| Forfatter |
|
TI10K Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en del bøvl med billederne i min forrige tråd, men nu har jeg (endelig) fået dem gjort så små, som siden her kræver, så i kan se dem Så her er min tråd endnu engang, bare med billeder!
Undskyld forsinkelsen drenge 
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------
Hejsa derude! 
Endelig har jeg fået mig et anlæg og valget og opsætningen kommer blandt andet fra hvad jeg har læst mig til her på siden, så jeg ville da lige vise min taknemlighed ved at vise det frem.
Har aldrig haft anlæg og der er sikkert noget jeg har gjort forkert, men netop derfor håber jeg på input til forbedringer. Højtalerne er endnu ikke spillet til men allerede nu spiller det virkeligt super, men jeg er jo også ret ny i faget så mine ører er nok ikke så kræsne som jeres 
Højtalere: Dali Concept 10
Effekt forstærker: NAD C 272
For forstærker: NAD C 162
CD/DVD/MP3 afspiller: NAD T 562
Scart/Signal/Højtaler kabler: TaraLabs
Rack: VM Acoustics S4

Mvh TI10K
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glasbord lige foran højttalerne er nok ikke helt optimalt......
Prøv med et lille bord bag eller ved siden af sofaen....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
webcow Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mester.
Jeg var lige ude og kigge på møbler, så kunne ikke nå at lave dine billeder om, og nu har du fået hjælp, så det er jo alle tiders!!
Fint setup.
Er concept 10, pengene værd ??
mvh webcow
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tillykke med elektronikken!
Du skriver du aldrig har haft anlæg - så har du lagt pænt hårdt ud, synes jeg; masser af saft og kræfter i den NAD 272 - min lillebror har den stående, og den har muskler!
Glasbordet og stolen ved siden af står måske ikke så heldigt - er billedet taget fra en lyttestol el.l.?
Det er lidt svært at få et indtryk af rummet, men jeg tror du vil få meget ud af at flytte bord og stol og hive Dali´erne mindst en halv meter ud fra bagvæggen (jeg kender dem dog ikke, og ved ikke om de kræver så meget plads, men under alle omstændigheder vil du få en masse gain i bassen når de står så tæt på både bag- og sidevæg).
Har du købr brugt og hvilke kriterier har du købt ud fra?
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtig flot og gennemført anlæg 
Der må da også være til både gården og gaden med en 272'er på  __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
TI10K Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen 
--Til Groove--
Jeg bor stadig hjemme hos forældrene, derfor er mit lytterum er også mit soveværelse så hvad du så som sofa, er faktisk min 180x200cm seng som tar meget af min plads. Bordet kan jeg ikke rigtig placere anderledes selvom jeg godt ka se det er lidt dumt at ha det så tæt op af min ene HT.
--Til Webcow--
Jeg kan selvfølgelig kun snakke ud fra min minimale hifi viden og det begrænsede udvalg af hifi jeg har hørt selv, men jeg er virkelig imponeret over hvor potent og ren lyd jeg får selv udenfor lyttepositionen. Jeg har puttet dem på spikes, hvilket fik den "rungen" i gulvet jeg syntes jeg kunne fornemme helt væk og nu hører jeg ikke andet end endhederne. 
Jeg var lidt skeptisk da jeg hentede dem i klubben fordi jeg ikke havde hørt dem spille virkeligt højt, så jeg havde lidt bange anelser om 4 10" bas´er i mit 20m2 værelse, men der tog jeg helt klart fejl. Bas og mellemtone er fyldige og præcise, hvordan diskanten spiller har jeg svært ved at beskrive, da jeg ærligt talt ikke ved meget om hvad der udgør en god diskant lyd.
Men nu snakker vi jo også om HT i en ret beskeden prisklasse når man ser hvad andre har stående, så at jeg er ovenud lykkelig betyder jo ikke at du/i ville have samme mening. Men de spiller virkelig lækkert, selv med min meget varierede musiksmag, desuden sys jeg os de er ret fede designmæssigt 
Mvh TI10K
|
| Til top |
|
| |
TI10K Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge!
--Til dejen--
Det første billede er taget fra bagvæggen men du ser nok kun halvdelen af rummets størrelse, jeg kan lige prøve at tage et billede så du/i kan se hele rummet og hvordan det er.
Jeg valgte at købe nyt og igennem hifiklubben, kriterier var:
- Klar og fyldig lyd ved lav såvel høj volumen
- Seperat effekt og forforstærker (kraft/renhed i lyden)
- Overkommelig pris
- Design og samspil mellem de forskellige komponenter
og så var det jo osse fedt at dali/nad/vm acoustics er danske mærker 
--Til Chriller4--
haha tjoh kvarteret her i provinsen må da lægge ører til lidt af hvert, men mon ikke de hellere vil høre musik søndag morgen end plæneklipperen? Jeg udviser nu generelt respekt for naboerne og forventer derimod også tolerance når mine venner og jeg fester igennem.
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
TI10K: Mjaaa, bortset fra NAD ikke er dansk har du ret ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
TI10K Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
--Til Jesper Juul--
Tro da fanden der ikke var noget dansk brugervejledning med så Jeg ved ikke hvor jeg har fået det fra men har altid troet NAD var dansk og ekspedienten i hifiklubben fortalte at det var deres mærke. Er det svensk eller noget?
Har taget et par billeder så man kan fornemme størrelsen af rummet bedre...eller kan man 
Mvh TI10K
|
| Til top |
|
| |
TI10K Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
TI10K skrev:
|
Tro da fanden der ikke var noget dansk brugervejledning med så Jeg ved ikke hvor jeg har fået det fra men har altid troet NAD var dansk og ekspedienten i hifiklubben fortalte at det var deres mærke. Er det svensk eller noget?
|
|
|
Lækkert anlæg 
"NAD er et usædvanligt firma i hi-fi industrien. NAD - eller New Acoustic Dimension, som bogstaverne står for - blev stiftet i 1973 af en gruppe hi-fi interesserede fra flere lande - blandt andet i Skandinavien" Citat HiFi Klubben.
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |