Sendt: 21 December 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
mesteren skrev:
Hvordan det spiller vil jeg ikke udtale mig om...
|
|
|
Årh kom nu 
Du må da fortælle os lidt om dine højttalere, dem støder man ikke på så tit 
|
|
|
Så pyt da Jeg må dog advare om at jeg ikke smider om mig med fine ord og forklaringer, da jeg har svært ved at formidle videre, hvad det er jeg hører. Jeg hører det bare!
Mine referencer for denne beskrivelse er selvfølgelig primært mine tidligere ht'ere i dette rum. Disse er, som tidligere nævnt, Audiovector S6 Signature og Wilson Benesch Arc.
I forhold til AV S6: Mindre punch, men kun ved høje lydstyrker, da Galloerne formår at give dynamiske udladninger, der kan føles ved lave niveauer... Dette skyldes måske de ekstra watt de har i røven i bassen?
Bassen går en anelse dybere (med aktiv drift af nr. 2 svingspole i bassen), men virker mindre anmasende og meget tør, hvilket nok skyldes at det er trykkammer modsat AV's basrefleks?
Mellemtone og diskant er helt hen i hegnet -her tror jeg det bliver svært at finde noget under 50kkr. der kan følge med -ingen konklusioner her! Det hele er bare luftigt og detaljerne ligefrem sprøjter ud af dem 
I forhold til WB Arc: Arc'sene er i mine øjne suveræne, hvad angår perspektiv og fjøjlsblødt øvre register. Disse må dog føle sig slået med flere længder af Gallo! Lydbilledet er meget bredt og dybt, og selvom jeg har læst at de skulle være lidt begrænsede i højden, så er det ikke noget jeg kan genkende!
For de nysgerrige, kan jeg fortælle at SDA'eren kun arbejder med svingspole nr. 2 nedefter med et 4. ordens Butterworth ved 60 Hz med 3 dB gain. Jeg har prøvet andre karakteristikker/frekvenser, men pt. er det den der passer mig bedst.
Jeg er meget meget glad for resultatet!
|