Forfatter |
|
Blazer Lukket konto

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har i denne weekend fornøjelsen af at stifte bekendskab med en Classé CAP-2100 integreret forstærker og en Thule DVA150B..

Her ses æresgæsterne plus mit Holfi.. Ja der er praktisk taget ikke plads til mere på mine hylder.. 

Classé'en på tæt hold, wow det er lækkert med sådan et lcd touch-screen lcd display..

Thule DVA150B'eren, spiller virkelig godt, bruger selvfølgelig de balancerede udgange..

Tror det illustrerer mit kabelrod ret godt p.t ...
Ja og lyden, den kan jeg ikke rigtig konkludere på endnu da jeg ikke har haft lyttet særlig intenst idag, men imorgen kommer der en opdate.. 
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og lyden, efter at have lyttet skiftevis på mit Holfi og Classé/Thule kombinationen står det klart at Classé/Thule sammensætningen har mere fat på mine højttalere. Bassen er mere kontant, mere præcis. Mellemtone og diskant omådet er blevet mere åbent. Derimod er mit Holfi setup mere varmt og behageligt at høre på, mere musikalsk efter min mening.
Men hvad jeg bedst kan lide kan jeg ikke rigtigt bestemme mig for. Ja der er ikke andet for end at lytte pladerne igennem igen
Håber på en kommentar eller to..
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du igang med en udskiftning eller er det bare for sjov?
Classé er i særklasse lækkert designet og er da også kompromisløst opbygget - mere input når du har hørt mere musik! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser det spændende ud, meget begejstret for at høre mere om Classé ampen. Det er et lækkert design, og jeg har sat stort pris på lyden af dens storebror 
Glæder mig til at høre mere ! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hatten af for det lækre udstyr __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin: Tjaa, lidt sjov er det vel altid at låne en int. amp med hjem til 43k, men jo der ligger også noget mere seriøst bag selvfølgelig... Ja, om det bliver til en udskiftning ved jeg ikke rigtigt endnu.. Er i tvivl på nuværende tidspunk, Classé'n spiller med et utroligt overskud, meget letflydende - har styr på hver en detalje, men ja det er jo ikke altid nok til at man er overbevist. Er stadig super glad for mit Holfi, men lytter på livet løs i øjeblikket 
blackhawk: ja det kan jeg godt forstå, det er også en fornøjelse at lytte til, men ja som allerede beskrevet, er der virkelig "smæk" i den her forstærker, min bund har aldrig være så kontroleret, selv ved MEGET høje lydniveauer.. Men der er "hygge" over Holfi lyden som jeg stadig er meget begejsret for..
Hattori Hanzo: Takker , hvilket udstyr spiller du selv på? (classé / b&w)
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er i tvivl så lad være...
Det ser også ud som om du sagtens kan optimere din HT placering, din reol kan give nogle grimme tidlige reflektioner. Og en hjørneplacering er ikke god... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove: Ja højttalerne står desværre ikke optimalt, men de kan ikke stå på andre måder.. Eller har du en idé? Så hører jeg gerne..
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Kunne det ikke tænkes at der var en god ide at teste komponenterne hver for sig... mod dine referencer, så du ved hvilken komponent der gør hvad... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nååå Blazer så røg alt Holfien til salg, lød Classé'et bare så meget bedre ?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
grohnheit Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget flot udstyr må jeg sige, men hvis man havde så mange penge at lege med, ville det nok være sjovt for alle og en hver
Det er da noget af en dyr udskiftning, men classe er bare for fedt at høre på
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville: Det er lige præcis hvad jeg har gjort. Har skiftevis spillet på Holfi systemet og classé/thule, og derpå kan jeg konkludere at jeg bare må have den classé forstærker, med tilhørende cd-afspiller selvfølgelig...
Jesper Juul: Ja må indrømme at classé'n spiller fremragende, men når det er sagt så er min Holfi-sammensætning også kanon, classé'n har bare lige det sidste som får mine N803s'er til at spille som de skal ...
grohnheit: Takker , ja den her udskiftning kommer til at koste lidt, skal også erhverve mig deres cd-afspiller på et tidspunkt, men nøjes med forstærkeren i første omgang.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he.... det anede mig godt.. .det lyder altså fedt....  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja helt sikkert... Glæder mig som en gal til at få den forstærker, og cd'en for den sags skyld..
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
- kan jeg godt forstå.. og så vil vi have flere billeder..  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare husk også at lytte til NuForce forstærkerne!!!!!!!      (hvis du påtænker nye forstærker partnere)
se dem her: www.nuforce.com
Studiosound.dk har dem.
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville: Det lover jeg .. Men skal lige have solgt mit Holfi først, min forforstærker er røget, så nu mangler jeg bare min effektforstærker og cd-afspiller..
Mr. High Fy: Tjoo, men er faktisk fuld besluttet på Classé.. Tak for tippet anyway 
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm du syntes altså at classe' 100watts integreret har mere styr på det end holfis 250 watt seperat ditto?spiller selv på classe'/B&W dog ikke 2100 men måske en dag
|
Til top |
|
|
Blazer Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
hmm du syntes altså at classe' 100watts integreret har mere styr på det end holfis 250 watt seperat ditto?spiller selv på classe'/B&W dog ikke 2100 men måske en dag |
|
|
Ja er ked af at sige det .. Men det har nok også noget at gøre med at Holfi's lyd er noget varm i det, derfor vil bassen samtidig være lidt "rund" i det.. Hvis du forstår..!
|
Til top |
|
|