Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 01:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Færdig........næsten da! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 23 December 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Opdatering med nye billeder: Nye effekt-blokke, Cayin 9084D.

Her i hjemmet er der sket en del på hifi-fronten igennem de sidste par år – friværdien er et heldigt (og asocialt) fænomen, der har ramt undertegnede.

Her kommer der en lille billede kavalkade, hvor de største ændringer, og det som har betydet de største kvalitative løft, er:  rum optimering – rør teknologi – effektive højtalere.

Mit dedikerede lytterum i kælderen, hvor alle tænkelige dæmpningsforanstaltninger er mulige, og mange er blevet afprøvet. Jeg er nået frem til, at filosofien om at dæmpe og diffusere i området omkring højtalerne, og lade resten af rummet spille lidt mere med, er korrekt – dog er det vigtigt også at dæmpe i hjørnerne.

Hjemmelavede bastraps – besværligt, sviner og klør….men det er besværet værd!

(Undskyld billedkvaliteten).

Sidereflektioner bliver der taget vare på af rockfonplader (dobbelt)

Loftet, mellem lytteposition og højtalere, er beklædt med et relativt nyt produkt, der hedder Troldfon (et mix af Troldtek og Rockfon).

Mine sprit nye højtalere er Living Voice OBX R2 – de har afløst et sæt Proac d38 og henvist mine Gamut L-3 til en mere sekundær rolle i en surround opstilling.

Jeg skiller mig dog ikke af med mine L-3’er, for de har altså en opløsning og generel lydkvalitet, som man skal lede længe efter. LV’erne har bare en behagelighed, en mellemtone og en tonal balance, der gør all-round og daglig lytning fornøjelig, og frem for alt, afslappet.

Her er så nogle nyerhvervede SET monoblokke, Cayin 9084D.

Jeg har stadig mine Rogue M150, men ville prøve noget andet.

Jeg har længe gået og spekuleret over, hvordan en singel ended, klasse A, triode-watt (28 W)forstærker ville opføre sig sammen med Living Voice på 94 db.

Jeg oplever egentlig ikke den helt store forskel, men de små ekstra finesser i form af miko-dynamik og detaljer, samt dynamik i overflod, er plusser i forhold til 150 Watt, der så til gengæld selvfølgelig har lidt mere headroom og "flow". Men alt i alt er vi ude i "smag-og-behag" området - alligevel altid dejligt med lidt forandring.

Her er så forstærker og DVD til surround, og her ses også noget af sidevægs diffusionen.

L-3’erne står her som baghøjtalere i et 7,1 setup, med en anden slags bastrap i hjørnet. Sidehøjtalerne er et par Snell k2.

Mit stueanlæg består af mine gode gamle Proac d15, som jeg har haft i mange år, samt en Classic 16.0 integreret rørforstærker (EL 34) og en oldgammel Marantz cd afspiller. Der er slet ikke nogen sammenligning mellem kælder- og stueanlægget, men Proac’erne gør det nu fint sammen med de bløde 34’er rør, på trods af de få watt.

Jeg føler at jeg er ”ved at være i mål” – selvfølgelig er der til stadighed en rastløs neurose, der forestiller sig store hornhøjtalere og højglinsende singelended rørtrin (som jeg altså har fået mig nu!!), spændt for lagrede sølvtråde spundet af en vis og tudsegammel japaner…….men mon ikke økonomi, realitets- og proportionssans samt livets andre forhold kræver at man holder neurosen lidt i ave. Tjahh.....helt færdig bliver man jo nok aldrig.

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Dave skrev:

Kan du ikke lige forklare hvad det er for noget elektronik du spiller på. Jeg genkender et par Rogue M150 og en Micro Seiki pladespiller, men resten.....

Btw hvorfor er friværdi et asocialt fænomen?

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Dave skrev:

Kan du ikke lige forklare hvad det er for noget elektronik du spiller på. Jeg genkender et par Rogue M150 og en Micro Seiki pladespiller, men resten.....

Haugaard 

Ja, det er Rogue, Micro og en Audio Aero Cap. mrk2. Der er også en gammel kassetteafspiler Sony K990ES (jeg har stadig mange gamle "øve-bånd") og en Tiny Tube riia.

Friværdien...kan diskuteres andre steder end her

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg du har dig der... Er det sokler dine speakers står på eller er dine højttalere designet sådan?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Flot anlæg du har dig der... Er det sokler dine speakers står på eller er dine højttalere designet sådan?

Tak......højtalerne er designet på den måde.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Dave skrev:
Haugaard skrev:
Dave skrev:

Haugaard 

Ja, det er Rogue, Micro og en Audio Aero Cap. mrk2. Der er også en gammel kassetteafspiler Sony K990ES (jeg har stadig mange gamle "øve-bånd") og en Tiny Tube riia.

Friværdien...kan diskuteres andre steder end her

Årh giv os nu lidt mere at begejstres over. Arm?, Pick up? Kabler? musiksmag? etc. etc.

Det med friværdien har du s** ret i

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Arh..Dejligt at se et så gennemført rum, hvor der er arbejdet med akustikken.

Er der fred og ro, dernede under jorden?

Mvjh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Respeck for en mand der bruger et sæt L3 til baghøjtalerer

btw dejligt at se du bruger så mange krafter på rummet

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord!

Til de nysgerrige: armen på Micro'en er en god gammel Rega RB300, selvfølgelig med ny forkabling, "underhængt" kontralod, og påmonteret en Dynavector 10x5 (hedder den det??).

Kabler mellem al elektronikken er i øjeblikket under renovering, da mine egne Duelund-inspirerede kobber-fabrikationer lider af en eller anden dårlig kontakt - mystisk? Så nu kører jeg med Clearwater til højtalerne - og selvlavede "Duelund-sølv" mellem apperaterne.

Jeg hører mest fusion, jazz, klassisk....og ind imellem al muligt andet - så længe det er kvalitet.

Angående lytterummet, så må jeg igen understrege betydningen af rummets akustiske indflydelse. I næsten 1 år har jeg gået og lavet om på både stuen og derefter min "jordhule" - der er udover højtalere ikke noget der ændre lyden så meget som rummet - jeg har ihvertfald fået dene ene aha-oplevelse efter den anden, mens jeg har "tunet" rummene.

Tak for alle tilbagemeldningerne.

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Dave skrev:

Opdatering d. 18.03.07 med nye billeder: Nye effekt-blokke, Cayin 9084D.

Her i hjemmet er der sket en del på hifi-fronten igennem de sidste par år – friværdien er et heldigt (og asocialt) fænomen, der har ramt undertegnede.

Her kommer der en lille billede kavalkade, hvor de største ændringer, og det som har betydet de største kvalitative løft, er:  rum optimering – rør teknologi – effektive højtalere.

Mit dedikerede lytterum i kælderen, hvor alle tænkelige dæmpningsforanstaltninger er mulige, og mange er blevet afprøvet. Jeg er nået frem til, at filosofien om at dæmpe og diffusere i området omkring højtalerne, og lade resten af rummet spille lidt mere med, er korrekt – dog er det vigtigt også at dæmpe i hjørnerne.

Hjemmelavede bastraps – besværligt, sviner og klør….men det er besværet værd!

(Undskyld billedkvaliteten).

Sidereflektioner bliver der taget vare på af rockfonplader (dobbelt)

Loftet, mellem lytteposition og højtalere, er beklædt med et relativt nyt produkt, der hedder Troldfon (et mix af Troldtek og Rockfon).

Mine sprit nye højtalere er Living Voice OBX R2 – de har afløst et sæt Proac d38 og henvist mine Gamut L-3 til en mere sekundær rolle i en surround opstilling.

Jeg skiller mig dog ikke af med mine L-3’er, for de har altså en opløsning og generel lydkvalitet, som man skal lede længe efter. LV’erne har bare en behagelighed, en mellemtone og en tonal balance, der gør all-round og daglig lytning fornøjelig, og frem for alt, afslappet.

Her er så nogle nyerhvervede SET monoblokke, Cayin 9084D.

Jeg har stadig mine Rogue M150, men ville prøve noget andet.

Jeg har længe gået og spekuleret over, hvordan en singel ended, klasse A, triode-watt (28 W)forstærker ville opføre sig sammen med Living Voice på 94 db.

Jeg oplever egentlig ikke den helt store forskel, men de små ekstra finesser i form af miko-dynamik og detaljer, samt dynamik i overflod, er plusser i forhold til 150 Watt, der så til gengæld selvfølgelig har lidt mere headroom og "flow". Men alt i alt er vi ude i "smag-og-behag" området - alligevel altid dejligt med lidt forandring.

Her er så forstærker og DVD til surround, og her ses også noget af sidevægs diffusionen.

L-3’erne står her som baghøjtalere i et 7,1 setup, med en anden slags bastrap i hjørnet. Sidehøjtalerne er et par Snell k2.

Mit stueanlæg består af mine gode gamle Proac d15, som jeg har haft i mange år, samt en Classic 16.0 integreret rørforstærker (EL 34) og en oldgammel Marantz cd afspiller. Der er slet ikke nogen sammenligning mellem kælder- og stueanlægget, men Proac’erne gør det nu fint sammen med de bløde 34’er rør, på trods af de få watt.

Jeg føler at jeg er ”ved at være i mål” – selvfølgelig er der til stadighed en rastløs neurose, der forestiller sig store hornhøjtalere og højglinsende singelended rørtrin (som jeg altså har fået mig nu!!), spændt for lagrede sølvtråde spundet af en vis og tudsegammel japaner…….men mon ikke økonomi, realitets- og proportionssans samt livets andre forhold kræver at man holder neurosen lidt i ave. Tjahh.....helt færdig bliver man jo nok aldrig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes