 volt, måske det lige giver det sidste til Silverstone´n, jeg har dog ikke prøvet det!

Ja, 1 volt ud i liniesignal er ikke meget i moderne tider, men 1 volt er nu lige efter DIN-normen!

Og jo klart; da jeg testede min ydmyge HP-bærbar op mod min Arcam Delta 70.3 (med 2,35 volt ud) inde i stuen, da skulle der skrues noget højere op. Dog ikke helt op til kl 12, slet ikke!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hvem forhandler Silverstone EB02?

Den ville passe godt sammen med min EB01.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

SQ-da ikke klasse T (D?), uark!

Rør skal der til, tak.

Frage???: Kører EB02 også på USB 5 volt?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes