Forfatter |
|
CeeCee Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg nye højttalere i hus og solgt mine Vienna Accoustics Haydn Signature Piver stadig lidt.
Men erstatningerne ses her sammen med AudioLab 8000 sæt samt Primare V25 DVD.

Sættet består af
Audiolab 8000S
8000CDM
8000DAC
8000M (2 stk)
System Audio SA7K Master
Primare V25 DVD
Van den Hul D102 mrk 3 signalkabler, Taralabs RSC prime signal samt AudioQuest Midnight Hyperlitz 3, AudioTruth Midnight Hyperlitz 3
Hvad synes I - jeg er rimelig tilfreds med lyden 
SA
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser super lækkert ud! Har aldrig hørt dit Audiolab eller SA7K, så lyden vil jeg ikke udtale mig om, men hold da fast hvor er der stil på drengen! Det er virkelig nogle flotte højttalere. Men hvorfor piver du over at have solgt dine VA haydn? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
Så fik jeg nye højttalere i hus og solgt mine Vienna Accoustics Haydn Signature Piver stadig lidt.
Men erstatningerne ses her sammen med AudioLab 8000 sæt samt Primare V25 DVD.
Sættet består af
Audiolab 8000S
8000CDM
8000DAC
8000M (2 stk)
System Audio SA7K Master
Primare V25 DVD
Van den Hul D102 mrk 3 signalkabler, Taralabs RSC prime signal samt AudioQuest Midnight Hyperlitz 3, AudioTruth Midnight Hyperlitz 3
Hvad synes I - jeg er rimelig tilfreds med lyden 
SA
|
|
|
Nåda....
Det var sgu da ellers noget af et spring hvad højttalerne angår. Dit nye tv er hammerfedt.
Men hvad synes jeg? Tjaaa.... Det ser rigtig flot ud. Jeg kender som nævnt ikke meget til Audiolab. Men dine højttalere har jeg hørt. Og for at være helt ærlig. Jeg er ikke imponeret over dem. Specielt ikke i den prisklasse.
Men at du er glad for dem er da også meget vigtigere end hvad jeg synes.
Tillykke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser jo ganske lækker ud, rart at se andre også har holdt alt i sort, og et kæmpe kablerod.
dine sa vil vinde meget hvis du får dæmpet bagvæggen. især den radiator er dårlig karma..
der er ret stor forskel på va og sa i lyden, hvad har fået dig til at skifte? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
CeeCee Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg ikke helt forstår de kritikere af SA7K Master der hagler den ned - jeg har aldrig hørt så dynamisk og præcis en højttalere (jo, men det var højttalere til 100K stykket...
Dybde i bassen har været et issue for nogle debatører, og det er mig en gåde at de har hørt den sådan. Tror meget det afhænger af kabling, forstærker, valg af plader (den spiser dårlige indspilninger til frokost) - samt hvordan de sættes op.
Mit setup er så langt fra ideelt for SA7K - de burde og fortjener mere luft, men stuen er kun knap 20 kvadratmeter. Men jeg har en præcis og detaljeret lyd - aldrig har jeg hørt Nils Lofgren, Minh Doky og Norby spille sådan op.... Diana Krall er også helt oppe og ringe.
Har stadig gåsehud over Loreena McKennit´s : "Bonny Portmore" for fuld skrald... det lyder så rent, så ægte og med masser af bund, dynamik og detaljer.
Jeg er meget tilfreds med de nye SA7K Master - ovenud tilfreds endda.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup - interessant blanding af mærker der normalt ikke ses sammen herinde. 
SA7K Master på Audiolab - hvordan spiller det? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
|
|
|
Og igen..... Det er jo suverænt det vigtigste __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
Jeg må sige at jeg ikke helt forstår de kritikere af SA7K Master der hagler den ned - jeg har aldrig hørt så dynamisk og præcis en højttalere (jo, men det var højttalere til 100K stykket...
Dybde i bassen har været et issue for nogle debatører, og det er mig en gåde at de har hørt den sådan. Tror meget det afhænger af kabling, forstærker, valg af plader (den spiser dårlige indspilninger til frokost) - samt hvordan de sættes op.
Mit setup er så langt fra ideelt for SA7K - de burde og fortjener mere luft, men stuen er kun knap 20 kvadratmeter. Men jeg har en præcis og detaljeret lyd - aldrig har jeg hørt Nils Lofgren, Minh Doky og Norby spille sådan op.... Diana Krall er også helt oppe og ringe.
Har stadig gåsehud over Loreena McKennit´s : "Bonny Portmore" for fuld skrald... det lyder så rent, så ægte og med masser af bund, dynamik og detaljer.
|
|
|
Din beskrivelse af dine SA7K kan jeg godt genkende. I et mindre rum kan den ht. noget, som ikke ret mange kan, nemlig lever en meget præcis og ultrahurtig lyd. Jeg var meget imponeret - men i et større rum får de nok problemer. Stort tillykke herfra - du må være en lykkelig mand.
Lars
|
Til top |
|
|
CeeCee Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde egentlig ikke sat snuden op efter nye højttalere, for jeg havde lige købt Vienna Accoustics Haydn Signature - og boy oh boy de små kasser kunne spille.
Men jeg manglede lidt bund i dem - dog har jeg sjældent hørt så ren en højttalere som den. Synes faktisk den pakker den nye Haydn Grand ind i vat - serious !!!!
Skiftet kom da jeg mødte en "gangster" der gav mig et tilbud jeg ikke kunne afslå - så handlede jeg raskt, spontan og brugte en masse penge jeg ikke havde.
Er livet ikke bare fedt og fuld af overraskelser - elsker simpelthen at give min bankrådgiver sådan een på .... ser så sjovt ud når jeg går mod hendes anvisninger .....
Njaaa - hun ler nok sidst.
Lyden er meget neutral og hælder til den varme side - tror mest det er de kabler jeg har valgt. Der sidder sølvkabel med CD og DAC. AudioQuest Midnight gør det faktisk rigtig godt - hørte et par Nordost Red Dawn og var ikke imponeret.
Men ører er jo forskellige, og jeg følger aldrig bare strømmen for at følge strømmen - er sgu ikke bange for at krydse vejen og gå mod hvad de fleste vælger. Men ja SA7K Master er for dyr ifht andre meget fine konkurenter på markedet. Så er det jo godt jeg fik et tilbud på et sæt nye til under ½ pris.
C
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
|
|
|
Rigtig fedt anlæg 
Meget interessant læsning! Jeg har heller ikke været imponeret over SA7's generelle lydkvalitet, men det lyder jo til at det er en virkelig god højttaler, når der kæles lidt for detaljerne og de kombineres med det rigtige udstyr.
Har du lyttet forskel på den almindelige version og Master?
__________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig flot ud 
Jeg har også læst noget af den kritik der har været af SA7'eren og har egentlig undret mig lidt. Personligt har jeg kun hørt dem emget kort på udstillinger og jeg må indrømme at de ikke rigtig imponerede mig. Ikke forstået på den måde at de ikke lød godt, jeg forventede bare mere til den pris.
På den anden side så ved jeg også at de komponenter der imponerer ved en hurtig lytning ikke altid er dem der lyder bedst i det lange løb, så det bliver da interessant med nogle kommentarer fra folk der har haft god tid til at lytte til dem. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioquest´s højttalerkabler af modellen Midnight giver den lidt varme, men også detaljerede, klang! Bruges der så også Audioquest signalkabler?
Angående lytterummet; det er vist ikke særligt bredt, men åbenbart langt hvis dine 20kv.meter holder.
Derfor vil jeg foreslå, at du spiller fra langvæg til langvæg, altså på den anden led i lokalet.
Du får ikke meget ud af at trække dine højttalere 1 meter ud fra din nuværende frontvæg!
Din radiator bruger du ikke i sommermånederne, ja det er snart, så den kan du lige pakke ind i en 40mm skummadras og en sådan koster næsten ingenting i Jysk (eller hvad det hedder i denne uge). God fornøjelse!
|
Til top |
|
|
CeeCee Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer ikke til at stå anderledes end det gør nu.
Og det er der en enkel forklaring på - min sofa ! En flyder der ikke kan stå anderledes i rummet end den gør - så at spille fra langvæg til langvæg er ikke muligt - med mindre jeg køber en klapstol og sætter mig i den når der skal høres musik....
Så jeg lever med denne opsætning - og den er faktisk ikke helt tosset ! Har ikke specielt meget resonans fra radiator - jeg kan ikke høre det i alle fald.
|
Til top |
|
|
CeeCee Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt SA7K og SA7K Master mod hinanden, men der skulle være stjerner til forskel
|
Til top |
|
|
CeeCee Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres tilbagemeldinger - altid dejligt at høre lidt konstruktive ord, efter man har bakset lidt ;-)
Mangler stadig at få helt styr på kabelrod og lidt andre ting - afdæmpning af radiator.
Men tak endnu en gang - andre må gerne melde ud også ;-)
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud! Ligner helt en artikel til et boligmagasin - bortset fra kabelrodet. 
Har du overvejet at få din Montana op at hænge på væggen?
Hvilken skærm er der tale om, som hænger på væggen?
- BR
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud.
Har du prøvet at lytte til SA7K sammen med primare produkter? (både signal og forstærker fra Primare).
Hvis ja, hvordan vil du beskrive forskellen?
|
Til top |
|
|
CeeCee Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet SA7K M med Primare, men det anbefales vist af flere ;-)
Jeg har dog Primare V25 DVD´en, dog ikke anvendt til andet end DVD forbundet med Ixos Scart
|
Til top |
|
|
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CeeCee skrev:
Det kommer ikke til at stå anderledes end det gør nu.
Og det er der en enkel forklaring på - min sofa ! En flyder der ikke kan stå anderledes i rummet end den gør - så at spille fra langvæg til langvæg er ikke muligt - med mindre jeg køber en klapstol og sætter mig i den når der skal høres musik....
Så jeg lever med denne opsætning - og den er faktisk ikke helt tosset ! Har ikke specielt meget resonans fra radiator - jeg kan ikke høre det i alle fald.
|
|
|
Tja, designer lyd.....
At de SA skulle være en opgradering i den placering lover ikke godt for VA...
7K er jo nærmest en katastrofe.....
|
Til top |
|
|
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg vil bare sige at det er et fedt anlæg som du har fået stablet på benene.
Jeg har selv 7K master, og jeg synes de er mege gode, men jeg vil også give flere af kritikerne ret, de kan ikke spille en "balsal" op, men en almindelig stue kan de sagtens håndtere.
Tillykke!!
Cerb
|
Til top |
|
|