Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 14:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mike`s udstyr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Grund udstyr.

LcAudio : Sidewinder-2. - balanceret dual mono. - pre amp.

LcAudio : TheEnd - 120 + 480 W. - dual mono effekttrin. (modificeret ) 

Denon   : DCD 3560. - cd. - ( opgraderet/modeficeret )

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Højtalere.

DIY. : BGR. 3,2 mk.2. - ( En mk.3. model er under udvikling. )

Se mere længere nede på siden hvor komplet beskrivels af systemet kan findes.

Kabler.

Signalkabler.

Silk-MST-mk2. XLR. 

Taralabs RSC. Reference Gen2. XLR.

Højtaler kabler.

Taralabs RSC. Reference Gen2.  til diskant / mid. termineret med WBT & Taralabs bananstik. 

Taralabs RSC. Prime 500.  til bas.  termineret med Taralabs spader.

Netkabler.

NKT. PKA - 2G1,5.  

Secondere signalkabler.

Furukawa Digital   ( mellem drev & dac. )

Stripline2000 & Teflar / WBT.  ( brugt til seconder udstyr: DVD,VCR,&TV.)

Andet udstyr.

Ældre og seconder / reserve udstyr. 

Denon DCD3560 - cd.  (  2 stk. ekstra. Nr. 2 er umodificeret og brugt som drev. nr. 3. maskine er brugt som reservedels "lager"  for nr. 1 & 2 .)

Denon DTR2000 - dat.

Sony MDS-JE480 - md.

LcAudio ZapPlayer - cd.  ( Brugt som DAC. med Denon DCD3560 som drev, nu og da til afspilning af enkelte HDCD skiver samt for DAT, MD & DVD)

OBS!!

Se ny tråd med billeder : Miju`s anlæg...

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

billeder tak  hvad med den nye version af dine højtalere hvornår får jeg billeder tilsendt af dem eller kommer de her  ?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

De kommer her på et tidspunkt. og når de er færdige ( dec. eller jan. )

Så får jeg taget billeder med digi kamera..

mvh.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mike.

Dine grejer ser lækre ud, jeg går selv med tanker om at bygge  en zap-pulse forstærker. Hvordan er lyden i en sådan??? Kan man høre dem et sted, ja jeg har lidt langt til bornholm....., men måske hos lc selv eller er der andre steder du kan anbefale?? Det er lidt tiltalende med en højeffektiv forstærker, istedet for een der bruger en masse strøm når den ikke spiller..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hej Mike

Velkommen tilbage

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej Mike

Velkommen tilbage. Du har altså valgt ikke at Ducke dig

Du ved jo en masse. Derfor er du meget velkommen til at give mig gode råd i min tråd under Højtalere, "TDL diskanter?" inden jeg sælger til en HollÆNDER. Den er god nok - IKKE en AND

Forresten, hvordan gik det med den Zapplayer?

Totaaaal iorden Musik smag smag smag.

God week-end!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Ligesom flere påpeger, såå glæder jeg mig også til at se billeder

Og Velkommen tilbage !

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

ja velkommen tilbage... rart at se at vi ikke har skræmt dig for meget...

jeg glæder mig til at se nogle billeder af dine højttalere ... og nu er jeg ikke lige så stærk på dette område, men hvad er en Akustisk ventil. og hvad gør den?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 November 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

1 )  Det er ikke Zappulse forstærkere jeg har, men ZapZolute der er kl.A forstærkere.

Jeg har ikke fået hørt Zappulse endnu, men en jeg kender har ikke haft så gode erfaringer med disse, de har ikke nær den velopløste og samtidig lækre top Zapzolute eller TheEnd har.

Men til bas skulle de være ganske uovertruffende.

2) Zapplayer har været over hos Lc. og blive "repareret" eller hvad de nu har gjort.??  den fungerede fint og spillede meget bedre end nogensinde før, faktisk en helt anden maskine at høre på, de fejl og mangler samt svagheder den havde,  var væk! MEN!! ak!!! lykken varede kort,  her gradvis over den sidste måneder er lyden langsomt blivet som før ( lidt agressiv og med tynd bund og manglende fylde og perspektiv ) og nu er problemet med forvrængning og støj samt nægten at læse cd. skiverne og ligeledes at den låser sig kommet igen!...

Så ak!! den skal der over igen!!!

Så jeg anser den for værende en fejl investering af de store!!.. og ville helst have pengene igen! da den aldrig her levet op til hvad den skulle og der fra dag 1. har været problemer med den!..  men det vil Lc. jo ikke, men insistere på at blive ved med at prøve at få den til at fungere!..

Jeg tvivler på at det nogensinde vil lykkes??? og da jeg har haft den i snart 2 år, og der konstant har været problemer med den og den snarter forældet, så må man anse pengene for at værende SPILDT!!!

Jeg må spørge mig ( og  ikke mindst Lc.!) selv om HVOR MANGE GANGE JEG SKAL SENDE DEN MASKINE FREM OG TILBAGE OG OFRE 250 KR. HVER GANG I FRAGT, & FORSIKRING!!???..  samt ikke mindst undvære den og hvor længe jeg skal leve med at have en maskine jeg ikke kan stole på fungere??

Så jeg må sige at jeg føler mig en smule snydt!..

13000 kr. ud af vinduet!!..   havde jeg købt en anden maskine havde jeg haft glæde af den I HELE DEN TO ÅRS PERIODE DER NU ER GÅET!!  det her jeg ikke med Zpplayer der sammenlagt har fungeret optimalt 6 måneder.

Så man må konstatere at forstærkere laver Lc. ganske fornuftigt og rigtig godt endda!! men andet???  NOOOT!!!! 

3) Akustiske ventiler gør at kabinettet virker støre for enhederne ( mere output i bassen ned efter ) impedans puklen ved Fs reduceres,  og det giver generelt en mere afslappet og frigjort gengivelse.

mvh.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

1 )  Det er ikke Zappulse forstærkere jeg har, men ZapZolute der er kl.A forstærkere.

undskyld.. det var mig der for dårlig til at læse....

Jeg er da ked af at høre at der er skidt service hos lc. Jeg gik ellers ud fra at danske firmaer havde kanon service, det har jeg da selv oplevet hos densen.

Det du siger omkring zap-pulse, lyder da også mindre tiltalende, da jeg overvejer at skifte min effekt ud med zap-pulse, og hvis de kun er gode til bas, kan det da godt være at det skal overvejes en gang til. Men i high-fidelity får de ok kritik, så det er nok igen op til den enkelte....Frem med lyttelapperne..

mvh og held og lykke med cd-spillen!!!

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 November 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Så jeg anser den for værende en fejl investering af de store!!.. og ville helst have pengene igen! da den aldrig her levet op til hvad den skulle og der fra dag 1. har været problemer med den!..  men det vil Lc. jo ikke, men insistere på at blive ved med at prøve at få den til at fungere!...

Mig bekendt, med mit beskedne kendskab til dansk lovgivning, så er det jo ikke noget LC bestemmer... Har der gentagne gange været problemer, og LC har haft flere rep.-forsøg på din afspiller, så er du da i din gode ret til at få en anden, eller ophæve handlen...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 November 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

2) Zapplayer har været over hos Lc. og blive "repareret" eller hvad de nu har gjort.??  den fungerede fint og spillede meget bedre end nogensinde før, faktisk en helt anden maskine at høre på, de fejl og mangler samt svagheder den havde,  var væk! MEN!! ak!!! lykken varede kort,  her gradvis over den sidste måneder er lyden langsomt blivet som før ( lidt agressiv og med tynd bund og manglende fylde og perspektiv ) og nu er problemet med forvrængning og støj samt nægten at læse cd. skiverne og ligeledes at den låser sig kommet igen!...

Så ak!! den skal der over igen!!!

Ak det er synd for dig, for at føle at man har mistet penge er det værste og specielt når man ikke kan nyde sine elskede plader på grejet fordi det fejler noget. Jeg tror jeg er helt enig med dig fra den første gang jeg lyttede LC's cdmaskine var der noget helt sygt over den. Ikke kun fordi den opførte sig underligt men også fordi lyden der kom ud var helt syg at høre på og det har jeg heller aldrig lagt skjul på. Jeg håber da at du får den til at fungere eller få pengene tilbage. Er det ikke ngoet med efter købelovet at er tingenen ikke kommet i orden 3. gange så kan man kræve handlen tilbage ? men firmaer kan jo skifte ejer og andet for at snyde uden om og lade kunden i stikken. Denne problematik kan man jo undgå hvis man handler steder med service og "store" produkter der ikke lige udgår. Men 13.000kr er sku mange penge for den afspiller jeg have sprunget i luften hvis det var mig. MEn mon ikke LC vil yde dig den super service at gøre noget ved problemet du er jo en af deres største fortalere.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 November 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Det håber jeg at de vil... nu sender jeg maskinen over en gang til!.. og hvis ikke den så der efter fungere 100%!! og bliver ved med det, mindst den tid den skal ifølge garantien der jo i sådanne tilfælde forlænges efter reperationen ( så vidt jeg er informeret )  så må jeg tage det op med min advokat!!!

Maskinen spiller ellers fremragende når den virker og er optimal, men synd at mange der har købt en sådan maskine aldrig har oplevet dette!..  da jeg fik den hjem og en måneds tid frem spillede den ganske enkelt helt som lovet ifølge Lc. fremragende og helt uden de kritik punkter andre har udtalt om den!.. og som jeg selv gradvisk kom til at opleve... det var som om at i takt med at forvrængnings og sporings problemerne mm. til tog så blev selve lydkvaliteten ringere og ringere..

Nu giver jeg Lc. en chance mere!!...

For deres service har ellers på alle andre områder været upåklagelig og deres forstærkere mm er glimrende og service med hensyn til disse fremragende!...

Så selv om dette er pisse iriterende!! så er min tålmodighed stor!!.. men nu er dens grænse dog ved at være nået!..  og fungere den ikke 110%!! efter næste "omgang" må jeg sige at den bliver I DEN GRAD!! overskredet!!...

Det ville være godt at høre lidt forklaring fra LC her inde!!  hvordan kan det være at de tiltag de har lavet for at få maskinen til at fungere ikke holdt??? og er der flere der oplever det samme..

Der er efter sigende ca. 20 maskiner af 70 byggede der oplever problemer lig de jeg har haft...

Det er jo dumt at fortsætte reperationer af disse hvis det der gøres ikke fungere på sigt!!

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 03 November 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa Miju!

Trist - trist!

I mellemtiden kan du jo så bruge 3560.

Jeg har studeret lyden fra den lidt nærmere som integreret maskine, og faktisk kan den godt bruges i en håndevending.

Så vidt jeg dog kan høre, så er især Højpasfiltret i udgangen på den lidt til den romantiske side. Jeg ville prøve om ikke en bypas af det er muligt uden risiko for ballade andetsteds.

Du skal blot være varsom med tænd sluk, når alt andet er tændt, det kan give nogle grimme pulser.

Du skal også tænke dig om, før du smækker testsignaler ud igennem den, den kan sagtens sende DC med ud.

Overholder du dette, så kan du med 99% garanti få en væsentligt mere nærværende gengivelse fra den ved at bypasse.

Hvis du er interesseret, så kan jeg oplyse dig de printøer der skal kortsluttes for at slippe udenom filtret. Kan du ikke lide resultatet, så piller du bare shunten af igen.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at Lc. vil gøre sit bedste for at finde en fornuftig og god løsning på Zapplayer problemet, og jeg giver da også maskinen en chance endnu.

Har snakket med dem og fået en fornuftig dialog.

Så langt så godt!

mvh.

Mike.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 November 2003 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

jeg er imponeret over din tålmodighed...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2003 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej Mike

Velkommen tilbage.

Håber det flasker sig med din LCrapplayer!

Er det planen at du vil smide billeder på af dit grej?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 November 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ja jeg regner med at få taget billeder her i næste måned.

Og så er eller skulle mine nye højtalere ( BGR3,0 mk.5. ) være færdige.

mvh.

Mike.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 December 2003 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Nye højtalere færdige.

BGR.3,0 mk.5.

Læs beskrivelse, overst på siden for eventuelt interaserede.

Hvordan lyder de???

Hvad kan jeg sige??  tjaaa!...

Jeg vil ikke bytte med noget under 200000 kr. og selv her over!! er det svært at finde noget der er decideret bedre!... anderledes??... lige så godt!??... jo vist!!... men bedre!??... nope!!...

mvh.

ps.

Billeder kommer EFTER! jul ( ved at jeg får et digi kamera!!  )

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

BILLEDER BILLEDER BILLEDER!!!
Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes