Forfatter |
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er efterhånden sket en del, så et nyt emne må oprettes.
Jeg har nu erhvervet mig en Cambridge Azur 340. Denne skal være min reserve når DIY projekterne eksploderer. Jeg har en ny CAD D400S på vej (den gamle begyndte at ryge hos kubikken).
Et styk Denon DCD S10 er hjemkøbt for den nette sum af 300 kr. Her er digitalinput så en direkte test mellem HD afspilning fra min laptop er nu muligt.
En DAB/FM adaptor er også at finde, fremtiden vil dog sikkert byde på en WIFI radio løsning i stedet.
Højttalere er stadig DIY, men disse skal opgrades/færdiggøres snarest muligt. Jeg er dog også lidt på udkig efter nye DIY muligheder (skattefar var gavmild i år).
Vinyl tager en Rega Planar 2 sig af. Den står dog for tiden og samler støv. En ny Pick-up skal lige indkøbes.
Billeder kommer snart.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu består det af selvbyghøjttalere med Tangband 1320SB og subs med monacor 6½" enheder (2x2 stk i isobarisk config).
Disse drives aktivt af en Panasonic SA-XR50 hvor de fire kanaler anvendes. Foran er et digitalt delefilter fra Behringer (DCX 2496) og snart en NAD 910 som pre.
Kilde er en billig DVD fra philips. Analogudgangene er virkeligt ringe, men Behringeren kan sandsynligvis anvendes som DAC via den tredie ingang og har to udgange ledige.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden er ikke rettet decideret mod de normale hifi dyder. Her holder jeg en pause et stykke tid. Dog skal den tonale balance og det umiddelbare udtryk stadig være i orden. Integrationen mellem sub og sattelit går rigtigt godt med det nye delefilter, hvor der deles ved 200 Hz pt. Har også prøvet 300 hz, men det var ikke helt godt.
Jeg er godt tilfreds med bassen nu, men kan ikke helt forliges med tangband enhederne. De er for lukkede og mangler top. Det sidste kan jeg gøre noget ved, men de åbner aldrig rigtigt op.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
i week-enden skal der købes nyt møbel, så skal I nok få billeder
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Et styk Denon DCD S10 er hjemkøbt for den nette sum af 300 kr. Her er digitalinput så en direkte test mellem HD afspilning fra min laptop er nu muligt. Billeder kommer snart. |
|
|
Nøøj det er billigt for en S10'er  Bliver fedt med billeder
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Kjeldsen skrev:
Et styk Denon DCD S10 er hjemkøbt for den nette sum af 300 kr. Her er digitalinput så en direkte test mellem HD afspilning fra min laptop er nu muligt.
Billeder kommer snart.
|
|
|
Nøøj det er billigt for en S10'er
|
|
|
Er solgt videre ligeså billigt. NB! det var første udgave. MKII er den der går for høje priser.
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Roky skrev:
Kjeldsen skrev:
Billeder kommer snart.
|
|
|
|
|
|
Er solgt videre ligeså billigt. NB! det var første udgave. MKII er den der går for høje priser. |
|
|
Hey Kjeldsen. Jeg har selv købt en Denon DCD 3000 (DCD S10 MKI i sort) for 400,- og bruger den som D/A-converter....... Det gør den faktisk hæderligt, men meget meget spøjst lyder den - som den eneste jeg kender - bedst på den variable udgang.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Roky skrev:
Kjeldsen skrev:
Billeder kommer snart.
|
|
|
|
|
|
Er solgt videre ligeså billigt. NB! det var første udgave. MKII er den der går for høje priser. |
|
|
Ah ok
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 27 September 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder. Pt. prioriteres hifi ikke højes. Det skal lyde godt, men perspektiv mv. er ligegyldigt. En dag når en rigtig hifi-stue bliver muligt, kommer hifi dyderne med igen.
I midten står en Philips DVD af de helt billige (550 kr), en NAD 910 pre-amp (300 kr), en Behringer DCX 2496 Speaker management (2000 kr) der sender fire signaler til hhv. sattelit og sub. Der deles ved 250 Hz med teoretisk 48 dB Linkwitz reiley og der kompenseres for baffelstep. Dog pt. med øret, og jeg er ikke rigtig tilfreds endnu. Måleudstyr er næsten loddet færdigt, men jeg kan ikke rigtigt få nosset mig sammen til det sidste. Fra Behringer sendes til en Panasonic SA-XR50 (400 kr). Høttalerne består af Tangband W4-1320 og Monacor SPH-170 i isobarisk kobling
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47514&K W=1320&PN=0&TPN=1

En Rega Planar 2 indkøbt fra ny omkring 1988. Vægophænget er fra Silvan og koster ca. 80 kr.
|
Til top |
|
|