Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 04:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hestemulen´s Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

så fik jeg den nye hifi reol hjem , VM Acpustics S4 rack , jeg mangler stadig og få sat kabel bakker op på væggen stort kabel rod jeg har lige nu. men det bliver ordnet.

der er nye billeder her af mit grej

*Denon PRA 1500 forstærker

*Denon DVD-1710 DVD/CD afspiller

*Acurus a250 (2x250watt 8ohm) effekforstærker

*Cerwin Vega Al1002 med Holfi Spikes/puder til trægulv

* Phono 1stk (ixos) 1stk (ved ikke hvad mærke men ikke et std. kabel) kabler er nogle jeg har lånt indtil videre af en (hifi kammerat) hvis der er noget jeg kan forbedre skriv endelig.

* TARA labs prism omni speaker cable (SA-OF8n copper)

jeg regner stadig med og få købt den Acurus l10, men ved ikke helt skal bruge en med 2pre-out. da jeg overvejer og køre biwire/biamp? nogle der har nogle gode affaringer med det? eller er det en dum ide? ville jo bare gerne have endnu mere gå power.

her er billeder.

der var lidt billeder =) beklage kablerne ligger udtil alle sider, men skal til og male i næste uge, så vil ikke til og skruge kabel bakker osv, fast på væggen før jeg er færdig med det andet.

Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

jeg er meget interesseret i og høre nogle omkring det biwire bi amp der, om det er en god ide.. osv  har jo en ledig hylde =) der kunne jo godt være en Acurus a250 mer

Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Kan du saa faa kobt en acurus/aragon pre amp.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

så! forsatan, tilfældig snakkede jeg med en af mine kammeraters far, han har haft acurus engang. han har Densen nu, ham har sku en l10´er til og stå. den får jeg her i aften?

winter har du spillet med det før? spiller det nice? fordi derer jo ingen mulighed for regulering af bass og discant på de pre´amps

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Alt det med bass/diskant regulering er noget vare .Hvis du kigger paa marker som audia/levinson/classe/MF osv er der kun omskifter/on.off/

glem alt om regulerings muligheder.(det holder ikke,medmindre du har PA udstyr)

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

SÅ har jeg lige fået L10´er hold kæft man lyden er der dælme forandret..

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

sådan ser mit rum. jeg ikke den vildeste til arkitekt tegninger, men sådan nogenlude, givet et billede af hvordan mit rum, er hvis nogle har ide´r til hvordan mine ting kan stå bedre så jeg får mest mulig ud af lyden  så er i meget velkommen til og smide en kommentar

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at sådan et sæt AL 1002 kan li' masser af effekt, så bi-amping er slet ikke en dårlig idé.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

=) okay.. nej det er jo det de skulle jo have en peak på 1000watt.. selv nu hvor jeg levere 250 til hver.. det er edderrøvme smæk på.. ikke noget som forvrænger  de basser er hård og kontant ikke noget buller bass.. man kan godt mærke at den har kontrollen over enhederne.. den holder de basser i et godt greb. men endnu mere power kunne være fed.. men hvilken acurus effekforstærker skal jeg vælge.. en a250 er vel lige voldsom nok til discant og mellemtone ? tænkte på en a100 eller a150. max og så 250´ern til og drive basserne

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

opdatering

har følgende ting nu

• Acurus A250 (2x250w 8ohm) effektforstærker
  • Acurus L10 forforstærker
  • Denon 1017 DVD
  • IXOS Phono kabel + et jeg ikke kender navnet på. det blå der ses på billede.
  • TARA labs prism kabel
  • IXOS Banan Stik
  • Cerwin Vega Al1002 med Holfi Spikes/puder til trægulv
  • VM Acpustics S4  Hifi rack

Grunden til jeg har den ledige hylde.. =) er at jeg har planer om en forstærker mere, sandsynlig vis en acurus a100 eller a150, hvis jeg kan støve sådan en op. synes ikke der er ret mange til salg. der er godt nok flest a250. men ville til og køre bi-amp/bi-wiring

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har en kammerat som kører med acurus 150, med en acurus forforstærker kan ikke lige huske hvilken model det er.

men der er godt nok power i det sæt. Meget amerikansk lyd og spiller skam rigtigt godt og ikke nok med det man, får utroligt meget for pengene.....

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej !

Det er et dejligt for/forstærker sæt, dine højttaler ja det er vis de beste fra den kant, men forbinelsen fra forstærker til højttaler ville jeg lave om på brug spadestik og god lodning og spænd god efter på treminalerne det giver en god forbinelse.

Sådan, så har man en god forbenelse

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

tak for de pæne ord om mine ting :P jeg er os rimelig glad for sættet, når jeg kommer fra et Sony reciever og et sæt JBL Mx1000 og så over i det lidt dyrer hifi

der er virkelig forskel men det er stadig begrænset hvad jeg har råd til som 17årig, som er i lære som mekanikker + jeg er ved og renovere min kommende bil helt fra bunden.

men jeg ved og handle lidt med en med og købe en A250er mere og en RL11 forforstærker, han får så min L10er i bytte. for en rimelig pris.

tror det bliver fedt med 2xa250er på Bi-amping på mine Vega´er :D havd tror i?

mvh Rasmus

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Opdatering SÅ kom der nye sager hjem!

nu har jeg

• 2 x Acurus A250 (2x250w 8ohm) effektforstærker
  • Acurus RL11 forforstærker
  • Denon 1017 DVD
  • IXOS Phono kabel
  • Elephant Bi-wire cable SPM 440 4x4.0mm2
  • AudioQuest Phono kabler ( et sæt af de blå og et af de grønne) ( fra forforstærker til de to effektforstærkere)
  • IXOS Banan Stik
  • Cerwin Vega Al1002 med Holfi Spikes/puder til trægulv
  • VM Acpustics S4  Hifi rack
  • Valhalla technology VT spike feet, har to forskellige typer de tykkeste til og stille mit rack på. og de tydeste til min cdafspiller. regner med og købe holfi til mit rack da de kan bære noget mere en valhalla´s
  • nu fik jeg købte en RL11 og en A250´er mere. og kom af med min L10´er

så nu kører jeg bi-amping på vega´erne. og samtidig fik jeg bi-wire kabler. jeg må tilstå, der er sket noget.. lyden er noget anderledes der er kommet en del mere hug på bass´erne og lyden er mere klar.. og velopløst. jeg kan høre tydlig forskel på mine Tara labs prism. og så elephant biwire,

jeg er selv ved og være godt tilfreds.. men man kan jo altid finde på nye ting.. jeg regner med og finde en bedre cdafspiller som det næste. og så så har jeg planer om en hjemme bio engang.

ja der var en smule billeder. der vil blive opdateret løbende, når jeg lige får tid til og få styr på mit kabel rod. 

i er meget velkommen til og smide en kommentar..

mvh Rasmus

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

-Elephant Bi-wire/med Ixos banan

-Dali 850 med Holfi Puder/spikes

CRC1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
    Lokalitet: København
    Sendt: 11 August 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er et fedt set-up!

Især den udviklingen du har lavet, der mange der ikke kan lide vega'er men jeg synes du har gjort det godt! Især fordi de får det effekt de skal have og at du ikke går på kompromis med dine kabler.

Jeg prøvede for at lille år siden så at købe classic serien og det var på ingen måde mig, men jeg er frisk på at prøve med en af de ældre serier(DC/AL) som et suplement på et senere tidspunkt bare for sjov!

Men som sagt jeg synes det er lækkert og AL-1000'eren er et CV-kapitel for sig selv. De ting som jeg ville ændre har du nævnt, altså få en ny rigtig cd afspiller og få sat nogle kabelbakker op....

Tillykke med det og thumps up herfra! 

hestemule
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

tak for de pæne ord. ja det jo det, selvom CV er meget lette at drive, så vil de jo gerne have power. rigtig meget power. jo mere jo bedre :P og ja plejer os have kabel bakker oppe, men efter jeg flyttede om, skal jeg lige have købt nogle nye kabler til tv, antenne osv og andre kabler så de kan nå..  og ville jo gerne have kvalitets kabler hele vejen igennem, men det løber jo op i pris. og som 17årig skal der jo os være penge til andre ting, f.eks er jeg ved og bygge min kommende bil op fra bunden, så bil og anlæg og computer er det min penge går til.

og ja CLSC serien nogle synes de spiller kanont, men efter min mening er det måske fordi de ikke ved bedre? eller har hørt de ældre modeller. efter min mening er der meget mere kvalitet over de gamle vega, selv de gamle "old school" :P men altså deres design er jo ikke det pæneste mere. så jeg valgte et sæt fra AL serien. og jeg synes den er meget bedre end de nye serier som V-serien og clsc serien, uden tvivl er de to nyeste serier, gode højtalere til prisen. men hvis man kigger på kvaliten er der sket en del. efter produktione ner kommet til fjernøsten, kvaliten faldet for og sænke prisen, enheder er okay, men deres kabinetter, de er for tynde, og højtalerne vejer ikke specielt meget mere. f.eks den store topmodel CLSC 215 et lokum af en højtaler, den vejer 50kg stk, og mine al1002 vejer 45kg stk og de er en del mindre.

mvh rasmus

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

CRC1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
    Lokalitet: København
    Sendt: 11 August 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er helt enig og det sgu ikke kun kabinetterne der er smålige, jeg så 15'' enheden fra V-15 og den magnet var simpelhen til at grine over. Det er klart at der ikke kommer mere magtfuld lyd ud af højttaleren, bevares den spiller da højt men jeg tror altså ikke magneten var meget større end min b&w'er.

Jeg synes det er utroligt godt klaret at du har købt et anlæg af så høj kvalitet som kun 17 årig. Det er jo ikke ligefrem i den alder at guldet falder ned fra himlen, det gjorde det i hvert fald ikke for mig!

hestemule
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

okay jeg har ikke haft kigget ind i højtalerene, har haft et sæt V12f. de vejede 20kg? :S hehe men jeg går da ud fra magneten er rimelig i mine al1002 da de vejer 45kg højtalerne og det kan sku ikke være kabinetterne som vejer så meget hehe selvom det er lavet i noget kraftiger meteriale.

og tak endnu engang, altså dog er anlægget købt brugt. men altså jeg synes jeg fik meget mere for mine penge ved og købe det brugt. og man kan jo finde fine brugt ting, hvis man ikke bare tager det første man ser,  og hehe nej guldet daler ikke ned fra himlen er i lære som mekanikker, og er ved og lave min bil fra bunden ligger mange penge i det hele.

men har jo planer om hjemme bio. med læred,projekter,surround processor,  ved ikk hvilke baghøjtalere det skulle være, og sub vil jeg bygge selv en kæmpe en =)

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

hestemule
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hej.. ja jeg ville høre hvad i synes om min setup?  vil gerne have nogle kommentarer =) og hvis i har noget i synes jeg skal gøre bedre..

jeg har stadig ikke fået skiftet min cdafspiller ud, jeg kan ikk helt finde ud af hvad jeg skal vælge, vil have en som er godt afbalanceret så den ikke hopper når jeg spiller lidt højt.. og den skal have Remote.

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

Tylle
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
    Lokalitet: Vestsjælland
    Sendt: 04 September 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Du mangler vel ikke kraft til dine CV'ere med det setup der hva  Synes det ser godt ud, kan rigtig godt lide dit rack. Og nå ja dine højtalere ser heller ikke så dårlige ud

M.v.h.

Tylle

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
    Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Side af 3 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes