OPDATERET
Efter at have været inaktiv i 2 års tid, tænkte jeg, at det kunne være sjovt at komme med en opdatering. Først vil jeg beskrive mit nye setup, længere nede ses det gamle. Fra ca. side 2 snakkes der om det nye setup. 
Jeg havde tit og ofte mine CV'ere med til fest, og der blev de trykket godt og grundigt af! Kæft hvor kunne de spille, det var en fryd!! Men jeg burde måske have set advarselstrekanterne blinke, eftersom jeg nåede at brænde 3-4 sikringer af (og NAD'erne slog ofte fra, fordi det hele blev forvrænget for meget). Så til en fest skete der det, at basserne blev brændt af - øv! Havde ellers gået med tanken om at sælge, men nu var de ikke 5 flade ører værd. Pis og l**t! 
Så gik der et stykke tid, hvor jeg tænkte på, hvad der nu skulle ske - og jeg valgte at investere i noget lidt mindre, samtidig med at jeg rokerede om på mit værelse:

Billede af højtalerne og skrivebordet med PC'en i centrum 
Valget faldt på et sæt B&W DM 602 S3 - og hvor er de dog dejlige! De spiller virkelig godt, og passer meget bedre til mit værelse! Nu var det ikke længere en belastning for mine ører at høre musik, og lige meget hvor meget jeg skruer op for dem, så kan de stadig følge med og de bliver aldrig skingre. Fantastisk! 
Samtidig med at CV'erne røg ud, så stod jeg tilbage med al for meget effekt. Jeg fik solgt 214'erne for næsten samme pris som jeg købte dem for (omkring 2k) til en moden herre fra KBH - han og konen hentede dem en sen aften i november 
320'eren blev solgt over nettet til omkring halv pris af indkøbsprisen, hvilket gjorde lidt ondt i mine lommer. Samtidig røg min stationære computer ind til mine forældre, og jeg fik fat i en bærbar computer, da jeg var startet i 1.g og det var mere praktisk med en bærbar:

Billede af min tro følgesvend gennem 2 år - og trunten med sukker i hovedet i baggrunden 
Den har været med til rigtig mange fester, hvor den har fungeret som afspiller og der er blevet spildt rigtig meget på den - men den fungerer næsten upåklageligt. DVD-drevet er gået i stykker, så har købt et eksternt multifunktionsdrev - den sorte kasse til højre på skrivebordet. Dejlig lydløs og meget hurtig! Derudover en dejlig PC, købt for en billig penge (omkring 5k i Netto).
Nå, udover det, så havde jeg jo brug for en ny forstærker. Jeg valgte at tænke lidt fremad, og købte en NAD T743 - ikke en rigtig stor model, men den passer godt til BW'erne:

Lettere støvet/fedtet, men bedre bliver det ikke lige nu. Holder nemt BW'erne i skak
Den har 1.000 ind- og udgange, så den passer fint til mit brug 
I skrivende stund har jeg endelig fået sparet sammen til en sub, for det blev sgu lidt kedeligt uden en god bund. Jeg har bestilt en SVS SB12 fra Lsound, som jeg håber kommer i morgen - og jeg glæder mig som et lille barn!
Når den kommer, skal jeg nok få lagt nogle billeder op! Se længere nede.
Derudover købte jeg også et nyt fjernsyn, da det gamle fik sig et ordentligt stød under et tordenvejr, så der lugtede lige pludselig brændt!
Tænk sig, fik udbetalt 70 % af indkøbsprisen for det gamle fjernsyn fra forsikringen, selvom det var en 4 år gammelt Bilka-kasse! Smukt.

Fint billede, forfærdelig lyd! 
Det nye fjernsyn er ikke meget bedre - det piver lidt fra højtalerne, men har også rigtig mange indgange, så jeg kan sætte den bærbare til at afspille på det 

Og så kom subben endelig! Den spiller fantastisk godt, kan klare alt lige meget hvor højt det er, techno, trance, dance, pop, klassisk, film - you name it!
Se mere på side 2.
Til sidst lige lidt ekstrabilleder:

DVD-samlingen er kun blevet lidt større - til gengæld er der kommet _kunst_ på hylderne 

En lille oversigt over TV, forstærker samt DVDer og opskænkningsstander 
DET GAMLE ANLÆG
Så hopper jeg også med på vognen, hvad angår fremvisning af stereoudyret. 
Omkring værelset og dets placering:
Mit værelse er på ca. 9 kvm og er placeret bagerst i huset. Dette har sine fordele og ulemper, idet jeg er langt væk fra stuen, dvs. mine forældre, så de ikke bliver generet af mit lydniveau; på den anden side ligger deres soveværelse klods op af mit .. 
Hvad angår det lydmæssige niveau, er det selvfølgelig begrænset, hvad man kan fylde ind på 9 kvm. Mit valg af højtalere gør det nok ikke meget bedre, mere om dette senere.
Valg af HiFi:
Min begrundelse for, hvorfor jeg har købt det jeg har, er såre simpelt: Som de fleste andre jævnaldrende (jeg er pt. 16 år), er diskoteket downtown med sit vilde bastryk et must: så hvorfor ikke rykke en mindre udgave hjem på værelset? 
Desuden er det selvsagt ikke detaljeret opera der flyder ud af mine højtalere endnu, tværtimod! For det meste er musikken MP3, derfor har jeg valgt at leve teenagedrømmen ud - ligesom mange andre herfra gjorde det i sin tid.
Mit skriftealter består af følgende:
Forforstærker: NAD C320 BEE
Effektforstærkere: 2 * NAD 214
- 2 * 240-400W, 8 ohm
Højtalere: Cerwin-Vega! Classic 12
- Belastning: 300W, 8 ohm
Afspiller(e): Stationær computer med DVD
NAD C320 BEE:

Købt lige efter nytår år 2005. Har tidligere fungeret som integreret forstærker til mine højtalere.
Nu er den dog blevet aflastet, da den på ingen måde havde nok effekt til mine højtalere, hvilket var specielt hørbart i store lokaler.
For mig at se er det almen viden, at NAD er en smule mørk, hvilket passer godt sammen med CV - disse er jo kendt for de mindre gode diskanter (- og den heftige bas!
).
NAD 214:

To styk er netop blevet erhvervet brugt for en yderst rimelig pris. Begge to er omkring 5+ år gamle, men presser højtalerne perfekt til at yde deres bedste.
Effektforstærkerne gav virkelig et løft til anlægget; detaljer stod pludselig mere klart, der var mere kontrol over bassen, og så kunne jeg selvfølgelig spille højere end før! 
- Nåja, naboerne må jo bare brokke sig (igen)..
Cerwin-Vega! Classic 12:

Kan vel lige så godt indrømme, at det netop er dette man køber CV for - deres (lidt grimme) killerlook og deres heftige bas 
Højtalerne har spillet til flere fester, og derudover kan de sagtens spille mit værelse op + resten af huset - aaah, hvilken fryd! 
Desværre er de jo en nyere CV-model, købt på et tidspunkt, hvor jeg ikke vidste mere om HiFi-højtalere, end hvad jeg kunne sige om dem ved første øjekast. Ergo, jeg har nu opdaget at de ikke er helt rene i kanten..
Billeder:
Et ekstra billede af effektforstærkerne..

En oversigt over forstærkerne 

Et billede af min, indtil videre lille, private filmsamling 
Og ja, jeg kan godt lide Harry Potter 
Det er selvfølgelig også den nyeste bog der ligger fremme på bordet..

Kender I også til begrebet kabelrod ? 

Det kan nævnes, at computeren indtil videre fungerer som afspiller af musik, hvilket hovedsageligt er af MP3, og som afspiller af film. Den har desværre - SUK! - indtil videre kun et standard lydkort installeret!! 

Højre del af værelset, komplet med højre højtaler, forstærkere, tv, computer og skærm og film..

Og til sidst lige en oversigt, set fra sengen:

Fremtidige ønsker:
Jaja, tro nu ikke at jeg planlægger at dette anlæg skal følge mig ind i det næste liv - for det skal det ikke!
Under alle omstændigheder drømmer jeg om at købe et sæt Cerwin-Vega! DC15 

- Hvilket nok sker indenfor den nærmeste fremtid, når de gamle har givet grønt lys..
Et nyt, GODT lydkort og en Denon AVR 1706 står indtil videre også på ønskesedlen, sammen med en CV-center. Derefter kræver ekstra højtalere nok mere plads, desværre. Men alting til sin tid, en dag flytter jeg jo hjemmefra 
Det var alt, hvad jeg havde at vise.
Konstruktive kommentarer/gode råd modtages med kyshånd