Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit udstyr består af:
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke !! det er sku os en fed højttaler !! 
noget af et skifte må man sige.. hvordan er det at gå fra stander til gulvHT ?
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Tillykke med dem! Jeg glæder mig umådeligt til at se dem.
Og høre dem med en B-100 forstærker for den sags skyld. Hvad siger kæresten til dem?
Mvh. Becker __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fedt!
Det giver naturligvis noget i bassen som ikke var der før. Og så slipper man for de grimme standere - man kan tilsyneladende ikke få nogen der ikke er grimme. Og så er klonen i lyst træ, mens sig3'erne er cherry - det kan jeg også godt lide (og fruen ligeså... )
Men det er altså ikke kun i bassen der er sket forberinger. Hele lydbilledet er blevet løftet en tand eller 2. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Hej Obi,
Tillykke med dem! Jeg glæder mig umådeligt til at se dem.
Og høre dem med en B-100 forstærker for den sags skyld. Hvad siger kæresten til dem?
Mvh. Becker
|
|
|
Hvis du kan gætte hvilken CD jeg høre LIGE NU - så får du lov at komme forbi til en kop kaffe i den nærmeste fremtid... __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg godt!
Er sikker på det handler om en skarnsknægt fra Puerto Rico, der lod drengestregerne gå over gevind!
God fornøjelse! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Så kom der nye højtalere ind ad døren. Der er tale om den så omtalte Pro-ac 2.5 kopi/klon/efterligning.....
For pokker - den spiller squ godt. Der er bare mere af det hele. Mere kan jeg ikke sige lige nu, da de kun har spillet 10 minutter - de skal også lige spilles til. |
|
|
Jep. De er flotte.
Jep. De lyder godt, men skal nok lige spilles til. DW kan sikkert bekræfte.
Jeg ville være misundelig hvis ikke det var fordi jeg selv har en proac2.5klonkopiefterligning.
Tillykke!
/vilmann
PS: Jeg nåede Lyngby i tide.
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Te´løk med dem - glæder mig til at se et sæt kloner på billed-basis!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Tillykke med dem!! Du har noget at glæde dig til, de bliver bare
bedre og bedre de næste 100+ timer :-)
Glæder mig til at se dem! Jeg napper sgu også gerne en cd spille
med, kunne være sjovt at se hvad xara kunne gøre i dit setup!!
HEP
Thomas
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Thomas' idé lyder rigtig fornuftig. Jeg kunne måske også overtales til at tage lidt alternativer til Prinzen-Rollen med....
Mvh. Becker __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der billeder  .. de er fan... flotte, gad godt høre dem en dag. nu skal du bare af med de gamle højttalere.
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt den med du ikke har råd; jeg ser jo Edward Munks SKRIGET som (du) lige har stjålet, sælg det mand og du får masser af penge til HIFI.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Jeg forstår ikke helt den med du ikke har råd; jeg ser jo Edward Munks SKRIGET som (du) lige har stjålet, sælg det mand og du får masser af penge til HIFI.
|
|
|
Nej nej. Du har da slet ikke fattet Obis probelem.
Det er nemmere at sælge Avancerne til overpris, end det er at afhænde Skriget til underpris
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Obi.
Tillykke med klonerne...de er sq flotte. Ser frem til at lytte til disse perler, når jeg gæster Kbh. i næste måned. Forhåbentlig bliver det i næste måned, ellers giver jeg lige besked.
Jeg medbringer selvfølgelig Beat 400 Plus, så vi kan få spillet op til dans i din bedecelle , samt forsk. kabler.
Har iøvrigt et sæt Raidho Emilie S2 på prøve lige for tiden. De er endnu ikke helt tilspillet, men de udvikler sig time for time....Måske er det min kommende ht'er, men overvejer altså den store Emile S3. Selv fruen i klostret synes de er smukke.
Endnu en gang tillykke. Fortæl endelig lidt mere, når de har fået nogle tæsk.
Mvh. Flex
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 20 September 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er godt nok flotte, især "hullet" har jeg altid været dybt fascineret af...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt.
1: Hullet er ikke et hul, men en fremadvendt basport, der ligner et hul... Den ligner dog ikke et hul længere, da den efterfølgende er blevet fyldt med at par uldstrømper. Mit ALT FOR lille rum, kan simpelthen ikke overkomme al den bas. Men med en sok i, er det lige tilpas. (Det rimer!)
2: Alle der har lyst er velkomne til at komme og lytte! CD-afspillere må gerne medtages - og der er endda ingen tvang med hensyn til at tage den med igen når man går.
Ellers kan jeg da sige, at jeg er MEGET tilfreds. Den er langt mere detaljeret og åben og livlig end de gamle (Som blev solgt og afhentet et par timer efter klonerne var landet. God timing!) Der er langt større "forskel" på pladerne - uden der dog er nogen de lyder direkte dårligt. Meget engagerende.
Dog er der 2 kritikpunkter.
1: På nogle plader kan der være lidt tendens til Ssss-lyde. Problemet opstår muligvis andet sted i kæden - det er ihvertfald ikke et generelt problem.
2: På nogle plader er lyden ikke helt så homogen som på sig3erne. Igen- muligvis ligger problemet i virkeligheden andetsteds - eller også i det forhold at der ikke er brugt samme kabler til bas og diskant.
Kablerne (internt såvel som eksternt) er i det hele taget noget jeg skal lege lidt med for at finde den rette kombination. Men jeg gider ikke gå igang med det, før jeg har fundet en ny cd. Det risikerer jo at blive fejlmatchet og således spild af tid, når jeg forhåbentligt inden så længe kyler Rotel'en ud (Den er også begyndt at hakke lidt i det. ) __________________
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 21 September 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ssss-lydene kunne skyldes, at dine Pro-ac er mere detaljeret og afslørende end dine Avance. På meget detaljerede setups kan man virkelig høre hvordan producenter ofte benytter sig af kunstig rumklang, f.eks. på Diana Kralls "When I look into your eyes" er det slemt. Dette er hvad hifi burde handle om, men selvfølgelig er det ikke fedt at man oplever at en del af ens pladesamling lyder mindre godt efter en opgradering. Du er sikkert klar over det, men synes alligevel jeg måtte påpege det 
Problemet kan dog lige så godt ligge andre steder. Jeg ville nok pege på højttaler- og signalkabler, men hvad ved jeg Du må bare i gang med at eksperimentere! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
P.S.J Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde samme problem med sss lyde da jeg fik mine nye højtalere, men med en opgradering af htkabler forsvandt det næsten, og efter lidt tilspilning er det slet ikke til at høre  . Så lad dem spille nogle hundrede timer, og prøv som fournais siger forskellige kabler.
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, lækkert setup du har fået dig der obi jon. meget fikst at man kan træde lige ind i centeret af dit lytterum udefra. Ehj, spøg til side, jeg må selv klare mig med 12 kvm til lytterum; det kan lade sig gøre at få noget okay!
Noget andet, måske lidt off topic, men så alligevel ikke når det jo som sagt handler om dit Hifi: Den Densen forsærker du har der ville gøre sig meget bedre rent æstetisk i et rigtigt rack - du har noget af det lækreste lir der, som kan skaffes uden at sælge sjælen (eller diverse organer ), det fortjener noget ordentligt at stå på! __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo: Ja, et ordentligt rack, eller vægophæng ville give det sidste rent stillistisk. Et rack bliver fysisk umuligt, rummet er simpelthen for lille. Men jeg overvejer kraftigt et af de små WM-acoustics vægophæng, hvis jeg kan finde et billigt på et tidspunkt.
Faktisk er det lidt træls med den dør der - jeg er mildest sagt hunderæd for at et eller andet fjols jeg har på besøg vader ind i højtalerne/enheder som står ret udsat der. Og folk der træder på ht-ledningen osv...Til gengæld lyder det godt som det står der.
Fournais og PSJ: Ja, det er højst sandsynligt blot den højere detaljeringsgrad der gør. Især fordi det ikke gælder alle plader. Og løsningen bliver helt klart at lege med kablerne, interne og eksterne. Men som sagt bliver det først når jeg har fået ny cd, da problemet ikke er voldsomt stort, og da kabelindkøb i dyre domme kan vise sig at være så spildt i forholdt til lyden i min kommende cd. __________________
|
Til top |
|
|