Sendt: 21 November 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg. Undskyld billedkvaliteten, jeg har ikke helt styr på det der resizeing.......
Jeg er så heldig at have et rum dedikeret til anlægget. ( Nåh ja der er også kotor/ computer og et fjernsyn i rummet.)
Rummet er 23 kvm. stort. Jeg har brugt meget energi på at regulere akustikken, og det er faktisk blevet rigtig godt, synes jeg.
Set fra lyttepositionen:

Lidt tættere på:

Basstraps'ene er helmholz resonator typen. De er fra Echo busters, dyre men effektive.

Der er absorbere på sidevæggene og bag anlægget. Længere tilbage i rummet er der diffussorer på væggene.

Pladespilleren er fra Acoustic Solid. Armen er Rega, pick up er Rondo Red

Elektronik fra Unison Research. Det er jeg rigtig glad for. Unico CD'en gør det rigtig godt, men kommer dog til kort overfor pladespilleren. Men helt klart den bedste cd jeg har haft.
Forstærkeren har indbygget RIAA, som er ganske udmærket specielt til mm pick up. Mc indgangen støjer lidt og kan godt virke lidt klemt. Men der er en anden løsning på vej snart

Højtalerne er nogle gamle Rauna. Jeg købte dem egenligt som en midlertidig løsning da jeg solgte mine gamle højtalere. Men de gør det faktisk rigtigt godt, så de bliver nok stående længe.
Det er så mit nuværende setup, og jeg må sige jeg er meget godt tilfreds med lyden. Der er selvfølgelig plads til forbedringer og næste investering bliver helt sikkert en RIAA.
MVH Jens
|