Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kan dette lade sig gøre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej forum.

Mit bundkort er for nyligt brændt af i min htpc, men heldigvis står julen jo for døren, så der skal jo nok en ny processor (Den gamle celeron D trænger alligevel til et skift), og et nyt bundkort under træet.

Jeg er dog kommet ud for et mindre problem, som jeg håber i kan svare mig på.

Jeg har fundet et bundkort som jeg umiddelbart er interesseret i

http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1311 &l1=3&l2=11&l3=331&l4=0

(Er det et godt kort, btw? Køber det mest for s/pdif udgang, og mulighed for SLI, da jeg nok køber et ekstra grafikkort på et tidspunkt)

Dertil regner jeg med at købe mig en 3.0 gHz core 2 duo processor til (Da jeg også spiller en del, synes jeg ikke at jeg kan nøjes med mindre).

Problemet er nu, at bundkortet højst kan klare en processor der kører 1066 mHz, men processoren kører 1333. Betyder dette at det ikke kan lade sig gøre, eller kører processoren bare lidt langsommere end den egentlig er bygget til? Alternativet er jo at købe en core 2 duo på 2.8 gHz, som kører 1066, men er der meget forskel mellem denne, og nummeret større?

På forhånd tak på et - i mine øjne - rimelig basalt spørgsmål, som jeg dog ingen anelse har om :S

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Nå, efter en forholdsvis hurtig googling fandt jeg svaret jeg ledte efter, og i behøver derfor ikke komme med et svar :)

(Hvis folk skulle søge efter noget i samme dur på et senere tidspunkt kan jeg fortælle at det godt kan lade sig gøre, men processoren bare ikke overstiger de 1066 mHz)

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig din egen sag hvordan du bygger din computer, men det bundkort er forældet.

Ikke nok med -20% performance på front side bussen har det også -17% på ram, da disse kun kører 667 MHz mod normalt
800 MHz.

Hvis du interesserer dig for computerspil, bør du nok søge hjælp til hardware i et andet forum, hvor de såkaldte gamere
opholder sig.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ja, du har faktisk fuldstændig ret, og jeg har i mellemtiden fundet frem til et andet kort, som burde være up-to-date, med mulighed for DDR3 ram og meget andet, som stadig har digital udgang. Dette har tilmed mulighed for crossfire, hvis jeg en dag synes at det ikke er nok med mit enkle 2600xt kort...

Tak for svaret, det fik mig lige til at tænke mig om en ekstra gang :D

EDIT: Glemte link http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4Core1600Twins-P 35&s=

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes