Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ungkarlehyblen * Opdateret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

OPDATERET

Efter at have været inaktiv i 2 års tid, tænkte jeg, at det kunne være sjovt at komme med en opdatering. Først vil jeg beskrive mit nye setup, længere nede ses det gamle. Fra ca. side 2 snakkes der om det nye setup.

Jeg havde tit og ofte mine CV'ere med til fest, og der blev de trykket godt og grundigt af! Kæft hvor kunne de spille, det var en fryd!! Men jeg burde måske have set advarselstrekanterne blinke, eftersom jeg nåede at brænde 3-4 sikringer af (og NAD'erne slog ofte fra, fordi det hele blev forvrænget for meget). Så til en fest skete der det, at basserne blev brændt af - øv! Havde ellers gået med tanken om at sælge, men nu var de ikke 5 flade ører værd. Pis og l**t!

Så gik der et stykke tid, hvor jeg tænkte på, hvad der nu skulle ske - og jeg valgte at investere i noget lidt mindre, samtidig med at jeg rokerede om på mit værelse:

Billede af højtalerne og skrivebordet med PC'en i centrum

Valget faldt på et sæt B&W DM 602 S3 - og hvor er de dog dejlige! De spiller virkelig godt, og passer meget bedre til mit værelse! Nu var det ikke længere en belastning for mine ører at høre musik, og lige meget hvor meget jeg skruer op for dem, så kan de stadig følge med og de bliver aldrig skingre. Fantastisk!

Samtidig med at CV'erne røg ud, så stod jeg tilbage med al for meget effekt. Jeg fik solgt 214'erne for næsten samme pris som jeg købte dem for (omkring 2k) til en moden herre fra KBH - han og konen hentede dem en sen aften i november

320'eren blev solgt over nettet til omkring halv pris af indkøbsprisen, hvilket gjorde lidt ondt i mine lommer. Samtidig røg min stationære computer ind til mine forældre, og jeg fik fat i en bærbar computer, da jeg var startet i 1.g og det var mere praktisk med en bærbar:

Billede af min tro følgesvend gennem 2 år - og trunten med sukker i hovedet i baggrunden

Den har været med til rigtig mange fester, hvor den har fungeret som afspiller og der er blevet spildt rigtig meget på den - men den fungerer næsten upåklageligt. DVD-drevet er gået i stykker, så har købt et eksternt multifunktionsdrev - den sorte kasse til højre på skrivebordet. Dejlig lydløs og meget hurtig! Derudover en dejlig PC, købt for en billig penge (omkring 5k i Netto).

Nå, udover det, så havde jeg jo brug for en ny forstærker. Jeg valgte at tænke lidt fremad, og købte en NAD T743 - ikke en rigtig stor model, men den passer godt til BW'erne:

Lettere støvet/fedtet, men bedre bliver det ikke lige nu. Holder nemt BW'erne i skak

Den har 1.000 ind- og udgange, så den passer fint til mit brug

I skrivende stund har jeg endelig fået sparet sammen til en sub, for det blev sgu lidt kedeligt uden en god bund. Jeg har bestilt en SVS SB12 fra Lsound, som jeg håber kommer i morgen - og jeg glæder mig som et lille barn!  Når den kommer, skal jeg nok få lagt nogle billeder op! Se længere nede.

Derudover købte jeg også et nyt fjernsyn, da det gamle fik sig et ordentligt stød under et tordenvejr, så der lugtede lige pludselig brændt!  Tænk sig, fik udbetalt 70 % af indkøbsprisen for det gamle fjernsyn fra forsikringen, selvom det var en 4 år gammelt Bilka-kasse! Smukt.

Fint billede, forfærdelig lyd!

Det nye fjernsyn er ikke meget bedre - det piver lidt fra højtalerne, men har også rigtig mange indgange, så jeg kan sætte den bærbare til at afspille på det

Og så kom subben endelig! Den spiller fantastisk godt, kan klare alt lige meget hvor højt det er, techno, trance, dance, pop, klassisk, film - you name it!  Se mere på side 2.

Til sidst lige lidt ekstrabilleder:

DVD-samlingen er kun blevet lidt større - til gengæld er der kommet _kunst_ på hylderne

En lille oversigt over TV, forstærker samt DVDer og opskænkningsstander

DET GAMLE ANLÆG

Så hopper jeg også med på vognen, hvad angår fremvisning af stereoudyret.

Omkring værelset og dets placering:

Mit værelse er på ca. 9 kvm og er placeret bagerst i huset. Dette har sine fordele og ulemper, idet jeg er langt væk fra stuen, dvs. mine forældre, så de ikke bliver generet af mit lydniveau; på den anden side ligger deres soveværelse klods op af mit ..

Hvad angår det lydmæssige niveau, er det selvfølgelig begrænset, hvad man kan fylde ind på 9 kvm. Mit valg af højtalere gør det nok ikke meget bedre, mere om dette senere.

Valg af HiFi:

Min begrundelse for, hvorfor jeg har købt det jeg har, er såre simpelt: Som de fleste andre jævnaldrende (jeg er pt. 16 år), er diskoteket downtown med sit vilde bastryk et must: så hvorfor ikke rykke en mindre udgave hjem på værelset?

Desuden er det selvsagt ikke detaljeret opera der flyder ud af mine højtalere endnu, tværtimod! For det meste er musikken MP3, derfor har jeg valgt at leve teenagedrømmen ud - ligesom mange andre herfra gjorde det i sin tid.

Mit skriftealter består af følgende:

Forforstærker: NAD C320 BEE

Effektforstærkere: 2 * NAD 214

- 2 * 240-400W, 8 ohm

Højtalere: Cerwin-Vega! Classic 12

- Belastning: 300W, 8 ohm

Afspiller(e): Stationær computer med DVD

NAD C320 BEE:

Købt lige efter nytår år 2005. Har tidligere fungeret som integreret forstærker til mine højtalere. 

Nu er den dog blevet aflastet, da den på ingen måde havde nok effekt til mine højtalere, hvilket var specielt hørbart i store lokaler.

For mig at se er det almen viden, at NAD er en smule mørk, hvilket passer godt sammen med CV - disse er jo kendt for de mindre gode diskanter (- og den heftige bas! ).

NAD 214:

To styk er netop blevet erhvervet brugt for en yderst rimelig pris. Begge to er omkring 5+ år gamle, men presser højtalerne perfekt til at yde deres bedste.

Effektforstærkerne gav virkelig et løft til anlægget; detaljer stod pludselig mere klart, der var mere kontrol over bassen, og så kunne jeg selvfølgelig spille højere end før!

- Nåja, naboerne må jo bare brokke sig (igen)..

Cerwin-Vega! Classic 12:

Kan vel lige så godt indrømme, at det netop er dette man køber CV for - deres (lidt grimme) killerlook og deres heftige bas

Højtalerne har spillet til flere fester, og derudover kan de sagtens spille mit værelse op + resten af huset - aaah, hvilken fryd!

Desværre er de jo en nyere CV-model, købt på et tidspunkt, hvor jeg ikke vidste mere om HiFi-højtalere, end hvad jeg kunne sige om dem ved første øjekast. Ergo, jeg har nu opdaget at de ikke er helt rene i kanten..

Billeder:

Et ekstra billede af effektforstærkerne..

En oversigt over forstærkerne

Et billede af min, indtil videre lille, private filmsamling

Og ja, jeg kan godt lide Harry Potter

Det er selvfølgelig også den nyeste bog der ligger fremme på bordet..

Kender I også til begrebet kabelrod ?

Det kan nævnes, at computeren indtil videre fungerer som afspiller af musik, hvilket hovedsageligt er af MP3, og som afspiller af film. Den har desværre - SUK! - indtil videre kun et standard lydkort installeret!!

Højre del af værelset, komplet med højre højtaler, forstærkere, tv, computer og skærm og film..

Og til sidst lige en oversigt, set fra sengen:

Fremtidige ønsker:

Jaja, tro nu ikke at jeg planlægger at dette anlæg skal følge mig ind i det næste liv - for det skal det ikke!

Under alle omstændigheder drømmer jeg om at købe et sæt Cerwin-Vega! DC15

- Hvilket nok sker indenfor den nærmeste fremtid, når de gamle har givet grønt lys..

Et nyt, GODT lydkort og en Denon AVR 1706 står indtil videre også på ønskesedlen, sammen med en CV-center. Derefter kræver ekstra højtalere nok mere plads, desværre. Men alting til sin tid, en dag flytter jeg jo hjemmefra

Det var alt, hvad jeg havde at vise.

Konstruktive kommentarer/gode råd modtages med kyshånd

Til top Vis BikerBirk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BikerBirk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

nice

Der er da plads til et par 1215
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret - men 1215 er ikk liiige min stil

Sagt på en måde, jeg kan ikk lide deres udseende, og så er de svære at få fat i. Det er i hvert fald mit indtryk..

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Det ser fint ud

Et anlæg som dit bringer minder frem om min egen teenagetid med Cerwin Vega (jeg havde først VS10 og senere fik jeg DC12 - så jeg kan godt forstå du gerne vil have en højttaler i DC-serien, det er den bedste serie fra CV jeg har hørt. Til gengæld er det ikke sikkert du vil få det bedste resultat med 2 x 15'' på dit værelse - 2 stk 12'' vil alt andet lige give en hurtigere bund, men du kan jo prøve at lytte dig frem)

Du har masser af effekt med de 214, hvilket er fint for at få højttalerne til at yde deres bedste, men prøv at flytte højttalerne lidt længere væk fra væggen (eks. 50 cm) - det vil give dig en renere baslyd.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret - men 1215 er ikk liiige min stil

Sagt på en måde, jeg kan ikk lide deres udseende, og så er de svære at få fat i. Det er i hvert fald mit indtryk..

ja jeg søger 2 sæt til mine drenge .

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

jensen: med alt det fine grej der er i din stue - og så vil drengene have rock-højttaler?

Gad vide hvordan 1215 lyder med en kæmpe-Krell effekt foran? - det kunne være sjovt at høre

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

jensen: med alt det fine grej der er i din stue - og så vil drengene have rock-højttaler?

Gad vide hvordan 1215 lyder med en kæmpe-Krell effekt foran? - det kunne være sjovt at høre

MVH

De skal have dregen setup

For mange år siden havde jeg 1215 til at stå som blev brugt til fest , da jeg næsten holdt fest hverdag , og der blev de sat på ML 28 ML27 ML23 ML23,5 ARCD125 også en god plov og nolge sony cder .

Og de blev også brugt godt ude i have når der blev festet i den

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
Til gengæld er det ikke sikkert du vil få det bedste resultat med 2 x 15'' på dit værelse - 2 stk 12'' vil alt andet lige give en hurtigere bund, men du kan jo prøve at lytte dig frem.

HFK ville heller ikke sælge mig 15" dengang jeg fik mig erhvervet mig mine nuværende kasser - men tro mig, de kan sagtens indstilles til mit behov!  Desuden tænker jeg også fremad: der kommer måske en del år nu med små kollegieværelser osv., og det kan godt være at jeg efter den tid har fået smag for noget helt andet. Men lige pt. er det de store kasser der har fået min ubeskårne kærlighed !

Og så er større højtalere lidt sjovere til fest

-I hvert fald de fester jeg fyrer op til ..

Jensen skrev:
.. da jeg næsten holdt fest hverdag.

HVER DAG ? Hva var det lige for nogle forældre du havde ?  Hvor store elementer har 1215 egentlig ?

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Jensen > Får du egentlig brugte højtalere i hænderne til tider ?  Ved ikke lige, hvad dit arbejde præcist består i..

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:

Dejen skrev:
Til gengæld er det ikke sikkert du vil få det bedste resultat med 2 x 15'' på dit værelse - 2 stk 12'' vil alt andet lige give en hurtigere bund, men du kan jo prøve at lytte dig frem.

HFK ville heller ikke sælge mig 15" dengang jeg fik mig erhvervet mig mine nuværende kasser - men tro mig, de kan sagtens indstilles til mit behov!  Desuden tænker jeg også fremad: der kommer måske en del år nu med små kollegieværelser osv., og det kan godt være at jeg efter den tid har fået smag for noget helt andet. Men lige pt. er det de store kasser der har fået min ubeskårne kærlighed !

Og så er større højtalere lidt sjovere til fest

-I hvert fald de fester jeg fyrer op til ..

Jensen skrev:
.. da jeg næsten holdt fest hverdag.

HVER DAG ? Hva var det lige for nogle forældre du havde ?  Hvor store elementer har 1215 egentlig ?

Ja ca

Jeg købte mit først hus da jeg var 19 og mine venner skulle jo have et godt sted at slå sig løs .

jeg fik sgu ikke lov til det hjemme derfor man måtte have sit egen hus .

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jensen skrev:
Ja ca

Jeg købte mit først hus da jeg var 19 og mine venner skulle jo have et godt sted at slå sig løs .

jeg fik sgu ikke lov til det hjemme derfor man måtte have sit egen hus .

Hold da kæft.. 19 år og allerede gældsbetynget omkring eget hjem  Men sådan kan man jo også gøre det..

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

CV, NAD, høj musik.... så mangler der bare en kasse bajere og så kører nostalgi bussen

Det er rart at se, at du godt ved lidt om hvilke svagheder der er ved dit anlæg, men kan argumentere for hvorfor du har valgt det alligevel. At du tænker lidt over hvorfor du vælger de komponenter du gør, og hvilken lyd du gerne vil have, vil helt sikkert hjælpe dig fremover.

Hvis du gerne vil have nogle bedre CV'er kunne du jo også overveje nogle AL'ere, de kan godt virke lidt mere "hifi-rigtige" men kan stadig spille højt nok til at naboerne klager

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:

Jensen skrev:
Ja ca Jeg købte mit først hus da jeg var 19 og mine venner skulle jo have et godt sted at slå sig løs . jeg fik sgu ikke lov til det hjemme derfor man måtte have sit egen hus .

Hold da kæft.. 19 år og allerede gældsbetynget omkring eget hjem  Men sådan kan man jo også gøre det..

nej nej se sådan på det den glæd blev til stort overskud

som nu

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

CervinVega med et par ML trin på...  ...     RÅ power!..  DET! må ha været en oplevelse?..

Tinitus generatore

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

hej tillykke med dit setup, det kan sikkert spille højt, jeg har enlig aldrig rigtigt haft en Cerwin vega men dali 107 men skiftede bassen ud med en cerwin vega 10 tommer med dobbelt svingspole så der var rigeligt med bas i de to hter...

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

hey fedt anlæg du har.. tror alle har haft cv mig selv inklusiv...

jeg skilte mig af med mine clsc-215 det var lige overkill nok.. men savne nu stadig nogengange det vilde lydtryk for de kæmper hehe...

og ja dc 15 ville nok være meget godt bud.. hvad med dc 1515 (mener jeg den hedder)

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Fint lille setup du har stablet sammen, der ligger helt klart nogle gode muligheder for opgradering mht højtalerne, for du har jo en okay mængde effekt  Havde selv noget NAD da jeg var på din alder, men den solgte jeg i år fordi jeg skulle bruge penge til en større amp

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Forresten også selv haft en nad integrert det var den lille 3020, den klarede upåklageligt, var faktisk meget glad for den og var så dum at bytte den til en Sony hvilket jeg fortrød. Naden var bare bedrer....

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Sjovt at se andre der også kører 2 x 214
Har du ikke problemer med at lede varmen væk fra den nedereste 214, når de står oven på hinanden? Hos mig bliver den nedereste ihvertfald for varm, så nu står de fint ved siden af hinanden.

Hvad har du forresten i tankerne ang. lydkort?

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest, tak til alle for den pæne respons!!

MichaelWB skrev:
Det er rart at se, at du godt ved lidt om hvilke svagheder der er ved dit anlæg, men kan argumentere for hvorfor du har valgt det alligevel. At du tænker lidt over hvorfor du vælger de komponenter du gør, og hvilken lyd du gerne vil have, vil helt sikkert hjælpe dig fremover.

Hvis du gerne vil have nogle bedre CV'er kunne du jo også overveje nogle AL'ere, de kan godt virke lidt mere "hifi-rigtige" men kan stadig spille højt nok til at naboerne klager

Har overvejet AL'erne, men er kommet frem til, at det nok ikke bliver dem, medmindre jeg falder over et godt tilbud;
AL1000 er meget nem at finde til salg via dba.dk - denne model har dog et dårligt rygte, hvad angår afbrændte diskanter.

AL1002 skulle ikke have problemer med dette, derimod er den meget svær at finde til salg nogen steder
Ydermere har jeg hørt fra nogle ægte CV-entusiaster, at bassen ikke skulle være lige så hård som i DC'erne, men med den rette lydstyrke og den rette effekt..
Falder jeg over sådan et par en dag, så bliver de nok købt på stedet!

jensen skrev:
nej nej se sådan på det den glæd blev til stort overskud

som nu

Nåja, hva pokker - hver mand sin smag jo .
Tror jeg bliver hængende omkring mine pengeydende forældre nogle år endnu

miju skrev:
CervinVega med et par ML trin på...  ...     RÅ power!..  DET! må ha været en oplevelse?..

Tinitus generatore

Ehm.. "ML" ?
Hva står det for ?..
Så godt jensen også brugte betegnelsen tidligere..

ZanioN skrev:
jeg skilte mig af med mine clsc-215 det var lige overkill nok.. men savne nu stadig nogengange det vilde lydtryk for de kæmper hehe...

og ja dc 15 ville nok være meget godt bud.. hvad med dc 1515 (mener jeg den hedder)

Ja, så godt dit startset-up - det var MEGET overkill!!
- Havde diskanten egentlig aldrig problemer med at følge med? Mellemtonen må da i hvert fald drukne helt og holdent på den model, gør den allerede lidt på mine!

Og hvad angår dit manglende lydtryk, så er det også et stort spring pludselig at skifte til.. er det ikke Dali?!

Har også overvejet DC1515, dem er der også en del af på dba.dk
Desværre tror jeg ikke heelt de gamle kan acceptere så store kasser; min mor siger de gør værelset mindre, min far siger han ikke vil ha' mere bas inde fra mit værelse, og naboerne siger jeg i forvejen larmer for meget..
- Men hvem har ikk oplevet det..

Tylle skrev:
.. jeg skulle bruge penge til en større amp

Må man høre, hvilken forstærker er det så? En der er lidt mere musikalsk kunne man gætte sig til?!

Novisad skrev:
det var den lille 3020, den klarede upåklageligt, var faktisk meget glad for den og var så dum at bytte den til en Sony

Åh min gud, det lyder dog som århundredets byt for den anden part!
Selvfølgelig alt efter hvad 3020'eren skulle trække..

Har hørt en del om den forstærker, har jo selv "efterfølgeren" som forforstærker . Alle siger dog at C320 BEE er meget mindre musikalsk, og jeg tror på dem. Men indtil videre må jeg jo nøjes.. Håber eventuelt min udsete Denon kan gøre det lidt bedre ?

Mark.S skrev:
Sjovt at se andre der også kører 2 x 214
Har du ikke problemer med at lede varmen væk fra den nedereste 214, når de står oven på hinanden? Hos mig bliver den nedereste ihvertfald for varm, så nu står de fint ved siden af hinanden.

Hvad har du forresten i tankerne ang. lydkort?

Overvejede til at starte med en NAD 2600 eller 218, evt. 2 af 218'eren . Men i kraft af at 2600'eren er fra '87-'90, var jeg noget usikker omkring denne - efter kort tid skulle den sandsynligvis have nye lyttere og dit og dat, så derfor turde jeg ikke købe sådan en.
Hvad angår NAD 218, så var disse meget svære at finde brugt, og når de endelig var der, var det til horrible priser! Derfor valgte jeg NAD 214, som med jævne mellemrum er at finde til en god pris - har givet 2k for begge mine!

Angående varmen, så har jeg endnu ikke spillet så meget med dem til, at de endnu er blevet godt varme. NAD's forstærkere bliver meget varme, men indtil videre har jeg ikke oplevet problemer .

Snakker vi lydkort, så cirkulerer mine tanker omkring et SoundBlaster Audigy2, da jeg har hørt meget godt omkring dette gennem tiden.
Ellers ligger X-Fi-serien også i mine tanker, men skal liige have nogle penge, før drømmen om et lydkort bliver realiseret

Indtil fredag er jeg i London!
- Så I hører ikke mere fra mig før da

God ferie til alle!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum