Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kollegie Setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
IceFujl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all..

Så er det hvis ved at være min tur til at vise mit setup..

mit anlæg består af:

Forstærker
Nad 2400pe

eff. forstærker
Nad 1300

Dvd/spille maskine
Xbox

Som højttalere bruger jeg lige pt. en par V-12f, men er på udkig efter en par nye da jeg gerne vil have surround 5.1 istedet for stereo... i må med glæde komme med nogle forslag til hva i vil råde mig til at købe, som sagt bor jeg på kollegie og dermed går i skole og får kun SU så det skal ikke være det vildere dyre setup.. og derfor bliver det sikkert brugt jeg skal have..  da jeg bor på kollegie er pladsen ikke det jeg har mest af, så det skal ikke være noget der fylder helt vild... har selv tænkt lidt på en par Dali 5005 brugt da de tit er i den blå avis til små penge, men har i andre bud..? og hva kan jeg bruge til bag, gerne så små som muligt.. men med masser af lyd.. (Skal bruge det til alm. musik altså radio osv. og helt klar til film )

Højttalere Kabler

DALI Red Wave

Tv:

Philips 28"

billeder

De er godt nok lidt dårlige da de både er taget med min mobil også i går aftes da det var mørkt...

Min forstærker og eff. ældre sager men de klare tingene fint.. også lige min xbox plus en utrolig gammel video som ikke har været i brug i lang tid..

Et lille overblik over min stue og mit setup...

Det var alt for denne gang.. kan godt være der kommer nogle bedre billeder på et tidspunkt..

Mvh Icefujl

Til top Vis IceFujl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IceFujl

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Det er da en god start, og din idé om at skifte til surround er ikke dårlig. Er du tilfreds med lyden fra dine 12f? Hvis du er, så kan du jo købe center- og baghøjttalere i samme serie. Og hvis du vil have surround, skal du jo også have en surround receiver. Og hvis der skal ses film, kan en dvd vel ikke undværes? Her vil jeg mene du i hvert fald skal op i en mellemklasse receiver til de højttalere. Der kan du købe en brugt med et par år på bagen til 2000-3000 kr. Jeg ville kigge efter NAD, Marantz og Harman/Kardon. De er kendt for at have meget styrke, så de kan nok godt holde styr på dine 12". Når du har erhvervet dig en surround receiver, kan du jo købe en dvd-afspiller. Et bud kunne være Pioneer DV 380 (kan købes i TapeConnection). Det koster kun 999 kr., og til den pris er der vidst ikke meget der overgår den. Hvis 999 kr. er for meget, kan du jo lægge ud med at købe en billig dvd i et supermarked til 2-300 kr. Ellers kan du jo kigge brugt.... Jo, jeg kender alt for godt det der med ikke at have for mange penge !

Hvis det skal være 5.1 og ikke 5.0 (5.1=5 højtt. 1 subwoofer. 5.0=5 højtt. 0 subwoofer - hvis du skulle være i tvivl!), ville jeg supplere med CV CLSC12S Subwoofer (hvis du altså beholder dit Cerwin Vega setup!). Den skulle være temmelig fed til film, og den vil passe godt til resten af dit setup.
Hvis du vælger Dali-løsningen, ville jeg foreslå Dali swa12 subwooferen. Den kan du få brugt for ca 2000 kr. Den vil nok passe en hel del bedre til musik og den skulle være temmelig potent til film også!

Hvis du vælger dali 5005, så ville jeg kigge på de baghøjttalere og center i samme serie.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes