Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 01:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Med en studerendes begrænsede midler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2003 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Overskriften siger nok det meste. Jeg er ikke (endnu?) en velstedt embedsmand med direktørløn, og har derfor ikke rigtigt de midler der skal til for at få et rigtigt godt anlæg. Derfor stammer mit anlæg hovedsageligt fra konfirmationspenge - dog med undtagelse af min nye (brugte) pladespiller som jeg, til stor tilfredstillelse, næsten lige har anskaffet mig.

Opfindsomheden i valg af mærker er nok heller ikke den største. - øhhh, er der andre steder end hifiklubben der sælger gode anlæg Men jeg håber at dommen fra forummets brugere ikke er for hård

Dog skal det siges at jeg har planer om at købe et sæt nye højttalere inden for den nærmeste fremtid til en 6-8 kilo i alt. Forslag modtages med kyshånd

Og her er mit nuværende setup så:

Denon DRA-1000 reciever... Køn er den ikke, men den har aldrig svigtet mig

Denon DCD-755AR

Rega Planar 3 - købt brugt på dba.dk for nylig... mmm der er ikke noget som vinyl

Infinity Reference 61 mkII - hvis bare højttaleren spillede ligeså godt som den er stor

Alt dette er samlet af TaraLabs kabler. Henholdsvist Nexa til HT'erne og Prism 200 som signal.

Til sidst er lige min software som ikke er fed pga. kvantiteten - Har kun ca. 120 cd'er. Men i kraft af mine nye cd-hylder designet af Jesper Holm. Billedet er måske ikke i den bedste kvalitet (læs: l**te dårligt digi-cam) men i virkeligheden ser det godt ud   

Nårh, ja... og så er der lige mine guitarer, men det er vist ikke det rigtige forum at diskutere dem i
Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 November 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Så skal du bare købe et sæt DALI 3003 eller 5005. 6006´erne kan din reciever nok ikke trække tilfredsstillende. Signalkablerne kan du med fordel lade udskifte med lidt dyrere modeler. Så skulle du være kørende og din fremtidige investering må så være CD-afspiller og integreret forstærker.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2003 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

mjaah... der er vist meget at arbejde på... HVis bare pengene var der.

Hvis forstærker og cd-afspiller stod for tur nu måtte det godt blive Densen Beat 200, 300 og 400... Men de der 30 kilo kan jeg desværre ikke rigtigt støve op nogen steder.

Derudover tror jeg ikke at det bliver nogle af de Dali'er du foreslår... Der er ikke så meget opgradering over det valg. De højttalere jeg har pt. koster jo (så vidt jeg husker) 1600,- stykket

Måske B&W 603s3

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2003 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

Ikke al den negativitet Gerd!

Du er en af de udvalgte få der faktisk har fattet det, og ikke er tilfreds med at lytte til noget så vigtigt som musik på et surt midi-anlæg fra kvickly.

Du har samlet dig et solidt anlæg der kan udbygges og som sikkert lyder ganske glimrende, og som du selv siger, så er der tid lyst og vilje til at gøre noget ved det.

Desuden er det fedt at se en seriøs pladespiller og en telecaster samlet samme sted

Med venlig hilsen

Ørstrøm (der også spiller guitar)

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej Ørstrøm

narj, det er rigtigt, men det er ville jo som sagt altid være rart med lidt midler til udbygning. Specielt mht. mine HT'er som har en nederen diskant...

Derudover har du nok desværre kigget forkert på billedet med mine guitarer. Jeg ejer en Fender Strattocaster American Traditional, og ikke tele. Selvom jeg godt kunne tænke mig én

Hvis det dog var jeg skulle have ny guitar ville jeg nok snarere støve en gammel Gibson, eller Guild jazzguitar op. Oboy! såd'n en kunne jeg godt tænke mig... hehe - men så er vi jo tilbage til det med midlerne

Mvh
Jesper

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2003 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Lur mig om du ikke har ret. Der var jeg vist lidt hurtig, det er skyggerne der får din strat hals til at ligne en teles...

Og jeg kan jo SÅ godt sætte mig ind i det med pengemanglen, der er sku altid mulighed for en opgradering.

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

haha

Jeg tror sgu jeg har ret... Har efterhånden haft guitaren i par år nu.

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 17 November 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Der må også være nogle forums for guitar mv. , er der nogle der kender nogle adresser.

Mvh

Jack(der spiller meget dårligt guitar)

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2003 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jack

Mjah, men det er jo bare et spørgsmål om at øve sig

I Øvrigt tror jeg ikke at der findes sådan nogle sider på dansk... Det tætteste man kommer musiker-forum på dansk er nok Soundvenue.com, men de har ikke ret meget.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes