Forfatter |
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, her er mit anlæg så.
Arcam CD82T, Arcam Alpha 5+ tuner, Densen B100 mk. 4 integreret forstærker samt min RIAA, Musical Fidelity X-LPS v2.

Project Xpression1

Kulfiberarmen som er standard på Xpression.

Monteret med en Benx Micro Gold mc-pickup (dårligt billede, jeg ved det)

Og et bedre billede af min RIAA

Mine højttalere er Linn Keilidh. Jeg bruger Nordost 4 flat højttalerkabel samt et Nordost Solar Wind Signal kabel mellem CD og forstærker. Desuden et Linn signalkabel fra tuner til forstærker. Mellem RIAA og forstærker har jeg et Fletcher 200.
Jeg er udmærket tilfreds med systemet, men tror at højttalerne er det næste der står for tur. Det sker dog ikke foreløbig.
Der er ikke et billede hvor man kan se det hele. Det er mest fordi mit kabelrod ser frygteligt ud. Kommer måske med bedre billeder når jeg har fået styr på det.
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke! Det lyder som om, at du har et system med pace, real foottapping-quality, et rigtigt folke-hifianlæg. Jeg har selv Arcam Alpha 5-serien og Mission 752F og er ovenud lykkelig. Du burde nok flytte lidt rundt, således at du kan nøjes med 2x3m evt. 2x5m Nordost Flatline eller Superflatline, det vil du ikke fortryde.
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej F. Christians
Ja, jeg er udmærket tilfreds med anlægget. Men som du kan selv påpeger kunne der optimeres noget omkring højttalernes placering. Problemet er blot, at det ikke rigtig kan lade sig gøre i den lejlighed vi bor i nu. Eller det vil sige, at med lidt vilje kunne man måske nok, men den vilje har min kæreste ikke!!!!
Desuden må jeg også indrømme at jeg kunne optimere min stue langt bedre, ved at komme lidt tæpper på gulvet samt komme sorbothane-fødder under højttalerne. Idag står de på spikes på træplader ovenpå stavparketgulvet.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad FM-signal bruger du??? Social-fælles, de andre bestemmer eller din egen FM-antenne??? Tuneren behøver et stærkt signal, men jeg kan ikke leve med pumpet fællesantennelyd. Mit projekt er da at sætte en 5-8 elements udendørs FM-antenne op i loftet indenfor og max 3meter kabel til tuner!
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad gør en RIAA ved lyden og hvad er det...? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvad FM-signal bruger du??? Social-fælles, de andre bestemmer eller din egen FM-antenne??? Tuneren behøver et stærkt signal, men jeg kan ikke leve med pumpet fællesantennelyd. Mit projekt er da at sætte en 5-8 elements udendørs FM-antenne op i loftet indenfor og max 3meter kabel til tuner! |
|
|
Jeg bruger TDC kabel TV. Det kan jeg godt leve med, da det mest er min kæreste der hører radio.
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
hvad gør en RIAA ved lyden og hvad er det...? |
|
|
En RIAA er en forforstærker der forstærker signalet fra en pick-up, så signalet har samme niveau hvis det kom fra andre signalkilder (cd, kassette, tuner etc.). Det er nødvendigt fordi signalet fra en pick-up er meget svagt, og derfor ikke bliver forstærket tilstrækkeligt i en almindelig forstærker.
Mvh.Becker
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej becker !! Jeg kan godt lide du høre musik på 33 / 45 !!! Det lyder beder ikke ?
Hilsen King !!
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det gør det faktisk. Det virker mere naturtro og helstøbt.
Den investering skal jeg nok blive glad for!
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud, jeg var selv meget forelsket i sådan en densen beat, den har et rigtigt lækkert design.
Pladespilleren ser også rigtig lækker ud, specielt tonearmen med kulfibre, den har jeg ikke set før. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så ved jeg det med RIAA  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Så fik jeg et nyt signalkabel. Jeg har investeret i et Van den Hul, The First Ultimate. Jeg har endnu ikke hørt det, da jeg har huset fuld af hele familien. Og det vil fjerne en stor del af glæden, at montere det før man har tid til at lytte på nye.
Men jeg brænder efter at høre det, og sammenligne med mit gamle Nordost .
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 15 April 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert - tag det med på mandag...  __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det prøver jeg. Skal se om jeg kan få det spillet til i weekenden!
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da source-vælgeren på min B-100 forstærker blot drejede rundt uden at skifte kanal, fortalte obi, thomas og vilmann at det blot var et par skruer der skulle strammes, og at det kunne jeg sagtens selv finde ud af.
Jeg forsøgte igår aftes, og ja, det kunne jeg sagtens. Men hele pointen med dette indlæg er, at jeg var overrasket over finishen og konstruktionskvaliteten i B-100. Jeg er målløs over, at en forstærker der er produceret med den kvalitet i DK kan sælges til under DKK 10.000. Jeg kan godt forstå at de tør give livslag garanti til den oprindelige køber, for der kan næppe komme ret mange problemer.
Det underbygger min mening om, at B-100 er et fremragende brugtkøb, den den virker ekstrem langtidsholdbar.
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|