Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt opdateringer så det passer med hvad jeg nu også har hjemme for tiden
Forstærker: Cayin DP12EX, står til udskiftning når der en gang kommer penge nok på kontoen. I mellemtiden har jeg så mulighed for at finde ud af hvilken det skal være. Men det skal være ren stereo, ikke flere surroundforstærkere. En fed kombination kunne være Crown Studio Reference II med Audia som pre. Dyrt, men lover rigtig godt. Har prøvet det hjemme, men bare ikke i særlig langt tid, desværre..

CD afspiller: Denon S10 MkI, i guld/champagne. den er jeg gået hen og blevet ganske glad for. Der har været et par mulige afløsere forbi, men ikke nogen der har skilt sig særligt ud, så det har retfærdiggjort merprisen. Så jeg beholder denne lidt endnu.

DVD afspiller: Pioneer DV668AV, den skal ikke skiftes. Den er alle pengene værd, og klart en af de bedste dvdafspiller jeg har prøvet. både til projektor og tv, og så er det faktisk en hæderlig cdafspiller.

Pladespiller: Rega P3, monteret med Rega RB? arm og Elys PU. Købt til en god pris i sunaudio. Og den er jeg glad for, desværre er RIAA'en ikke pladespilleren retfærdig, så en ny RIAA står også på ønskelisten. Nuværende RIAA er Project Phonobox, en skøn lille sag til 600kr. karakteriseret ved at lyde indelukket, og manglende perspektiv. Men egentlig fed nok til 600kr. Jeg skulle bare have beholdt den jeg købte brugt, istedet for at sælge den videre til en af mine venner

Højttalere: Der er kommet en udskiftning siden sidst. Jeg har investeret i et sæt VA Strauss, som jeg har været vild med i et godt stykke tid. Der har været sparet en del, og solgt lidt fra for at få råd. DVDafspilleren har fået ny ejer, det skete i en blanding af pres og at jeg ikke ser så mange film mere. Tror det er blevet til 3 den sidste måned. og jeg har alligevel ikke noget lærred, så kvaliteten behøver ikke være til et 13-tal. Måske skal der investeres i den nye pioneer 380, den lyder interessant. og billig 

Racket er et Empire, det var billigt, men brugt, så derfor lidt ridset. Det er dog næsten ubetydelige ridser så det går an. Meget neutralt og står på spikes.
Projektor: Panasonic PTAE500E, den har jeg haft i 13 måneder nu, og den har nået at køre lige knap 3000timer, i lowmode og uden problemer. så det er desværre nok snart tid til pæreskift. Mit projektormøbel er meget sparsomt, men virker godt nok. Det er planen at projektoren skal op og hænge lige under loftet. og stadig være på tværs af rummet. så kan der sikkert være endnu en sofa herinde, eller hvad jeg nu finder ud af..
og til sidst et billede lidt på afstand..

Der er ikke nogen billeder af projektoren i brug.. endnu. Jeg kan tage nogen når det bliver lidt mørkere, hvis det har interesse for nogen.
Billeder passet til af en anden moderator.....
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Imponerende hvad du har fået samlet sammen på et kollegieværelse. Hvordan er lyden med store ht i et lille rum  . Et H/K anlæg er altid pænt
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyden er faktisk ret god pladsen taget i betragtning... bassen mangler dog til tider, men hvis jeg sætter mig på gulvet så er der en ok bas, men rejser jeg mig op på samme sted så er den næsten helt væk...
dette glemmer man dog hurtigt når naboen kommer ind og spørger hvor højt de egentlig kan spille, inden de forvrænger... den nåede til -3, så turde jeg ikke mere der, kanon lyd hele vejen (til Kim Larsens seneste - den live)
diskanten er god, stereoperspektivet høres til tider tydeligt andre gange ikke så tydeligt, og bassen er lidt forskellig.
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om du skulle prøve at eksperimentere lidt mere med placering af subwooferen måske noget fase indstilling, i følge hifiklubbens katalog bør man stille subwooferen der hvor man oplever bassen som bedst, kan ikke helt huske det eksakt men prøv at hente deres katalog og kig efter.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Det lyder som om du skulle prøve at eksperimentere lidt mere med placering af subwooferen måske noget fase indstilling, i følge hifiklubbens katalog bør man stille subwooferen der hvor man oplever bassen som bedst, kan ikke helt huske det eksakt men prøv at hente deres katalog og kig efter. |
|
|
nej, det med den 'manglende' bas, har intet med subben at gøre, den er nemlig ikke tændt/sat til når jeg hører musik. den er KUN til film... og der er den meget tydelig.
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende setup for en studerende !
Der er vist en som har holdt et spare-op-sabbat-år eller 2 ? 
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten...
Ikke værst for en Jurastuderedende.... Gennemført setup..... Jeg vil smide næsen forbi ved lejlighed muligvis op til Messen.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sq dejligt ud!
Generer det ikke i lydbilledet at centeren er så langt nede i forhold til fjernsynet?
Fed detalje med lysdæmpningen. Hvad har dette kostet?
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt fint setup.. En AVR7000 proppet ind i et kollegie værelse? - Du mangler vist ikke effekt :-)
Jeg har selv haft AVR7000 i ca. 2 år - kanon "maskine"!
Hvis du får muligheden, så prøv at lytte lidt til 8500... men ikke hvis du er fast besluttet på at beholde din 7000 
Hvordan er stereo lyden på DVD30 i forhold til HD750??
/HC
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indlæg, det er rart få lidt respons på mit anlæg og vide at hifi4all ikke er helt dødt...
Azo^: Nej, jeg har faktisk ikke holdt noget sabbat år, jeg tog direkte fra handelskolen til et år i militsen, og bagefter direkte på uni. men jeg har dog fået et ry (især i banken) for at bruge en stor del af min løn og su på mit anlæg. jeg har en billig husleje, su stortset hver måned og en god arbejdsplads med mulighed for masser af ekstratimer.
Dennis: Tak. du ved du er velkommen til enhver tid, bare lige sig til en dags tid i forvejen, så jeg har mulighed for at rydde lidt op...
Kim F: nej, jeg synes faktisk at centerens placering er ganske god. Den virker ikke for 'fjern' ift. resten. Lysdæmperen, og fjernbetjeningen er købt i HaraldNyborg, hvor jeg også arbejder (så er der er lige -20%) og koster hhv. 348.-(normalt 389.-, men var/er på tilbud) og 89.-. Jeg har måttet indkøbe 5 halogenspot og en elektronisk transformator, det har kostet 644.- i en ganske alm lampebutik i odense. så lige rundt 1000.- alt inkl. Min storebror er elektriker så han kommer og sætter det op, det er jeg ikke fingernem nok til...(bemærk, at der skal el-installatør til, men kun hvis der sker noget for ellers dækker forsikringen ikke)
meningen er at spottene skal sidde bag 'racket' og på ind mod væggen, så kan man skrue lidt ned for lysstyrken når der er film på, så slipper man for at sidde og stirre ind i enten fjernsynet som eneste lyskilde, eller et lidt for skarpt baggrundsbelysning.
HansC: jeg er i KT-Radio ca hver anden uge, og der ser/hører jeg ofte på 8500, men prisen er stadig for stor til mig, også brugt... der er ingen tvivl om, at den er en værdig afløser. mht. cd~dvd stereo, så har du grebet fat i mit nye mavesår, jeg har haft cden i under 4md, og da dvden kom hjem satte jeg for sjov skyld kablerne fra cden på dvden... med det resultat at dvden formår at komme op i højere toner ('testet' med Faithless - Outrospective) og den minimale støj der var ved meget høje lydtryk er nu helt væk. Så jeg har nok snart en cd til salg, jeg skal bare lige finde kvitteringen først.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der en lille opdatering...
jeg har skiftet mit højttalerkabel ud... med et MIT Terminator 2. umiddelbart efter små 2 timers lytning er jeg meget imponeret, det har givet et tiltrængt løft, men nu vil jeg bruge det meste af aftenen på at lytte alle mine musikgenrer igennem...
umiddelbart er mellemtonen blevet bedre fremhævet, bassen er strammet en smule op (synes jeg - kan være en indbildning) og diskanten er blevet mindre frembrusende. den var til tider irriterende med nordostkablet...
jeg vender tilbage med en uddybning om et lille stykke tid
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel
Hvor har du købt racket ? - hvad har det kostet ?
|
Til top |
|
|
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hos audiosound har de avr 8500 på tilbud til 11990 kr
__________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
Til top |
|
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 04 November 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 05 November 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have, Postmand
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 05 November 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
postmanden har helt ret... og med en boremaskine kan man få størrelsen på rummene til at være nøjagtig som man ønsker... desuden er IKEA møbler jo kendt for at mangle skruer, så de ekstra skruer man nu bruger, siger man abre at man ikke fik med...
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 05 November 2003 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool som altid Morten.....
Tror også at T2 kablet er en kærkommen afveksling..... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kablet er ganske fint ... vi så We Were Soldiers på dvd og foruden en bedre dynamik fra fronthøjttalerne så kunne den sagtens gengive de høje toner, slutningen af samme film har en 'stemnings-melodi' med nogle ganske høje toner, ingen skæren i ørerne som nordost havde tilbøjeligheder til.
alt i alt ....... jeg er glad .... men dog er et højttalerskift på tankerne, spørgsmålet er bare ... hvornår?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har endelig taget mig sammen til at lave en ordentlig hylde til mine film og cder...
og den skal I da også se..

den går fra væg til væg, og måler 274,5x17x2,7cm. og sidder kun med to klodser som den man lige kan se i højre side. Hylden hviler ikke på dørkarmen, endnu. Materialet er svensk fyr (limtræ) og lader ikke til at have problemer med at holde vægten, skulle der komme tegn på at den er ved at knække, vil jeg supplere med en hyldeknægt eller to.
|
Til top |
|
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|