Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: TMC vs Nordost kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Har lige bestilt TMC højtalere og signal kabler til udskiftning af mine Nordost Blue Heaven rev2. Håber på at få mere varme i lyden om mere pondus i bassen ? Jeg syntes at Nordost er lidt tynd i lyden med massere af detaljer og det kan blive alt for meget ved lang tids lytning. Kom med jeres erfaringer med disse kabler ??

Håber jeg har fortaget det korrekte valg ? da jeg ikke lige har haft mulighed for at høre TMC!! jeg har dog kun læst gode reviews. 

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Går ud fra at du efterlyser erfaring med TMC.

Jeg har TMC højttalerkabel (biwire) i mit setup og syntes at det er et godt allround kabel, men jeg sporer også en smule tendens til at "male med bred pensel" - forstået på den måde, at jeg syntes der bliver pyntet lidt på lydbilledet i mit setup. Derved skjules eller nedtones nogle af svaghederne i de øvrige komponenter. Jeg syntes egentlig at det spiller rimeligt detaljeret - og det bliver aldrig skarpt eller ubehageligt. I de nedre registre oplever jeg at kablet er ret neutralt, dog uden at være specielt stramt i lyden. Jeg har hørt en bedre definition og strammere bas/nedre mellemtone på andre kabler, men prisen var også højere end for TMC.

Signalkablerne (både white og yellow label) har jeg aldrig fået til at fungere i mit setup. Det skyldes muligvis at jeg aldrig har nået at få dem spillet til. Lyden er igen meget pæn - for pæn efter min mening; dvs jeg mangler detaljer og der er ikke rigtigt "hul igennem".

Jeg har dog på det seneste eksperimenteret med at bruge white label som digitalkabel, hvilket faktisk lyder meget fornuftigt. Det skyldes måske den kraftige skærm.

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Buck

Har du hørt NO Blue Heaven rev2 ? hvis du skulle sammenligne de to hvilket er så bedst ?

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Nej, desværre. Jeg har aldrig haft NO i anlægget, men det står højt på ønskelisten at få afprøvet BH eller RD.
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes