Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Opdatering i MikeAalb´s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Ny cd-combo - se længere nede

Og nyere CD side 2..

Så er det vist på tide, at jeg også får vist mit setup her på kanalen...
Jeg har haft hifi-interessen on/off i snart 30 år og startede i sin tid som 12-årig med selvbyggede højtalere, en gammel Philips stereo-reciver og en øhhh Telefunken spolebåndoptager. Senere neglede jeg mine forældres Beogram 1000 fra stuens kombinerede tv/radio/pladespiller-møbe med jalousilågel

Nå, men det er nutiden det handler om, så here it goes:

Min integrerede forstærker, Bow Wazoo har jeg haft i et halvt års tid og er ganske tilfreds med lyden. Den mangler måske lidt i de dybere oktaver, men det passer sådan set bare det bedre til mit lytterum:

Bow´en driver mine Marantz Music Link LS85 højtalere. En ganske ukendt highender fra starten af 90´erne med polyprop bas og Philips legendariske (og én af verdens bedste siger nogle) bånddiskant RSQ8P monteret i et 30mm mahogny kabinet. En fantastisk standerhøjtaler efter mine ører: stort, bredt og dybt lydbillede serveret med en høj høj detaljeringsgrad samt en suveræn dynamik. Jeg har flyttet delefiltrene ud og erstattet de ordinære dele med CrossCoil spoler, Vishay modstand, Mundorf Supreme kondensatore i diskantdelen og en blanding af Jensen papir i olie og CrossCap i basdelen. Efter lange overvejelser har jeg kappet mine elskede ZuCable Wax kabler, således at kablerne bruges hele vejen fra amp til højtalerenhederne. Kabinettet er lukket og er dæmpet en tand yderligere med fåreuld. Resultat: højtalerne har nået nye højder, som jeg ikke troede muligt. Nu beholder jeg dem for altid.... well, tja, måske ikk

Kabler skal der til og jeg har prøvet lidt af hvert. I dag er jeg endt op med de føromtalte ZuCable Wax, som til dato er de bedste højtalerkabler jeg har hørt: aldrig har jeg oplevet så positiv en forskel ifht andre kabler Strømkablerne har jeg ikke fået gjort det store ud af endnu, så det er ganz standard til signalkilderne samt noget installationskabel (ja, jeg ved det godt) til ampen. Jeg har dog en direkte forbindelse til målerskabet, så næste projekt er bedre netkabler. Har prøvet NO Shivas og det gav en mindre med hørbar forbedring..

Mit rack har jeg valgt af design grunde fremfor hifi ditto. Fungerer rimeligt trods glashylder. Jeg afkobler med enten selvstøbte silikone fødder (efter Miju´s gamle opskrift fra tidernes morgen) og/eller kork. Efter utallige forsøg har jeg fundet ud af, at løbeværket lyder bedst når det står på en spånpladehylde (fra garderobeskabet) placeret på silikonefødder og derunder kork.. Mine højtalerstandere, som er de originale udført i 30mm MDF, er mod gulvet afkoblet med kork og mod højtalerne med BlueTac.

I dagligdagen står højtalerne foran vinduet, som på nedenstående billeder, men når der rigtigt skal lyttes, flyttes de tættere på min lytteplads (som de sidste billeder viser). Jeg har desværre ca en faktor 1.5 lytteafstand(ifht idealet) ved dagligdagsopstillingen.. meen det vænner man sig til

Som det ses har jeg højt til loftet, som er delvist skråt - måske det afhjælper stående bølger en smule.. Vægge og loft er malet beton, så jeg har en del ekko, som nogle klatmalerier på væggene og hyrden på gulvet hjælper en smule på... mens vi venter på DSP-EQ-RC-ICE-jeg-skal-komme-efter-dig lander i en brugbar og betalelig udgave

Jeg håber du har haft lidt fornøjelse af, at se mit setup: én af de 10^100000000 muligheder der findes - eller der omkring

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu fedt ud ......den Wazoo er bare SÅ flot

Voksne standerhøjttaler må man sig !

Flot Flot

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Dine højtalere er kanon fede

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Det ser da fint ud det du har der, men din cd den kenner jeg, dine højttaler se fine ud med det delefildter, din forstærker er ikke lige mig men smag og behag

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

hej

fedt anlæg du har banket dig sammen

det ser rigtigt godt ud

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup, kan godt huske at de der Maranz kasser der... Det er ikke så tit man støder ind i dem.

Hvad er det for et "reb" der kommer ud under din amp?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

jaaa, det er altid sjovt, at se andre folks anlæg  Hvad har du ellers haft sat til af forstærkere, til de højttalere?

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Go´aften

Takker for alle de pæne ord

Næh forstærkere er som så meget andet smag og behag. Jeg syntes det er lykkedes meget godt for Bow, at formidle noget af røramps gode sider, som var deres oprindelige intention Cdspillen er jeg ikke så varm på som andet end drev - her giver OnTech´en i mine ører en langt "bedre" og mindre digital lyd. Jeg tilstræber en vis varme og glød i musikken og det er faktisk lykkedes meget godt når jeg selv skal sige det - også uden det kammer over, hvilket Bertram kablerne har del af skylden/æren for..

Snoren.. jow den havde jeg nemlig overset i første omgang, men den stammer fra et forsøg med, at holde signalkablerne adskilte fra højtalerkablerne (som er nogle stive sataner): det ene hold blev så holdt på plads med snoren her... har ikke helt samme mængde kabler mere, så snørrebåndstweaket blev droppet

Jeg har faktisk ikke haft andre amps spændt for højtalerne - det har jeg til gengæld for de højtalere som de afløste, så én eller anden form for sammenligning kan jeg godt drage på en god dag (Doxa fx ).

I øvrigt er højtalerne lidt specielle, idet de deler ved 1500 Hz: giver en fantastisk god gengivelse af specielt stemmer og strengeinstrumenter. Folkene bag Amphion har en del teori omkring fordelene ved en lav deling bl.a. at der er en sammenhæng mellem afstanden mellem ørerne og delefrekvensens bølgelængde... Jeg mener også, at Gamut L3 deler ved relativt lave 2KHz. Jeg har også kort snakket med Miju omkring delefrekvensen og han foretrækker efterhånden, at dele mellem 1.8 og 2.1 KHz. De 1.5 KHz som mine deles ved kræver en speciel enhed, hvilket RSQ8P i sandhed er

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville måske bare tro, at BOW ikke var stærk nok til at sætte fut i dine kasser. Sådanne højttalere plejer jo næsten altid, at ville have MEGET strøm. Efter hvad jeg har læst (ikke hørt selv!!) skulle din BOW være, sådan lidt "blød i undervognen"

Ikke for at antyde at det ikke er godt nok det du har, men nu spørger jeg alligevel.. Er der pre/out på din BOW? Hvis den har det, så kan du jo altid sætte en fin DOXA til........

Tag dig ikke af mig, manden er gal

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Go´aften gale mand

Det er jo et farligt spørgsmål til én, der selv har haft Doxa Mine speakers har en følsomhed på 87 Db eller er de dB?, så helt lette er de ikke. Mine gamle Visatoner havde en lignende følsomhed (men 5 enheder) og dem kunne Doxa´en (og senere Doxa i flertal) drive sådan lidt la-la... Jeg syntes, at Bow´en (som ikke er så køn i mine øjne som i mange andres - ingen parallel til kærester her altså) har en anelse mere styr over tingene så hut jeg visker osv.. Bow´en har en del kræfter (lade/lytte kapacitet) ifht Doxa, men i virkelighedens verden er det jo sjældent kún det, det kommer an på. Hvis man nu tror på reviews - hvilket jeg er meget skeptisk overfor - så ratede Stereophile den som A-klasse i tidernes morgen, endda i en fejljusteret version der kun ydede 10W sån´ ca. Jeg oplever ikke som sådan, at der er problemer med bunden - hvis jeg IKKE sammenligner med 200W monstre, som så til gengæld ikk kan så meget andet.
Jeg har jo haft Linn højtalere engang for længe siden og har prøvet biamp: det virker sgu - men måske mister man lidt coherens (ikke at forveksle med DCA). Nope sån en Wazoo har ikke pre-out - kun monitor funktion og det er en ganske anden sag.... Meeen lur mig om ikke det kan laves for en slik - mener der er én herinde der er gået den vej... Til gengæld tror jeg ikke en meter på biamp med forskellige amps - sorry 

Tja Rock, det er vel ét af kriterierne for at være audiophil, at man er gal - endda i patologisk forstand - MANGE af de ting, som vi snakker om og vil ofre penge på, er for det store flertal den direkte vej til den lukkede - men hva´ de har vel også en gammel stereoradio dér

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej Mike

Imponerende setup !

Det er sjovt, på første billede af dine højtalere fornemmer man ikke rigtig størrelsen. Så blev pænt overrasket over hvor store de egentlig er, da jeg kom længere ned i tråden

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Lækkert, og de Marantz-herligheder er virkelig fede - anmelderne slog flikflak dengang de blev lanceret. Desværre blev de kun lavet i et begrænset oplag, så pas på dem - hvis de ikke allerede er, så bliver de samlerobjekter.

MoJoo ..
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Wow lækre højtalere .. ! 

Og de er jo så store at det bare er en gulvhøjtaler på stativ ..

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej Mike

Cool sammensætning.

Jeg har læst lidt om dine højttalerkabler på nettet, hvor er du faldet dem henne, og hvad gør de i dit setup?

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Lækkert, og de Marantz-herligheder er virkelig fede - anmelderne slog flikflak dengang de blev lanceret. Desværre blev de kun lavet i et begrænset oplag, så pas på dem - hvis de ikke allerede er, så bliver de samlerobjekter.

Jepper - det husker jeg også - desværre kan jeg ikke finde nogen tests mere, men kunne ellers være sjovt, at læse de gamle reviews. Opgraderingen af filtrene øger i øvrigt lydkvaliteten ganske betragteligt.... Jeg går aldrig af med dem - måske.. En del af ideen med at kappe mine kabler og lave eksterne filtre var netop at gøre dem usælgelige

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

MoJoo .. skrev:
Wow lækre højtalere .. ! 

Og de er jo så store at det bare er en gulvhøjtaler på stativ ..

Nemlig - men hellere en stor stander end en lille gulv

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:

Hej Mike

Cool sammensætning.

Jeg har læst lidt om dine højttalerkabler på nettet, hvor er du faldet dem henne, og hvad gør de i dit setup?

Jow ser du: en bekendt havde hørt om dem fra en ven i US, hvor de falder helt i svime over Zu. Heldigvis for mig, skiftede han til aktive højtalere, så jeg fik muligheden for at prøve dem. De er faktisk svære at beskrive... jeg har prøvet rigtigt mange kabler gennem tiden men da jeg satte Zu´erne på var det en aha-oplevelse af de større: aldrig har jeg hørt kabler gøre så stor en forskel. De favoriserer ikke noget bestemt område eller har nogen egenlyd som sådan (i mine ører), men giver hul igennem big time - lidt overdrevet, men kun lidt, er det som om jeg hev ørepropper ud af ørergangene Jeg havde gladeligt givet 20K eller mere for en amp der kunne gøre det samme!!

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jow ser du: en bekendt havde hørt om dem fra en ven i US, hvor de falder helt i svime over Zu. Heldigvis for mig, skiftede han til aktive højtalere, så jeg fik muligheden for at prøve dem. De er faktisk svære at beskrive... jeg har prøvet rigtigt mange kabler gennem tiden men da jeg satte Zu´erne på var det en aha-oplevelse af de større: aldrig har jeg hørt kabler gøre så stor en forskel. De favoriserer ikke noget bestemt område eller har nogen egenlyd som sådan (i mine ører), men giver hul igennem big time - lidt overdrevet, men kun lidt, er det som om jeg hev ørepropper ud af ørergangene Jeg havde gladeligt givet 20K eller mere for en amp der kunne gøre det samme!!

[/QUOTE]

Kender du noget til ca. priser?

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:

Kender du noget til ca. priser?

Prøv at tjekke zucable.com. Jeg mener 2x3 m koster ca 550-600 $. Dertil kommer fragt, 3% DK told og 25% DK moms. En anden mulighed er, at prøve ebay eller audiogon (mener jeg det hedder) hvor Zu i hvertfald for et halvt års tid siden ofte kørte promotion-auktioner (ca halv pris). Ellers er der på Zu´s hjemmeside link til en svensk importør, som tager ca SEK 6.500 for samme længde. Rigeligt pengene værd, meeen jeg ville prøve auktionerne først...

Mvh
Mike

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet ny cd-combo og kabler i mit setup.

Sådan går det jo med den her interesse: pludseligt skal der ske noget nyt. Så efter en længere proces, er der landet en CEC drev/dac combo. Hold da k... hvor spiller det godt der er en oktav mere af de lave frekvenser og dynamikken er det bedste jeg nogensinde har hørt. MEGET musikalsk sæt, hvilket bl.a. skyldes det remtrukne drev og 24/96 dac´en

Nye kabler skulle der også til: med comboen fulgte et Siltech HF9G3 sølv/guld AES/EBU digikabel, som gør det fantastisk. Da dac´en er fuldt ballanceret er det blevet til et sæt Audience AU24 kabler, som ligeledes gør det super - så jeg er en glad mand

Delefiltrene er nu endeligt monteret. Denne gang på 19mm krydsfiner. Lidt forbavset må jeg konstatere, at der ér en forskel fra de mdf-plader jeg før brugte: mere ro i lydbilledet

Lidt fotos:

CEC TL5100 drev og DX51 Mk II dac

Toploaded med en en puck på 200g! og tyst tyst

Digikabel: Siltech HF9G3. Signal: Audience AU24

Det var så nyhederne for denne gang - tak for dit kig

Mvh
MikeAalb

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum