| Forfatter |
|
waf! Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er mit anlæg ! jeg kunne naturligvis godt tænke mig at høre fra andre der har lignende, dvs. rør, vinyl, og følsomme højtalere - og andet spændende Hi-Fi :-)
forstærkerene er det jeg har haft i længst tid 2-3 år pladespillerværket i 4-5 md. armen i 1,5 år og pick up ligeså, højtalerne er det nyeste skud på stammen , dem har jeg kun haft 1 md.´s tid, de spiller forrygende! meget afslørende og stort set ingen forvrængning, men det vildeste ved dem er deres Dynamik, micro macro det er der alt sammen! super hurtige starter og stopper når de skal det - et slag på et bækken, percussion, piano osv. bliver gengivet langt mere troværdigt en noget andet jeg har hørt på et Hi Fi anlæg,
Hvad sir i til det ?
Forforstærkeren er en Audio Note M3 Phono - Mono blokkene er Audio Note Quest - Pladespiller værket er en Solid-Acoustic Royal - Armen er en Audio Note AN-1s - Pick-upén er en Audio Note IO black - Step up Trafoen er en Audio Innovations Super Nova - Alle kabler er også Audio Note Spe højtalerkabler og AN-V signalkabler - Højtalerne er Avantgarde Acoustiv DUO
i får lige et et skud mere af hornene og en mono blok

og et skud mere af min TT

|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ret eksotisk ud. Jeg må prøve at lytte til horn højttalere engang.
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Waf , det var dog et herligt , og ganske anderledes setup du har der , de Avantgarde HT er godt nok specielle , hvis der er en kvinde indenfor døren må hun godt nok være glad for dig , siden hun kan acceptere dine BÅT horn , håber at jeg en dag får mulighed for at høre noget tilsvarende...
Herfra er der kun tilovers ..
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, jeg hørte de Avantgarde Acoustiv DUO ganske kort ( 1 times tid )oppe ved Hans fra Artsound, der er godt nok smæk på, umilbart fik jeg det intryk at lyden var meget realistisk jeg skal op til Hans igen og lægge øre til dem, havde jeg pladsen ville jeg kraftigt overveje dem.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok kanont godt ud 
Højtlerne har sku sin egen stil, ved ikke om jeg synes de er flotte, men sikkert helt vildt gode..
Ville gerne selv have rør til min vinyl,men har bare ikke pengene nu. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Waf jeg kører personligt selv med rør og må indrømme det er vejen frem for mig, faktisk er jeg helt vild me rør.
Jeg kører med en thorhauge som spiller fortrineligt...
Novisad 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Det ser sku da ikke tosset ud, dejlig rør AN det kenner jeg, dine højttaler har jeg ikke hørt, din plov ser også frek ud jeg vil nu plasere forstærkerne så tæt på forforstærkeren, jo korder signalkabel jo mindre tab i signal vejen så heller lidt længer højttaler kabel, jeg har selv 10m på min 300B uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej waf! vi bytter lige over, du får mit anlæg og jeg befrier dig for dit! Hvad siger du til det???
For jeg vil ha´det..må ha´det.....for det er da for fedt  det holder hele vejen, også den enkle opstilling, bare jeg havde pladsen __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer , tak for de pæne ord det varmer
nhj4, jeg synes at der ryger noget dynamic med lange HT kabler ( har prøvet samme opsætning med 5 m kabler) , det er som om at effekt forstærkerene har langt bedre "greb" om htérne med så korte HT kabler som muligt
jean m jarre, ja realisme er nok et ganske fint ord til at beskrive DUO hornene( hvis man kan tale om realisme i HIFI, som andet en et uopnåeligt mål :-D) min stue er 32 kvm det fungerer ganske fint i sådan en str stue, en side gevinst ved den her slags horn er at de ikke er så følsomme mhs. til rum påvirkning
Træmand, der er sørme da en kvinde indenfor dørene og ja der er da sikkert en hel del af tidens dominerende kvinder der tror at de skal bestemme det hele ! men gu skal de ej ( jeg tør naturligvis kun skrive dette fordi jeg ved at min kone ALDRIG kommer ind og læser denne side)
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træmand, der er sørme da en kvinde indenfor dørene og ja der er da sikkert en hel del af tidens dominerende kvinder der tror at de skal bestemme det hele ! men gu skal de ej ( jeg tør naturligvis kun skrive dette fordi jeg ved at min kone ALDRIG kommer ind og læser denne side)
[/QUOTE]
 åhhh ja de kære kvinder, hvad de ikke ved, mar de vel ikke ondt af? __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er heldigvis en af de heldige at min forlovet synes det er en dejlig hobby og accepterer mine valg, og vil gerne være med til at lytte til musik..
Mvh Novisad 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
waf! skrev:
| jeg kunne naturligvis godt tænke mig at høre fra andre der har lignende, dvs. rør, vinyl, og følsomme højtalere |
|
|
Jeg har alt det modsatte, men vil da gerne sige at dit anlæg ser hammer lækkert ud og spiller sikkert ligeså.
waf! skrev:
| jeg tør naturligvis kun skrive dette fordi jeg ved at min kone ALDRIG kommer ind og læser denne side |
|
|
Vent du bare 
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt anlæg ... intet mindre 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set de billeder, må jeg også lige skrive "meget flot!"
Jeg kører selv med 15w triodeforstærkere, på Snell E3. Pladehøvlen er en Pro-Ject RPM4. Der er iøvrigt en masse hos mig der skal skiftes ud, men det bliver vist et længerevarende projekt Jeg planlægger doig at fortsætte stilen med vinyl der fodrer et triodebaseret setup, som driver nogle følsomme højtalere...... __________________ * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
jeg er heldigvis en af de heldige at min forlovet synes det er en dejlig hobby og accepterer mine valg, og vil gerne være med til at lytte til musik..
Mvh Novisad  |
|
|
det gjorde min kæreste også, indtil jeg solgte mit Mark Levinson sæt, uden hun var klar over det  det tog hun ilde op, og det er først nu, 5 år senere, at hun syntes at være kommet helt over det. __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg må lige igen sige tak for alle de pæne ord, jeg får tårer i øjnene
et godt/billigt/effektivt trick til kontrol af bløde træ gulve/bass ,som har virket rigtig godt hos mig, er som i kan se på billederne, at ligge et stykke Pergo gulv under højtalerfødderne , det virker forbløffende godt 
Mvh Waf!
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
waf! skrev:
|
Hej med jer , tak for de pæne ord det varmer
nhj4, jeg synes at der ryger noget dynamic med lange HT kabler ( har prøvet samme opsætning med 5 m kabler) , det er som om at effekt forstærkerene har langt bedre "greb" om htérne med så korte HT kabler som muligt
jean m jarre, ja realisme er nok et ganske fint ord til at beskrive DUO hornene( hvis man kan tale om realisme i HIFI, som andet en et uopnåeligt mål :-D) min stue er 32 kvm det fungerer ganske fint i sådan en str stue, en side gevinst ved den her slags horn er at de ikke er så følsomme mhs. til rum påvirkning
|
|
|
TØFFELHELT....hehe
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig Mogensen skrev:
|
Efter at have set de billeder, må jeg også lige skrive "meget flot!"
Jeg kører selv med 15w triodeforstærkere, på Snell E3. Pladehøvlen er en Pro-Ject RPM4. Der er iøvrigt en masse hos mig der skal skiftes ud, men det bliver vist et længerevarende projekt Jeg planlægger doig at fortsætte stilen med vinyl der fodrer et triodebaseret setup, som driver nogle følsomme højtalere......
|
|
|
Jeg har også haft Snell E og diverse Audionote udgaver fed HT spiller rigtig rigtig rart
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
waf! skrev:
| jeg kunne naturligvis godt tænke mig at høre fra andre der har lignende, dvs. rør, vinyl, og følsomme højtalere |
|
|
Jeg har alt det modsatte, men vil da gerne sige at dit anlæg ser hammer lækkert ud og spiller sikkert ligeså.
|
|
|
der er flere veje til Audio Nirvana
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|