Forfatter |
|
JanR Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei alle sammen. Jeg er ny her så dere får unskylde meg hvis ikke det her funker 100% :) Mitt anlegg pr juli 06. 807 SET amp:GD 6SN7GTx2,Ken-Rad 6SN7 NOS,Miniwatt 5U4GB NOS,Unitec Electron 807x2 NOS. MapleTree Ultra 4A pre/PS 1T psu: Mullard ECC33x2,Ken-Rad 12SC7x2 NOS,MM/MC. Sony XA5ES,Klipsch KG 5.5,Tara Labs Prime500 HT kabel,Xindak FA-1 rca,AudioQuest Quartz x3 hyperlitz rca.  
__________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
WireWorld Atlantis5/WireWorld Polaris5/Supra Trico dig./Duelund sølv
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JanR,
Velkommen til Hifi4all!
Meget spændende rørforstærkere du har - vil du fortælle lidt mere om dem?
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei og takk :)
MapleTree,det er en spennende pre amp.Tror ikke jeg har hørt en så bra rør pre siden jeg hadde en ARC SP-9 her hjemme.Musikalsk/dynamisk/utrolig detaljenivå og har den magiske mellomtonen som bare ECC33/rør pre's kan :) Satt og hørte på Radka Toneff "Live in Hamburg" i går kveld og natt,helt utrolig følelse. Jeg hadde følelsen av å være på konsert,nærheten/stemningen...utrolig.Høy gåsehud faktor. Nå skal de sies at ECC33 (6SN7) er vel de beste rørene jeg har hørt,utrolig musikalske/magiske. http://www.mapletreeaudio.com/assembled.htm Den modellen her er den første,ikke Ultra 4A SE/PS 2 psu. Skal få tatt noen flere bilder og legge ut her etterhvert. 807 amp,det er en DIY amp som jeg kjøpte i sverige veldig billig. Ikke sikker på alle specs men skal få sjekket det opp. Den er hardwiret,sitter en Alps pot på den så den kan brukes uten pre. Utgangs røret er ett 807 som er triode kobblet.2x6W,har mye av magien til 300B men koster en brøkdel av ett bra 300B.Ken-Rad 6SN7 røret (pre delen) er kanskje ikke verdens beste rør men det spiller musikk :) Golden Dragon 6SN7GT (drivere) er ett billig men musikalsk rør,utrolig men sant. 5U4GB Miniwatt likeretter rør fungerer greit nok.Skal byttes ut med RCA 5U4G NOS wide body. Har ett Mullard 5AS4 som skal testes også.
Så Ultra 4A pre m/ECC33 rør og 807 matcher hverandre. Bruker Xindak FA-1 i mellom Sony og pre,AudioQuest mellom pre og 807. Etter å ha testet rør og kabler i 3-4 uker så ser det ut som jeg er 95% i mål :) Som sagt er jeg primært på jakt etter ett oppsett som spiller musikk og matcher KG 5.5.
Noen bilder her også: http://www.avdb.no/?users_equipment=showprofile&equipmen tid=1
Skal som sagt få tatt noen flere bilder etterhvert og finne fram mere info på 807 ampen.
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Jan!
Se DET er et rigtigt setup, altid skønt at se noget rigtigt rørgrej, og ikke mindst høre at ejeren har det for at sætte pris på musikoplevelsen som det medfører. Fortæl endelig mere om hvilke plader du hører, og om dit anlæg da det ser rigtigt spændende ud.
Overvejer selv at prøve lidt rør, men har ingen erfaring med det. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk :) Har holdt på med "hifi" i 20år,mesteparten av tiden med rør. Min første rør amp var en Audio Innovtions series 300,integrert 2x10W med ECL86 rør. Den står her ennå :)  Også hatt ARC D-90/SP-9 og litt annet smått innimellom. Måtte selge alt av rør utstyr for noen år tilbake pga av familie forøkelse. Kjøpte meg en LcAudio Zapsolute 2x50W/Frontline pre som er den beste transistor ampen/ampene jeg har hatt glede av å ha i hus :) Ungene er litt større så det settet jeg har nå er kjøpt i vinter/vår. Han som har bygd 807 ampen er en veldig hyggelig svenske. Betalte vel ca.3500 DKR for den  MapleTree vil jeg tro vil koste,egenimport,ca.6500DKR i dag. En bra phone del i den,bra rør originalt og en hyggelig mann som selger/bygger de :) Kan kjøpes som kit også. Beklager at innleggene mine blir lange...blir litt ivrig. Rør ja,det er vel himmel og helvete på en gang hehe. Når det er sagt så har rør amps blitt mye bedre,det finns ett utrolig stort utvalg i rør på bla Ebay. Og jeg må få lov til å si at jeg har ikke hørt transistor utstyr som spiller så musikalsk (i mine ører) som rør amps. Nyere rør amps er også blitt endel billigere. For eks en ny Nordic Da Ming EL84 amp koster ca.5200 NKR,komplett med rør. En annen fordel med rør amps sånn som jeg ser det er at det er "enklere" å matche med resten av anlegget,det er billigere å teste ut forskjellige rør kontra kjøpe ny amp hver gang... 90% av rørene mine er kjøpt på Ebay,eneste dyre røret jeg har kjøpt er ECC33,de andre får man billig. Jeg vil anbefale for "nybegynnere" å sjekke litt bruktforums som her for på hifi4all for eks etter en AI series 500/Da Ming EL84 de er bra til prisen og billig som oftest. Hvis ikke så kan sikkert han som bygde 807 ampen bygge flere :) http://www.avdb.no/?market=viewad&viewad=203 han jeg kjøpte 807 amp fra. /jan /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der Jan og velkommen til hifi4all !
Det ser jo helt godt ud med de rør, 2*6w lyder ikke af meget men med de rette højttaler så er det bare guf for ørebøfferne 
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Vi har faktisk testet litt med bla Klipsch RF-5,det fungerte veldig bra selv om jeg syns KG 5.5 er mere "musikalsk". Men alt av relativt lettdrevne høytalere vil nok fungere. Det blir nok noen sene kvelder med "testing" her utover :) Fikk kjøpt 2stk Mullard 5AS4 (5U4G/GB) likeretter rør i går på ebay. Uansett vil bare si at forumet her på hifi4all er thumbs up  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei alles
Ny amp er i hus :) Var i Stockholm fredag/lørdag,hentet amp. 2A3 som er bygget på mine spesifikasjoner i Stockholm/sverige av Tomas Rinman.
Noen bilder: http://s103.photobucket.com/albums/m154/JanR66/2A3%20amp/
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye 2A3 ampen er på plass :) Og senere i dag kommer det en Audio Note M Zero remote ;) MAD pre ampen skal selges...desverre. Flere og bedre bilder kommer så snart AN er i hus. /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i dag kom AN M Zero remote i posten :)  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlegget pr i dag/nov 06  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 28 November 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud Jan
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Bronco121 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 28 November 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JanR
Hva er det for en stikdåse du bruger til el.
Er det et tweak at glasskålen står der hvor den står
Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker :) Det fungerer faktisk bra også ;) Spiller musikk. Ser ut som AN M zero er totalt uinspilt....den ble kjøpt som demo modell men kan f** ikke ha vært brukt mange timene. Står og går 24/7 så får vi teste litt til fredag over en pils eller ti  Men hører absolutt potensiale,dynamikk/nedre mellomtone-bass  Virker som den "komprimerer" litt i toppen,mangler litt rom/3D men som sagt det er absolutt potensiale. /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bronco121 skrev:
Hej JanR
Hva er det for en stikdåse du bruger til el.
Er det et tweak at glasskålen står der hvor den står
Mvh. Niels |
|
|
Hehe det er krystall fruktfatet til kjerringen  Veier sine 8-10kg så den fungerer som en "chassi stabiliserende enhet" pr i dag  Stikdåsen (herlig ord) er kun overspenningsvern. Hatt litt problemer i høst med lyn/torden og nedslag. Ødelagt en pc/firewall/printer så langt.... Så håper å spare anlegget for ødeleggelser :) /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 29 November 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanR skrev:
Men hører absolutt potensiale,dynamikk/nedre mellomtone-bass  Virker som den "komprimerer" litt i toppen,mangler litt rom/3D men som sagt det er absolutt potensiale.
|
|
|
Jeg har selv en AN Zero (og er super glad for den), men standart udgangs-kondensatorene er ikke de bedste. Derfor har jeg fået sat AN kobberfolie kondensatore i og det har virkelig lukket op for musiken. AN's kondensatore er ikke billige, men de er bestemt pengene værd. Der er selvfølgelig også andre kondensator type som kan bruges, man skal bare huske at der ikke er så meget plads på printet.
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
LAST skrev:
JanR skrev:
Men hører absolutt potensiale,dynamikk/nedre mellomtone-bass  Virker som den "komprimerer" litt i toppen,mangler litt rom/3D men som sagt det er absolutt potensiale.
|
|
|
Jeg har selv en AN Zero (og er super glad for den), men standart udgangs-kondensatorene er ikke de bedste. Derfor har jeg fået sat AN kobberfolie kondensatore i og det har virkelig lukket op for musiken. AN's kondensatore er ikke billige, men de er bestemt pengene værd. Der er selvfølgelig også andre kondensator type som kan bruges, man skal bare huske at der ikke er så meget plads på printet.
Hilsen LAST |
|
|
Sier tusen takk for tipset :) Regner med at det er endel å hente på kondensatorer bla.Blir garantert AN kondensatorer i en eller annen form. Sendt mail til audiokompaniet,der jeg kjøpte AN zero,og upgrade audio som selger AN kit i norge. Som tidligere nevnt trodde jeg pre ampen var innspilt siden den ble kjøpt som demo/utstillings modell men det stemmer nok ikke ;) Vi skal teste litt til fredag/lørdag igjen. Som sagt hører jeg hva som bor i an zero,tror jeg kan leve med den i lang tid fremover  Pr i dag så låter faktisk MAD ultra 4 pre ampen min med ECC33 rør "bedre",mere varme/sjel/rom. Igjen så regner jeg med at an zero vil løsne mye etter 250 timers bruk. Jeg ser virkelig fram til når pre ampen slipper seg helt løs. /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 29 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Klipsch er sgu flotte... Hvordan spiller de, har de ikke en meget god dynamik?
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
De Klipsch er sgu flotte... Hvordan spiller de, har de ikke en meget god dynamik? |
|
|
Gode gamle Klipsch det der ;) Og ja.Med MAD pre (ECC33 rør) og AN M Zero pre så er det nesten så man får en overdose dynamikk :) I mine ører utrolig musikalske/dynamiske. I nåværende konfigurasjon leverer 2A3 ampen ca.2-2.5W og det fungerer på KG 5.5. Hadde en opplevelse her i går som var litt spennende,en god venn var innom,satte på ei plate med Knut Reiersrud (spilt inn i ei kirke i danmark) og han satt nesten med tårer i øynene så ja...det fungerer :) /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|