Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit kære HiFi anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mariusl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Til trods for over ett år i Danmark nå, skriver jeg stadig lidt dårlig dansk. Er egentlig nordmann, men håber I kan overskue mig alligevel

Jeg er meget glad for mit HiFi anlæg og LCD TV, og vil forsøge at presentere det her

Forstærkeren er en Harman/Kardon HK670. Deb ble i sin tid købt sammen med en Harman/Kardon HD750 CD-afspiller og 2stk Infinity Reference 61 MkII. En kombinasjon jeg har blevet meget glad for. Ikke kun pga den gode lyd, men også fordi jeg synes anlæget ser godt ud også. Man "hører" jo også lidt meg øynene

Forstærker: Harman/Kardon HK670

CD-afspiller: Harman/Kardon HD750

Højtalere: Infinity Reference 61 MkII

På billedsiden har jeg vært så heldig at få et Sharp LC32P55E LCD TV. Det er riktignok ikke et HD TV, men gør til gængeld en meget god job med PAL og DVD!!

DVD-afspilleren er dog en bid jeg gerne vil udskifte. Det er en eldre model af Hitachi DVP-505. Den fungerer godt nok, men det findes afspillere "der ude" jeg ved vil gøre joben meget bedre

Jeg benytter en Profigold scartkabel og kører RGB over scart. Gir et udmerket bilde

TV: Sharp LC32P55E

DVD-afspiller: Hitachi DVP-505

Har overvejet at udskifte det hele til et surroundsystem, men med dagens økonomi er jeg af den opfatning at jeg heller vil ha et godt stereosystem enn et dårlig surroundsystem 

Til top Vis mariusl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mariusl Besøg mariusl's Websted

Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

hej, det ser godt ud..

Men har du ikke noen bilder af setup'et samlet?

Har vurdert å købe den sharp tv du har der.. er den god?

Edit: velkommen til btw!

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

mariusl skrev:

Til trods for over ett år i Danmark nå, skriver jeg stadig lidt dårlig dansk. Er egentlig nordmann, men håber I kan overskue mig alligevel

Jeg er meget glad for mit HiFi anlæg og LCD TV, og vil forsøge at presentere det her

Forstærkeren er en Harman/Kardon HK670. Deb ble i sin tid købt sammen med en Harman/Kardon HD750 CD-afspiller og 2stk Infinity Reference 61 MkII. En kombinasjon jeg har blevet meget glad for. Ikke kun pga den gode lyd, men også fordi jeg synes anlæget ser godt ud også. Man "hører" jo også lidt meg øynene

Forstærker: Harman/Kardon HK670

CD-afspiller: Harman/Kardon HD750

Højtalere: Infinity Reference 61 MkII

På billedsiden har jeg vært så heldig at få et Sharp LC32P55E LCD TV. Det er riktignok ikke et HD TV, men gør til gængeld en meget god job med PAL og DVD!!

DVD-afspilleren er dog en bid jeg gerne vil udskifte. Det er en eldre model af Hitachi DVP-505. Den fungerer godt nok, men det findes afspillere "der ude" jeg ved vil gøre joben meget bedre

Jeg benytter en Profigold scartkabel og kører RGB over scart. Gir et udmerket bilde

TV: Sharp LC32P55E

DVD-afspiller: Hitachi DVP-505

Har overvejet at udskifte det hele til et surroundsystem, men med dagens økonomi er jeg af den opfatning at jeg heller vil ha et godt stereosystem enn et dårlig surroundsystem 

Det ser rigtig fint ud! :)
Hvilke kabler bruger du?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Kan vi så få nogle billeder af hele setuppet, men det ser bestemt fornuftigt ud

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

mariusl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Roveen skrev:

hej, det ser godt ud..

Men har du ikke noen bilder af setup'et samlet?

Har vurdert å købe den sharp tv du har der.. er den god?

Edit: velkommen til btw!

Jeg skal nok få taget nogle billeder af det hele. Skal bare få ordnet mitt kamera først.

Har haft TV'en i to ukers tid nå, og må si jeg er meget imponeret!! Foreløpig mottager jeg kun analog kabel-TV, men vil nok med tiden skaffe en Selector for at få bedst mulig billede ifra kabel-TV.

Med det sagt synes jeg at det "analoge billede" er meget meget godt, og vil mene at det at det er en del bedre enn hvad man ser på de egte HD-fjernsyn, og da tænker jeg på PAL-sendinger. Scaleringen af billede stjæler åbenbart noget af kvaliteten. Fjernsynet støtter også HD via HDMI, så man kan sagtens bruge det i fremtiden også, dog med nedscalering af billede.

DVD fungerer også efter min mening perfekt på dette fjernsyn, men jeg skal lægge til at jeg ikke har sæt særlig meget DVD på et HD-fjernsyn så jeg kan ikke riktig sammenlikne det . Men det leverer varene nøjaktig slik jeg vil det skal være!!

Jeg vil iallfall anbefale dette fjernsyn på det varmeste

Til top Vis mariusl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mariusl Besøg mariusl's Websted

mariusl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
[

Det ser rigtig fint ud! :)
Hvilke kabler bruger du?
[/QUOTE]

Scartkabelet jeg benytter er et Tech+Link kabel. Købt i Merlin for 300,- mener jeg det var . man kan sagtens se en lille forskæl med dette kabelog RGB signal, sammenliknet med det medfølgende kabel der ikke taklede RGB.

Højtalerkablene kan jeg ikke huske navnet på. De er 4mm2 er god kvalitet, men er såkalt "metervare". Altså ingen kontaker i endene. Kun "skruet"på, om I forstår hvad jeg mener .

Lydkablene mellem DVD og forstærker er noget de fleste nok vil skamme sig over. Her benytter jeg kun de "plastkablene" der fulgte med. De blir nok udskiftet ved næste HiFi-inkøb

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes