Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går ud fra at du efterlyser erfaring med TMC.
Jeg har TMC højttalerkabel (biwire) i mit setup og syntes at det er et godt allround kabel, men jeg sporer også en smule tendens til at "male med bred pensel" - forstået på den måde, at jeg syntes der bliver pyntet lidt på lydbilledet i mit setup. Derved skjules eller nedtones nogle af svaghederne i de øvrige komponenter. Jeg syntes egentlig at det spiller rimeligt detaljeret - og det bliver aldrig skarpt eller ubehageligt. I de nedre registre oplever jeg at kablet er ret neutralt, dog uden at være specielt stramt i lyden. Jeg har hørt en bedre definition og strammere bas/nedre mellemtone på andre kabler, men prisen var også højere end for TMC.
Signalkablerne (både white og yellow label) har jeg aldrig fået til at fungere i mit setup. Det skyldes muligvis at jeg aldrig har nået at få dem spillet til. Lyden er igen meget pæn - for pæn efter min mening; dvs jeg mangler detaljer og der er ikke rigtigt "hul igennem".
Jeg har dog på det seneste eksperimenteret med at bruge white label som digitalkabel, hvilket faktisk lyder meget fornuftigt. Det skyldes måske den kraftige skærm.
|