Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ronins gejl!! En smule nyt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2003 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

SÅ ER DET TID TIL EN OPDATERING AF DENNE TRÅD - NU HAR DEN VÆRET FORLADT SÅ LÆNGE, OG DER ER JO RENDT LIDT FORSKELLIGT VAND I ÅEN SIDEN "DENGANG".

SE MERE PÅ SIDE 5.

OG LIDT MERE NYT PÅ SIDE 10

Her er det grej jeg spiller på for tiden :

CD-afspiller           -         Accuphase DP-55

Endelig fik jeg fingrene i sådan en fætter, og hvad kan jeg sige? Damn, det er sgu guf for øregangene! Multibit trækker tænder ud - der er så meget vellyd i denne dåse kombineret med min forstærker at jeg ikke kan holde op med at spille musik!

Forstærker        -        Accuphase E-211

Sidste del i mit nye anlæg - selvom det godt måtte være storebroderen hertil er det en aldeles glimrende forstærker. Mikrodynamikken er så god og den spiller med så overbevisende en ro i lydbilledet at jeg er nød til at skal høre mere!

Højttalere   (Opdateret d. 23/1 2004) - System Audio 2070

Fik tilbudt sådan et sæt for mine Ti-3000. De kom frisk i original emballage og 100% som nye, og lidt handelsmenneske er man jo altid. Lyden fik et gevaldigt løft, og specielt perspektivet blev bedre. Og så er konen også glad - de fylder jo ikke så meget!

Centerhøjttaler : (Opdateret d. 23/1 2004) - Infinity Kappa Center R

Betydeligt bedre end min gamle Jamo Concert Center, men på vej ud af døren igen til fordel for System Audio.

Baghøjttalere : JBL Ti-1000

Hvad kan jeg sige - suveræne som baghøjttalere. Er på vej ud til fordel for System Audio!! SÅ RØG DE - SÅ NU GÅR DEN VILDE JAGT PÅ NOGLE SA´ERE!

Kabler :

Gamut XLR til cd´en

Kimber 8TC til højttalerne

Accuphase LC-15 mellem receiver og Accuphase E-211

Profigold  S-video kabler

SciTech Coaxial kabel

DVD  -   DENON DVD-2800 NETOP INDSKIFTET!!!

Ganske fornuftig opgradering fra min Pioneer DV-717 - flot og gennemført maskine, og til 2500 kr. kan man vist ikke klage!

Derudover kommer mit tv - Philips PW9616 med Digital Natural Motion osv. og en Panasonic NV-HD700 vhs-maskine.

Der kommer billeder af mit setup så snart min kammerat får mailet billederne til mig i løbet af aftenen!

OG HER VAR DE SÅ - BETTER LATE THAN NEVER!

Surround-receiver : Sony STR-DB870QS, pre-out´et på frontkanalerne til min Accuphase E-211. Derved undgår jeg at skulle skifte kabler for at smide mine fronter på surround-delen! 870´eren er ganske fornuftig til surround - den er teknisk identisk med 1070QS. Den primære forskel er fjernbetjeningen. Mit surround er 2. prioritet så jeg overlever!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 April 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Se det er jo ikke så ringe min ven 

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 April 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Takker mange gange.  Specielt til prisen synes jeg at jeg er sluppet rimeligt fra det.

Har du nogle forslag til nogle kabler jeg burde prøve - helst til et område omkring menneskepenge!?

MVH Ronni

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 April 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige; prøv kablerne fra Artsound prismæssigt er det absolut overkommelige kabler. Har dem selv i Extreme version, og det sparker r.. 
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 April 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

2x1m monteret med Neutrik ca. 1800,-  det er billigt synes jeg i forhold til hvad du får i lyd

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 27 April 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Svedige højtalere har selv haft forgængeren tilbage i 80`ne  det var 250 TI.  de sparkede røv!!!...

I øvrigt! den cd. ser sgu lækker ud!!

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 April 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej T.

Hvor finder jeg Artsound-kablerne henne? 1800 kr. virker ikke skræmmende, så de er vist værd at overveje!

MVH Ronni

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 April 2003 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej MJ

Er også meget tilfreds med dem.

Og cd´en er lige så god som den ser lækker ud. Dejlig lækker mellemtone og god fast bund - står fuldstændigt tydeligt at dette er endnu en bb1702K-maskine med alt hvad der dertil hører. Kan klart anbefales i en lyttesession!

MVH Ronni

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 April 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Kiggede lidt på ArtSounds side - er det de samme som laver kablerne?

Hold kæft, de kan sgu lave højttalere i alternativt design!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 April 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Er ikke rigtig klar over hvor du har kigget Ronin, men Artsound har altså ikke deres hjemmeside klar endnu ???

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 April 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hmmm, jeg kiggede på linksiden herinde under producenter, og der var en Artsound men jeg var bestemt heller ikke sikker på at det var det samme!

Hvor køber man dem henne?

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Linket til det omtalte er dette: ArtSound
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 April 2003 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Admin skrev:
Linket til det omtalte er dette: ArtSound

Hmmnn  Hans Iversen indehaver af Artsound i Danmark, er meget dansk er også kørelærer i Viborg. Hjemmesiden er IKKE oppe at køre endnu

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 April 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Men Ronin... ring og tag en snak med Hans, han er en flinker fyr 28198163

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 April 2003 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Oki, det vil jeg prøve imorgen. Takker, Tonny

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 April 2003 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Uno problema, skulle det være en anden gang.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 April 2003 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Ahh en Luxman freak.

Fin højtaler, jeg har selv haft en TI 3000 fra 1994 hvor den kom og frem til 2000.Har haft rigtig mange fede oplelvser med den, men også en periode hvor det var knapt så godt og det var da jeg fik ML inden for dørene, så skal jeg love for at Titaniummen blev lidt for skarp. Men det fik jeg klaret med MIT kabler, de er perfekte til JBL, du sku prøve at få i par MITér til dem,så er din titanium aldrig skinger mere.

Men Jeg må  altså så indrømme at mine Tannoy D700 som jeg udskiftede dem med, slår den med flere meter, den er noget hurtigere, mere dymanmisk og har et klart bedre perspektiv, især steropesktivet er direkete elendigt på Ti 3000 sammmenlignet direkte med Tannoyen.

Ti 3000 har dog en meget resonansfattig neutral ren melletone, den gengiver ovetoner helt korerkt. Dens kabinet er også kram , den er total resonansdød. Du har også helt ret i at den spiller bedre end en Ti5000, 5000 eren er for tung i bunden. Får man Ti3000 til at fungere optimalt , så lyder den sku godt og den spiller langt bedre end de nye tik modeller de laver idag.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 April 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hey Slips!

Ja, jeg kunne godt huske et eller andet med at du har haft Ti3000 engang. Jeg har aldrig lyttet til Tannoys modeller i den højere ende så den kan jeg udtale mig om, men det er korrekt at Ti3000´s stereoperspektiv er knap så godt, men med lidt flytte-flytte og lidt god vilje kan det blive ret godt (og hvorfor skulle det ikke også kunne det? ) og jeg synes selv at resultatet er blevet endda ret godt selvom det tog lidt tid. De skulle ikke stå lige og ej heller vinklet 100% mod positionen men nærmere bare en svag vinkling. Samtidig har jeg dem 1,2 mtr. fra bagvæggen og ca. 1 m. fra sidevæggen og det hjælper også på helheden! Billedet i dette indlæg viser IKKE hvordan de står herhjemme - det er bare et billede jeg har fra den tidligere ejer. Skulle de stå sådan havde jeg været ødelagt af bassen nu!

Og Luxman-freak? Hehe, ved nu ikke. Jeg er bare rendt ind i et mærke jeg aldrig har stiftet bekendtskab med før og fik nogle gode priser på det så jeg kunne ligeså godt prøve, og det viste sig heldigvis at være dét, så det vil jeg stifte nærmere bekendtskab med i fremtiden. Kvalitetsindtrykket og ikke mindst lyden er på højde med Accuphase og den synes jeg så absolut om. Lige nu jagter jeg en forstærker der er et par numre større så nu må vi se om jeg er heldig af finde en til en fair pris!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 April 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

S`føli kan der findes en til den rigtige pris, det er bare et spørgsmål om at lede de rigtige steder, evt. være flere om det ik !!!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 April 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Du har ret, Tonny - og jeg har en eller anden ide om at du vil være behjælpelig når tiden kommer til det! Tager jeg helt fejl?

Men du må give mig ret i at det ikke er det letteste mærke at støve op på markedet!

Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes