Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdateret d. 12. august 2005
...se flere (elendige blitzbilleder) billeder på side 8...

Efter lang tid med prøvelytning, opgradering samt genindretning af rummet er det endeligt blevet tid til at vise det foreløbige resultat. Se nærmere beskrivelser på side 2 og fremefter. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikk et problem lydmæssigt at have den ht stående direkte op i sofaen?
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lorx
Det er det absolut! Kæresten og jeg arbejder også på en løsning som gør at begge højalere får 'frit udsyn' til sweet-spot, men ting tager tid og pladsen er trang... 
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu flot ud, men nu når du gør så meget ud af de visuelle, burde du gøre noget ved de ledninger som går fra fjernsynet, det er ser noget sjusket ud i forhold til resten.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Ser sgu flot ud, men nu når du gør så meget ud af de visuelle, burde du gøre noget ved de ledninger som går fra fjernsynet, det er ser noget sjusket ud i forhold til resten. |
|
|
Jeps... Det er sg* træls at kigge på. Som skrevet arbejdet kæresten og jeg på en master-plan for dette område i stuen, og der kommer kabling også til at indgå...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser da rigtig lækkert ud og jeg er sikker på, at det også lyder godt! 
Kan kun anbefale dig af skifte til DVI og er enig i, at du skal have fat i et par kabelbakker... Glæder mig til at følge tråden. 
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg.....har selv haft Densen engang, og det spiller sgu godt. Har aldrig hørt dine fine Sonus Faber.....men flotte er de helt bestemt....ingen tvivl om det.... 

|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud.....Densen er altid en perle for såvel øje som øre  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen og Sonus Faber .. det kan kun spille godt ! 
Ellers har jeg ikke rigtig noget at tilføje udover det som de andre har været inde med mht. kabelbakker og så den sofa der .. 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare det du har fået et så flot anlæg samt SF ind i stuen er flot. mht. til SF så er der noget med pianolak og kvinder , det passer sku sammen.
Glæder mig til at følge tråden.
Prøv at komme med et rids over stuen så er jeg sikker på at der kommet et forsalg eller to. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Shras.
Det ser rigtig lækkert og stilfuldt ud! Fin løsning med at have dit Densen ude i hjørnet. Hvis det lyder lige så godt som det ser ud, er det jo bare 
jeg er selv tidligere grand piano ejer, og det er må mange måder en rigtig fin højttaler. Jeg behøver selvfølgelig ikke at fortælle dig, at de kunne opstilles på en mere optimal måde, end du har nu. Pladsproblemet er vi jo mange der kæmper med!
Kan du beskrive lyden, og stemmer det overens med dit lyd-ideal?
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holdkæft hvor er det flot. Stilfuldt: Densen, fladskærm og de der smukke højtalere. Tillykke. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad yder sådan en Densen B-300 egentligt?...og nu vi er ved snakken..en B-300XS? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 03:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Hvad yder sådan en Densen B-300 egentligt?...og nu vi er ved snakken..en B-300XS?
|
|
|
Begge yder 2 x 100 watt og er rimeligt strømstærke. Forskellen er lyden (og prisen), men der er også STOR forskel!
Fantastisk flot anlæg du har stablet på benene. Kun roser herfra! Mon ikke det er på tiden jeg selv kommer af med "klumpen" og får skaffet plasma?
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Shras!
Flot anlæg. Hvordan er lyden? Er den som alle de andre Sonus Faber højttalere? Musikalsk, detaljer og med megen lytteglæde? Jeg kender ikke lyden fra din! Kunne du skrive et par ord til alle os "fans" - hvad lytter du til af musik? Det sidste er jo ikke helt uvæsentligt.
"Hvis det bare lyder som det ser ud til må du være glad"!
Den snak kunne vi måske få sammen en dag.
Vi er ved at starte denne klub med Sonus Faber højttaleren i centrum, hvad siger du til at deltage. Du ved der skal jo medlemmer til for, at der er en klub!
Prøv at se på linket - her er der flere med den samme lidenskab.
Med SF hilsen Mr. Highend __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow.... Tusind tak for de mange kommentarer... 
Min router syntes lige den skulle gå kold i går aftes, så jeg må pt. svare fra arbejde indtil den bliver udskiftet. Jeg skal dog alligevel forsøge at svare fyldestgørende, men bær over med en vis forsinkelse... 
L.Becker skrev:
Kan kun anbefale dig af skifte til DVI og er enig i, at du skal have fat i et par kabelbakker... Glæder mig til at følge tråden.  |
|
|
Jeg overvejede at skifte til DVI når der kommer en DVD-recorder med DVI-udgang til rimelig pris. Kunne dog godt forestille mig at nøjes med en DVD-afspiller, da jeg ligesom MEGET sjældent vælger at optage fra TV o.lign.. 
Kabelbakkerne er faktisk på plads lige over fodlisten, men jeg tøver lidt med at lægge en bakke op ad væggen indtil jeg ved hvad der skal sættes ind i stedet for Ikea-møblet... -Det skal ihvertfald bare ud hurtigst muligt... 
dumbo skrev:
Lækkert anlæg.....har selv haft Densen engang, og det spiller sgu godt. Har aldrig hørt dine fine Sonus Faber.....men flotte er de helt bestemt....ingen tvivl om det.... 

|
|
|
Takker... Jeg er også afsindigt glad for Densen, da det er et af de få produkter som virkeligt får lyd og design til at gå op i en højere enhed.
Henrik300 skrev:
Bare det du har fået et så flot anlæg samt SF ind i stuen er flot. mht. til SF så er der noget med pianolak og kvinder , det passer sku sammen.
Glæder mig til at følge tråden.
Prøv at komme med et rids over stuen så er jeg sikker på at der kommet et forsalg eller to. |
|
|
Kald mig bare kvinde, men jeg er faktisk også ret vild med pianolak... At så både min kæreste og jeg går op i god lyd og lækkert design er jo bare rigtigt fedt! 
Med hensyn til en tegning over stuen lyder det da som en kanon idé! Jeg vil arbejde på den så snart jeg får tid (sikkert næste weekend).
MaltheK skrev:
Hej Shras.
Det ser rigtig lækkert og stilfuldt ud! Fin løsning med at have dit Densen ude i hjørnet. Hvis det lyder lige så godt som det ser ud, er det jo bare 
jeg er selv tidligere grand piano ejer, og det er må mange måder en rigtig fin højttaler. Jeg behøver selvfølgelig ikke at fortælle dig, at de kunne opstilles på en mere optimal måde, end du har nu. Pladsproblemet er vi jo mange der kæmper med!
Kan du beskrive lyden, og stemmer det overens med dit lyd-ideal? |
|
|
Hej MatheK... Nu er det faktisk dine egne aflagte GP'er som efter en tur via midtjylland er kommet 'hjem til Aalborg'... Jeg må sige du har passet godt på dem, og tak for det... 
Med hensyn til lyden og mit lydideal, så må jeg faktisk indrømme at GP'erne har rykket en del på det. Indtil nu har jeg helt klart været til en 'in-your-face'-lyd, hvor enhver nuancering i lyden smides direkte i hovedet på lyttere. -Dette ideal lever Densen-systemet rigtigt godt op til, og sammen med de SA1280mk2 som tidligere stod i stuen var det lige præcist den meget pågående lyd der var i højsædet. Skiftet til SF betød en langt mere rolig og afballanceret komination. Detaljeringsgraden er langt højere, men samtidig får lyden bare lov at flyde ud af højtalerne. Selv ved komplekse musikstykker får alle instrumenter plads til at slå an og klinge ud, og det hele emmer af ro og overskud. Samtidig må jeg dog indskyde at visse sammensætninger jeg har hørt med SF har lydt direkte kedelige, så i mine ører har disse højtalere godt af at blive spændt for noget pågående grej som Densen...
Hattori Hanzo skrev:
Hvad yder sådan en Densen B-300 egentligt?...og nu vi er ved snakken..en B-300XS? |
|
|
B-300 yder masser af vellyd... Glem alt om watt, strømstyrke mv, denne effektforstærker spiller musik. B-300XS'eren ved jeg ikke ret meget om endnu, jeg skal lige have samlet nogle erfaringer for at finde ud af om jeg skal skifte...
mr highend skrev:
Hej Shras!
Flot anlæg. Hvordan er lyden? Er den som alle de andre Sonus Faber højttalere? Musikalsk, detaljer og med megen lytteglæde? Jeg kender ikke lyden fra din! Kunne du skrive et par ord til alle os "fans" - hvad lytter du til af musik? Det sidste er jo ikke helt uvæsentligt.
"Hvis det bare lyder som det ser ud til må du være glad"!
Den snak kunne vi måske få sammen en dag.
Vi er ved at starte denne klub med Sonus Faber højttaleren i centrum, hvad siger du til at deltage. Du ved der skal jo medlemmer til for, at der er en klub!
Prøv at se på linket - her er der flere med den samme lidenskab.
Med SF hilsen Mr. Highend |
|
|
Hej Mr. Higend. Som skrevet under MaltheK's indlæg så lyder det som om GP'erne følger SF's lydideal ganske godt. Jeg må desværre indrømme at mine erfaringer med dette mærke begrænser sig til en kortere lyttesession på et sæt Cremona'er, og anskaffelsen var et rent lykketræf... 
Med hensyn til musikken, så er det en del jazz blandet med noget pop og lidt klassisk. Diana Krall er i høj kurs (specielt hendes Live in Paris), sammen med Cæcilie Nordby, en smule Cassandra Wilson, James Collum osv. I den mere poppede afdeling spiller vi meget Sting, Dicte, osv...
Hvad angår SF-klubben lyder dette utroligt interessant, ikke mindst for (ud over at møde andre mennesker med samme lidenskab) at få lidt mere kendskab til de skønheder som SF producerer...
Har i flere spørgsmål, idéer eller kommentarer så kom bare med dem... Disse fungere også som inspiration for mig...   
MVH Søren
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
L.Becker skrev:
Kan kun anbefale dig af skifte til DVI og er enig i, at du skal have fat i et par kabelbakker... Glæder mig til at følge tråden.  |
|
|
Jeg overvejede at skifte til DVI når der kommer en DVD-recorder med DVI-udgang til rimelig pris. Kunne dog godt forestille mig at nøjes med en DVD-afspiller, da jeg ligesom MEGET sjældent vælger at optage fra TV o.lign.. Har selv lige købt Pioneer 668 og kan se et par til salg brugt på dette site. Kan kun anbefale den.
Kabelbakkerne er faktisk på plads lige over fodlisten, men jeg tøver lidt med at lægge en bakke op ad væggen indtil jeg ved hvad der skal sættes ind i stedet for Ikea-møblet... -Det skal ihvertfald bare ud hurtigst muligt... Abslout fair nok - glæder mig til at se hvad du vælger |
|
|
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Har selv lige købt Pioneer 668 og kan se et par til salg brugt på dette site. Kan kun anbefale den. |
|
|
Tak for tippet! Der er pt. lidt lavvande i kassen, men dejligt med et godt råd til når jeg engang (forhåbentlig snart) skal have udskiftet afspilleren. Den vil helt klart komme med på listen over kandidater (er i forvejen glad for Pioneers DVD-afspillere). 
MVH Søren
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
Fantastisk flot anlæg du har stablet på benene. Kun roser herfra! Mon ikke det er på tiden jeg selv kommer af med "klumpen" og får skaffet plasma? |
|
|
Tak for det! For at uddybe, så er det et 30" LCD-tv jeg har hængende. Et 42" plasma-tv kræver minimum 4m afstand til skærmen, hvilket jeg ikke kan præstere... Billedkvaliteten på denne LCD kan knapt måle sig med en almindelig CRT-skærm, men er absolut ikke ringe. I forhold til den plads vi sparer mener jeg ihvertfald det er et godt skifte...
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen!
Nej, hvor morsomt! Jeg er glad for at se at de er havnet et godt sted, for jeg må indrømme at jeg havde lidt svært ved at skille mig af med dem. Jeg vil forøvtigt anbefale dig at give dem en ordentlig gang læderfedt, hvis ikke du allerede har gjort det -Det kunne de godt trænge til.
Jeg har rent faktisk den originale kvittering på dem stadigvæk, og den skal du selvfølgelig have. Hvis det passer ind i dine planer vil jeg meget gerne komme op til dig ved lejlighed og aflevere den, og måske høre herligheden?
Som mr. highend skriver, så er vi jo nogen, der er ved at starte en lille Sonus Faber "klub" op, hvor alle sonus faber ejere er velkomne til at være med. Her er du naturligvis også velkommen! Det kan vi jo altid vende tilbage til.
vi tales ved.
|
Til top |
|
|