Forfatter |
|
TI10K Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey derude!
Tak for en fed side med masser af info!!
Jeg ikke er så teknisk så jeg kan kalde mig for hifi nørd eller fortælle noget vildt om mit anlæg - men jeg elsker musik og glæden ved mit anlæg er ikke til og tage fejl af, så nu når jeg endelig har fået en pladespiller sys jeg sku i skal se det 

Få så øjnene væk fra Arla kassen og check mine Concept 10 skattebasser istedet! 

Den nye plov som er herlig til lav musik, men skaber resonans/bulder i højtalerne ved høj volumen? Nogen som kan give et råd? 

Sub, ht og plov står klods op af hinanden og jeg har ikke mulighed for at flytte om selvom jeg godt ved det er noget l... 

Enheder fra oven: NAD C555, T562, C422, C162, C272 (står på VM Acoustics S4 rack og med TaraLabs kabler)

Her er min 12" Concept subwoofer uden frontstoffet..

Jeg synes Sunwave fjernbetjeningen er fed og så passer den rigtig godt til mit behov 
Ris/ros eller bud på ændringer ville være varmt velkomne..
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ellers meget godt ud da! Tillykke med det.
Ang. din pladespiller der laver bulder når du skruer op.. Det er fordi
pladespillere er meget følsomme. Prøv at spil lav musik og så bank lige
så stille et sted på pladespilleren med fingeren. Så vil du også kunne
de bulder lyde vil jeg tro. Dit bedste bud er nok at stille den et
andet sted, tror jeg.
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Det ser ellers meget godt ud da! Tillykke med det. Ang. din pladespiller der laver bulder når du skruer op.. Det er fordi pladespillere er meget følsomme. Prøv at spil lav musik og så bank lige så stille et sted på pladespilleren med fingeren. Så vil du også kunne de bulder lyde vil jeg tro. Dit bedste bud er nok at stille den et andet sted, tror jeg.
|
|
|
Hej Krog og tak du! 
Jeg har prøvet dit råd og banke lidt på siden af ploven og den skulle faktisk ha nogle goe dask inden jeg kunne se det på højtalerne, men det buldrer meget værre hvis jeg spiller højt..
Jeg kan ikke flytte den pga. pladsmangel og jeg er desværre ret uvidende om hifi - kan du fortælle mig om jeg overhovedet kan få en pladespiller (til rimelige penge) som kan "tåle" at stå på mit rack ved siden at ht uden at den laver bulder/resonans?
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen som kan hjælpe? Skal jeg finde en anden pladespiller for at kunne spille højt samtidig med at den står på mit rack (som nad'en gør ligenu) eller kan jeg optimere noget så problemet bliver mindre?
Synes jeg har svært ved at finde informationer på området selvom jeg har søgt i "analog forum" og er som sagt ret ny når det kommer til hifi og især pladespillere.
En anden ting jeg ikke helt forstår er hvorfor det brummer svagt i højtalerne når jeg skifter over på "phono" (selv når pladespilleren er slukket, lyden forsvinder kun hvis jeg tager plovens kabler ud af forforstærkeren). Er det støv som gør det? For nogle dage synes jeg det er højere end andre dage.. det bliver selvfølig højere jo højere jeg skruer op.
Håber der er en derude der kan hjælpe
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 20 September 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger du af riaa?
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Clifton!
Jeg har ikke nogen riaa, mener at forhandleren sagde det var indbygget i min forforstærker? 
Sådan som det står nu har jeg bare sat stik fra pladespiller i "phono MM" indgangene (der er osse en som hedder "phono MC")
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nok jeg ikke kunne se nogen. På min cambridge er der også en phono indgang, men hvis man vil bruge en pladespiller direkte på den skal man have et riaa indbygningsmodul. Prøv lige at checke din manual, for en sikkerheds skyld.
Hehe, og der var hvad jeg ved om pladespillere o.lign så udtømt.  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 20 September 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt anlæg
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min manual siger bare man skal connecte direkte til forforstærker fra pladespiller, men der står også noget om at de fleste pladespillere bliver leveret med jord forbindelse (hvilket IKKE er tilfældet for min, har lige kigget) og at den så skal sættes i "phono ground connector".
Endnu en grund til at kigge efter en anden pladespiller eller er det muligt selv at jorde den og derved mindske støjen?
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
En idé til afkobling af pladespilleren kunne være at sætte pladespilleren på en tung granit plade der så ligger ovenpå en let oppustet cykelslange. Dette er et forholdsvis billigt tweak, og det vil muligvis bevirke at du kan lade pladespilleren stå hvor den står nu.
mvh
|
Til top |
|
|
franklj Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud. med dine concept.
har selv concept 6 som front. tænker lidt på om jeg skal have concept 8 eller om jeg skal have icon 6. men det må tiden vise. indtil videre er jeg glad for at have concept 6 til front. men de skal med tiden om bagved.
jeg kan se du ikke har nogle center eller så har jeg overset det. hvad syntes du om concept center?
jeg har ikke selv hørt den inu, men tænkte på om jeg skulle have en icon vocal måske som center.
også lige tilsidst har du hørt andre sup end den fra concept fx dali swa 12 til næsten de samme penge?
mvh frank __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt setup du har lavet der.
Men dine problemer med pladespilleren kan du ikke løse så længe du ikke kan flytte lidt på tingene.
Problemet er at den står et meget uheldigt sted og det på en uheldig måde. Hvis du tænker over det står den på toppen af din rack som igen står på gulvet, hvilket betyder at alt hvad der sker i dit gulv bliver forstærket op gennem racket og lige i pladespilleren. Når det så står som det gør, fordi det er det nødt til, mellem højttalerne står det sansynligvis i et hotspot for bassen. Det findes blandt andre steder ofte mellem højttalerne. Oven i alt dette har du en sub stående ved foden af racket og den bidrager til at forstærke alt det jeg allerede har nævnt.
Nu inden du bliver helt dep, så lad mig lige bemærke at når du under disse omstændigheder trods alt kan afspille plader uden at få akustisk tilbagekobling, taler det for at din pladespiller er rigtig god og godt justeret med en pu der passer til armen. Det fortæller også at din RIAAdel eller Phono-indgang er god, hvilket stemmer med mine erfaringer mad NAD.
Er der så en bedre løsning? Ja, men det kræver at du kan flytte lidt på tingene, og det bedste ville være at få pladespileren op og hænge på en solid murstensvæg på en hylde beregnet til det. En pladespiller med flydende ophæng ændrer heller ikke på problemerne, den flytter dem bare lidt rundt, og kan endda gøre det meget værre hvis du er uheldig. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen!
Mørch: God ide - det er sku en simpel og genial måde men jeg tror ikke jeg kan gøre det så pænt og at det bliver svært at finde en slange der er lille nok. Jeg vil prøve og hænge den op istedet, men får jeg ikk noget godt resultat ud af det, bliver slangen hevet frem som plan B 
Franklj: Jeg kører kun stereo, det er derfor du ikke ser nogen center
Kan godt forstå du har et godt øje til de nye Ikon højtalere, jeg synes osse de er rigtig lækre (har endnu ikke hørt dem)
SWA12 har jeg set og hørt i en hifiklub for nyligt, men volumen blev aldrig rigtigt skruet op. Alligevel var det som om den gik noget dybere end min derhjemme, selvom jeg er ovenud tilfreds med Concept Sub.
Sund: Tak for et grundigt svar, jeg er efterhånden ved at forstå at jeg bliver nødt til at flytte ploven.. Har i tankerne at følge dit råd og lave et ophæng med en gammel bordplade og nogle kæder, resultatet skal jeg nok fremvise når jeg kommer så vidt 
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey 
Så fik jeg endelig lavet en reol til pladespilleren, her er resultatet så..

Go weekend!
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har det løst problemerne med pladespilleren?
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Clifton!
Det har ikke løst sig 100% men nu kan jeg da skrue ret højt op inden det sker så det må være godt nok 
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers findes der jo en masse forskellige afkoblingssager ude i den store verden. Jjaz-fødder, SD-fødder, Valhalla, Spikes osv.osv. Sådanne nogle ting kan du også prøve at bruge, men ved ike om det vil hjælpe.
Men ellers meget flot. Kan osse godt lide dine højtalere og sub, masser af bas 
Kan også se at du har en forkærlighed til NAD. Kunne osse godt selv tænke mig deres C272, altid godt med mere effekt 
Nosferatu
|
Til top |
|
|
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 05 November 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke et dejligt anlæg, forstærker setupet er faktisk lige præcis det
jeg selv leder efter, men penge er ikke hvad jeg har mest af. Jeg har
dog lige fundet en god cdafspiller, til min NAD C352 og Dali concept 8.
check evt. mit anlæg :
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=145
|
Til top |
|
|
TI10K Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Nosferatu89: Ja jeg må nok indrømme at jeg er vold glad for NAD, for min pengepung er ikke så stor og så synes jeg virkeligt man får noget for pengene hvis man vælger en forstærker fra NAD - hvis man da kan lide deres design... eller mangel på samme, som nogen ville sige. Selve signal kilden kan man så diskutere om er særligt smart og vælge NAD der.. og da valgte jeg så at det skulle matche og er heldigvis blevet rigtigt positivt overrasket.. måske fordi jeg aldrig har prøvet og spænde en anden cd afspiller eller lign for. 
Belsebub: Dit setup er sku da fedt! Hvad med at finde et fjernsynsbord som matcher dine højtalere så tror jeg virkelig det bliver stilet og så kan du måske også bedre komme til din pladespiller 
Kan i ha det godt..
Mvh ti10k
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa ti10k,
sig mig lige, er du bas syg ?
Det self. positivt ment, ikke hverdag man ser 4 x 10"'ere med en 12" subwoofer oveni, det må kunne levere en ufattelig potent omgang bas :)
Rigtig fint anlæg, og må sige, Concepten giver meget for pengene, har dog kun hørt det med H/K spændt foran, og det lød bragende godt!
|
Til top |
|
|