Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 13:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Fjolsets hifi - 26-08-09 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

OPDATERING: POST 26-August-2009
Ingen billeder endnu, men højttalere og højttaler kabel er opgraderet.

OPDATERING: PRE 26-August-2009

Onkyo TX-SR501E
Onkyo DV-SP501
System Audio 930
QED Silver Spiral
QED Silver Anniversary XT
Samsung LE40R86BD (Kalibreret med Spyder2)
Samsung SMT-H3126
2 stk. argon cube i antracit

OPDATERING: 28-April-2008
Så er det vidst tid til et par billeder igen.

Opsætningen består nu af:
NAD 3130
Denon DCD-725
System Audio 930
QED Silver Spiral

På grund af NAD forstærkerens meget små terminaler, har jeg været nødt til at lægge mit QED Silver Anniversary XT kabel på hylden. Det hurtige alternativ, var at dele det 25 meter 18 gauge kobber kabel op jeg havde til at ligge på hylden, således at hver højttaler fik 12 x 18 gauge kobber ledere - 8 til bass/mellemtone og 4 til diskanten. Diskanterne er sat til NAD'ens A termintaler og bass/mellemtonerne til NAD'ens B terminaler. Speaker står på off, får at skåne højttalerne, når NAD'en bliver tændt, og sættes derefter på A+B.

NAD preamp bøjler

De medfølgene bøjler er blevet udsiftet med sølvbelagte højttaler kabler i samme længde som bøjlen.

System Audio 930

Her ses de mange kabler i bi-wiring - ikke helt tilfredsstillende og tror stadig på kvalitet frem for kvantitet. Der har været en lille debat om, hvorvidt bi-wiring terminalerne er til pyndt, hvilket jeg kan afkræfte. Terminalerne og delefiltret er ægte bi-wiring.

NAD 3130

Denon DCD-725

Oversigt

Regner med at få nogle hug, pga. det dyre signal kabel fra QED som også er af bedre klasse end resten af anlægget, men vil ikke af med kablet - og på et tidspunkt skal der nok komme en cd-afspiller, som er kablet værdigt

I løbet af ugen modtager jeg en Pioneer VSX-859, som skal bruges til surround. Jeg er på jagt efter en DVD-Afspiller til Pioneer recieveren, og når den er i hus, så kommer der lige en opdatering mere.

OPDATERING: 18-August-2007
Pioneer VSX-1015 har været udskiftet med Thule IA100, der er blevet erstattet af Yamaha YSP-800.
Pioneer DV-585A er blevet udskiftet med en Denon DVD-1720.
Subwooferen er blevet udskiftet med en Yamaha YST-FSW100.
B&W 601S3 har været udskiftet med System Audio 730, som er blevet erstattet af Yamaha YSP-800.
Lytterummet er skiftet fordi jeg er flyttet.

Er glad for min lille hjemmebiograf, som dog ikke er færdig. Yamaha YSP-800, skal kun fungere som de tre fronthøjttalere, til baghøjttalerne skal der være en separat forstærker, som trækker nogle separate baghøjttalere og fjernsynet skal opgraderes med en HD projekter.

Således er planerne. Nu ser vi om de bliver ændret :) Billeder og yderligere info kommer senere i weekenden.

ORIGINAL BESKED
Så er det vist min tur til at vise mit udstyr.

Surround forstærker + DVD + CD

Pioneer VSX-1015
Er mit kæreste eje. Rigtig god surround forstærker, men også rigtig god stereo forstærker med mulighed for bi-amping på fronthøjttalerne.

Pioneer DV-585A
En ganske udemærket dvd-afspiller, som nok aldrig bliver opgraderet grundet Blue-Ray og HD-DVD.

Pioneer PD-4700
Afspiller cd'er bedre end min dvd-afspiller - muligvis deraf navnet. Har ikke fået den afprøvet rigtigt endnu da den, for mig, er helt ny.

Surround back

Her ses mit subwoofer kabel, som er der sorte kabel med gul kant (1 M). De to kabler til venstre for, der er små, sorte med hvid og gul kant, er fra min computer (10 M). Nederst i venstre hjørne ses mit digital kabel, der kommer fra DVD Afspilleren, som er fra Tech+Link (1 M). Længst til højre ses mine højttaler kabler og spadestik, som er købt i hifiklubben. Argon spadestik med QED Silver Anniversary XT (2x2,5 M).

DVD back

Her kommer digitalkablet så fra. Næste invistering bliver nok et bedre skærmet netstik hertil, da det sidder lige tæt nok på digital ud. På billede ses også mit scart kabel, som også er fra Tech+Link (1,5 M).

Højttalere

Det næstkæreste eje må være mine dejlige B&W DM601 S3. De bliver nok stående en del år endnu. Meningen er, at de skal køre Bi-Wire med bi-amping fra forstærkeren, men julen var dyere end jeg havde regnet med, så må vente til midten af næste måned. Det bliver så til 3 sæt mere af argons spadestik. og 4x2,5 m mere af QED's kabel (et kabel til hver diskant og to til hver bas/mellemtone for større kvadrat). Højttaler standerne, der ikke ses på dette billede er hjemmelavet af hult stål, der er fyldt med ovntørret sand.

Subwoofer

Jeg stopper frekvensen på højttalerne ved 80 Hz, hvorefter min subwoofer tager sig af resten ned til ca. 28 Hz. Med en enhed med kevler membran, er differencen i forhold til mine højttalere minimal og det bliver endnu sværer at høre, hvor de dybe toner kommer fra.

Komplet inkl. TV

32" Sony trinitron giver mig dejligt skarp billede med rigtigt gode farver. Opgraderingen til HD-ready må følges med BR og HD-DVD, hvilket først bliver om nogle år.

Afsluttende kommentarer

Er glad for mit lille system. Næste rigtige opgradering bliver enten en cd-afspiller eller en pladespiller. Det er muligt at leve i det rod Det er normalt ikke så slemt, men har ikke været så meget hjemme i julen. Undskylder billede kvaliteten, men de er taget med min mobil i dårligt lys. Tror jeg har fået det hele med, så nu mangler jeg bare konstruktiv kritik :)

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Er du ikke bange for et af rørene begynder at dryppe?

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som om receiveren har virkelig svært ved at trække vejret. Jeg vil stille DVD afspilleren et andet sted for at give receiveren de bedste arbejdsbetingelser. Det er jo ikke uden grund at Pioneer har designet riller på top pladen af receiveren.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Haha. Tjoeh, det har da skænket mig en tanke, men forsikringen dækker fuld pris :) Har tjekket.

Billede driller lidt. Der er næsten 2 cm fra toppen af recieveren til bunden af dvd'en. Har endnu ikke fået displayed til at blinke HOT endnu, som den gør, hvis den bliver for varm.

Men du har fuldstændigt ret. Meningen er også at det skal stå under tv bordet, hvor dvd bliver sat på en glasplade, der er hævet 10 cm over recieveren, men tv bordet er ikke dybt nok til recieveren, så det skal modificeres.
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke lige ha' ryddet op først! Man forventer jo hvert øjeblik at der kommer en rotte springende!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk en afrimer, der siger en pivelyd meget lig med en rotte, når den går i gang Sjovt nok kan man få de fleste damer til at hoppe på det faktisk ER en rotte
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
de fleste damer

Undskyld jeg spørger, men hvordan i alverden får du damer med ind i den hule???
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Haha. Man giver dem noget Bacardi først

petite_machine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
Haha. Man giver dem noget Bacardi først

Hahaha... Ja, stik dem er breezer!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Ja,det ser ikke fedt ud med alt det rod......det overskygger faktisk det som det drejer sig om,nemlig lyd og grej.Selv ville jeg blive vanvittig af det kaos du holder der i dit lokale.Vi har alle forskellige stander.Selvom jeg bestemt ikke lider af rengørinsvanvid,så er min stue ALTID rydelig.Ellers kan jeg ikke hygge mig på den fede måde.Brug søndagen på at få muget ud,tag et nyt billede lige efter udmugning,og slet gammelt billede og tag et nyt og sæt det ind i stedet for.Ellers er jeg bange for at denne tråd kommer til at dreje sig om rod og møg,fremfor dit grej......bare en venlig opfordring

Og så fatter jeg bare ikke at TV har så fremtrædende en plads,ikke kun på dit set-up,men generelt.Intet døver og sløver som TV.Mit TV står også i stuen og alt det der,men det er godt nok sjældent tændt(et par gange om ugen).Hader de fleste programmer,som jeg betragter som promovering af selvglade studieværter.Det er livet altså for kort til efter min mening.

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Haha. Som sagt, normalt ser det ikke sådan ud. Der kommer nogle nye billeder, men digital kameraet skal lige lande først :)

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på det ikke skulle have heddet "Rodehovedet har også hifi? ;-)" *G*

Uha det bringer minder til min tid for snart mange år siden i teenager årene... Da skulle man også have en skovl for at komme ind til mig

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

For satan knægt...få ryddet op i din bule og så skal du bare se hvad det gør ved lyden også....holly crap...jeg roder selv meget men for fillan.....

Deeablo

Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Uhada, det er vist en guitarist vi har at gøre med her  .

Hvilken ENGL er det?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

den røde ting du har til at stå på gulvet er det et mini køleskab?

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Ja,det ser ikke fedt ud med alt det rod......det overskygger faktisk det som det drejer sig om,nemlig lyd og grej.Selv ville jeg blive vanvittig af det kaos du holder der i dit lokale.Vi har alle forskellige stander.Selvom jeg bestemt ikke lider af rengørinsvanvid,så er min stue ALTID rydelig.Ellers kan jeg ikke hygge mig på den fede måde.Brug søndagen på at få muget ud,tag et nyt billede lige efter udmugning,og slet gammelt billede og tag et nyt og sæt det ind i stedet for.Ellers er jeg bange for at denne tråd kommer til at dreje sig om rod og møg,fremfor dit grej......bare en venlig opfordring

Og så fatter jeg bare ikke at TV har så fremtrædende en plads,ikke kun på dit set-up,men generelt.Intet døver og sløver som TV.Mit TV står også i stuen og alt det der,men det er godt nok sjældent tændt(et par gange om ugen).Hader de fleste programmer,som jeg betragter som promovering af selvglade studieværter.Det er livet altså for kort til efter min mening.

Han har da bare regnet det ud før alle os andre...rod er i virkeligheden den bedste lyddæmper der findes...eller

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

HAK!:Det er meget muligt,men personligt ville jeg ikke kunne nyde hverken lyd eller billede i sådan et rod.Det ligner et indbrud.....

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Rydt op min dreng...det der er forbundet med helbredsmæssige konsekvenser.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Den unge mand har oprettet en tråd med billeder om sit anlæg. Der er endnu ikke rigtig kommet kommentarer vedrørende hans anlæg, men en pæn del om hans mangel på oprydning. Nu forstår jeg efterhånden bedre, at der sjældent optræder personer på billederne i diverse tråde herinde: Disse måtte jo i givet fald nødvendigvis afføde kommentarer om personernes udseende og personlige hygiejne. Man forestiller sig Tante Berg (alias Tante E. Gad??) fortælle om hvorledes musikken fra dennes anlæg opleves bedst i renvaskede sokker og Deeablo kommentere omkring tandbørstningens gunstige indvirkning på lyden (sikkert efterfulgt af en off-topic diskussion om diverse tandpastafabrikaters påvirkning af lyden - Colgate lyder mørkt...). Ta´jer dog sammen!!

Personligt har jeg ingen kommentarer til dit anlæg, hifi-fjols, da jeg ikke har erfaringer med noget af dit grej. Men jeg håber da, at der snart dukker lidt konstruktiv kritik op som du selv efterlyser.

mvh

NADali  

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Behøves man at udstille sig selv på den måde ? Jeg spørger bare.

Men iøvrigt er det glimrende komponeter du har. Og så se at få lidt mere styr på dit værelse.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes