Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 16:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit - nu med billeder. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Update d. 5. juni 2005: Der er sket lidt nyt.

Der er kommet ny pickup. Den Benz'en er blevet træt og slidt og skal på pension.
I stedet er der kommet en Dynavector 10x5 på Spacedeck'en. Lydmæssigt er 10x5'eren et noget bedre match end Benz'en. Den har ikke helt de samme detaljer som Benz'en men til gengæld har den drive og sammenhæng og den sporer fremragende. Dejligt dejligt.
Dynavectoren er købt hos http://www.highend-sound.com/, som klart kan anbefales herfra . God pris og super hurtig betjening.

Den gamle Arcam cd-spiller er afløst af den famøse Denon DCD-3560. Den driller lidt i perioder så den skal nok snart en tur til cd-doktoren.

Pladespiller:

Nottingham Analogue Spacedeck m. Spacearm (gl. model) og Dynavector 10x5 high output MC PU. Spacedecken er købt brugt og jeg har ikke før set den med træ-finer på plinten. Jeg aner ikke om den er født sådan eller om den er blevet om-betrukket med ny finer.

CD afspiller:

Denon DCD-3560. Jeg købte den efter at have læst alle de flotte ord fra cm3 og Miju - jeg blev ikke skuffet .

Forforstærker:

Croft Vitale (rør m. fin RIAA)

Effektforstærker(e):

Radford STA 25 Series III (en gammel engelsk rørforstærker baseret på EL34)

Radford'en er på bænken igen, jeg renoverer den i etaper, så jeg spiller midlertidigt på en billig (1500,-) Cambridge P500. En glimrende forstærker til prisen.

Højtalere:

Linn Keilidh modificeret med nye diskanter og nye (bedre) komponenter i delefilteret. Jeg har nok været heldig for jeg har altså ikke en dyt forstand på delefiltre og højtalere. Lige nu har jeg ikke lyst til at udskifte dem .

Signal kabler:

Feltcher 200 fra Lydbutikken

Højtaler kabler:

DNM Reson fra Lydbutikken.

Jeg har Fletcher 300 til låns i denne weekend og der er ingen tvivl om at de skal afløse DNM - mere hul igennem.

PS: I får ikke et total-billede da jeg er ved at drive wifi til vanvid med et hjemme-snedkereret skab til kasserne og det er altså ikke lige blevet færdigt endnu.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej zaka...

..Ser meget fornuftigt ud. Radford...spiller vel musik som de gamle LEAK..? 

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej Schelde,

Jeg har ikke hørt Leak, men udfra hvad jeg har læst om Leak er din sammenligning vist ikke helt gal.

Leak var med i mine overvejelser da jeg købte Radford'en, men der var ikke nogle til salg her i DK på det tidspunkt.

Jeg lånte i samme forbindelse en gammel Luxman MQ-80. Den spillede forrygende, men der sad nogle temmeligt sjældne rør på den og det var/er svært at skaffe reservedele til den. Derfor købte jeg den ikke.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka,

Jeg "genåbner" lige denne tråd, da jeg først har set den nu.

Jeg har selv en Linn Keilidh højttaler, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om din modifikation af denne. Er det Linns standard modifikation du har lavet, eller er det en "egenudviklet" modifikation?

Hvis det sidste er tilfældet, vil du så fortælle hvad modifikationen bestod i, og hvad fordele du har fået ud af den?

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Hej Zaka,

Jeg "genåbner" lige denne tråd, da jeg først har set den nu.

Jeg har selv en Linn Keilidh højttaler, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om din modifikation af denne. Er det Linns standard modifikation du har lavet, eller er det en "egenudviklet" modifikation?

Hvis det sidste er tilfældet, vil du så fortælle hvad modifikationen bestod i, og hvad fordele du har fået ud af den?

Mvh. Becker

Hejsa,

Min modifikation bestod i at skifte diskanten (mine Keilidh er fra 95/96) med den nyeste model fra Linn.

Dernæst pillede jeg delefilteret ud og skrev værdierne ned på et stykke papir og gik ned til Dansk Audio Teknik og købte nye kondensatorer og spoler, som jeg loddede i, istedet for de gamle originale dele. Jeg aner ikke en dyt om delefiltre og højtalkonstruktion, så det var et rent eksperiment ;o)

Jeg var træt af at de havde en, hvad jeg vil kalde, indelukket, nærmest mudret lyd - jeg kan ikke rigtig beskrive det bedre , men det problem fik jeg løst.

Tænk lige over at højtalerne mister en hel del af deres gensalgsværdi når/hvis man begynder at pille og hvis man, som jeg, ikke har den teknsike viden er der en (stor?) chance for at man ikke bliver tilfreds.

mvh

- Frank Zappa

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka,

Mine er fra '93, så gensalgsværdien er formentlig begrænset allerede. Vil du fortælle (kan du huske) hvad modifikationen kostede dig?

Men det er ikke engang sikkert at det er til at skaffe de Linn diskanter mere. Måske kan det bedre betale sig at vente lidt, og så købe nye højttalere.

Mvh. Becker

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Hej Zaka,

Mine er fra '93, så gensalgsværdien er formentlig begrænset allerede. Vil du fortælle (kan du huske) hvad modifikationen kostede dig?

Men det er ikke engang sikkert at det er til at skaffe de Linn diskanter mere. Måske kan det bedre betale sig at vente lidt, og så købe nye højttalere.

Mvh. Becker

Kompnenterne til delefiltrene kostede så vidt jeg husker 700,- ialt (for begge højt.).

Diskanterne er jeg ikke sikker på, men 1000 -1200 kr - mener jeg. Jeg aner ikke om de kan skaffes mere, men scala hifi i Århus må kunne rådgive dig her. www.scalahifi.dk.

Med mindre du synes det er sjovt at pille/skrue/lodde i sådan nogle ting, så ville jeg stærkt overveje nye højtalere (jeg går udfra at du ikke er helt tilfreds med dem siden du overvejer at modificere). Der er absolut ingen garanti for at en modifikation vil stille dig tilfreds. Køber du derimod nye højtalere og er grundig i processen, så ved du hvad du får ;o).

mvh

- Frank Zappa

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka,

Jeg er enig i din betragtning.

Det kunne selvfølgelig være sjovt at prøve at modificere dem lidt. Et par tusinde overlever jeg nok, og det er langt billigere end helt nye højttalere. Til gengæld er chancen for at det går galt, formentlig relativ høj.

Men det var sjovt lige at høre hvordan du har båret dig ad. Tak for det.

Mvh.Becker

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Tak for det.

Jamen det var så lidt .

mvh

- Frank Zappa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes